Er staat al heel wat geschreven, maar toen ik was bevallen van mijn oudste, gaf de kraamerzorgster nog als tip om i.p.v. 2 kraamverbanden naast elkaar waar vaak net wat door heen lekt!!! Om gewoon een wegwerpluier in te doen, die zijn ook vrij groot en er lekt nauwelijk iets naast. Dit is alleen voor de eerste, ergste dagen.
En die zoogcompressen! Ze zijn inderdaad wat dik, maar als je even wat stuwing heb, heb je ze echt nodig, anders heb je een natte BH. en/of shirt, voelt ook niet echt lekker.
2 kruiken ze raden je het aan, maar echt nodig zal je ze nu niet hebben.
Voor de eerste paar dagen misschien, maar met dit weer alleen even voor de eerste kleertjes. Ik las ook ergens dat hij bij iemand geknald was bij het vullen? als ik het me goed herrinner, daarom raden ze van te voren altijd aan om even te testen. Het idee dat hij gaat lekken bij je kleintje in bed, bah, liever niet!
Luiers extra in huis is lekker, maar zijn ook zo bijgehaald.
Als je borstvoeding gaat geven, dan moet je na 1 week ook vit.K en D. gaan geven, je weet niet of borstvoeding gaat lukken dus kan je het ook later halen. Maar als je het fijn vind kan je dat alvast in huis halen. In vom van druppels. Zelf moet je ook vit. D slikken.
Flesvoeding is altijd zo gehaald, maar als je het fijner vind om in huis te hebben, dan haal je toch een klein pakje?
Spannend he, helemaal nu het dichter bij komt! Succes met de laatste dingetjes
Groetjes mama van Yana (07-06-04) en Meike (12-03-07)
en ? 38 + 2