wat voor spullen nog halen?

hey

is alleen maar fijn zon lang verhaal dan weet ik waar ik aan toe ben. ik zal dus inderdaad nog even na de winkel gaan om luiers te halen en net wat je zegt doekjes want die vliegen er zo door ik werk namelijk zelf in de kinderopvang dus weet wel hoe dat gaat ja daar gebruik je er veel van. en wat betreft kraamverband waar halen jullie die ik kon ze bij de kruidvat niet vinden mischien waren ze ook wel op hoor.

groetjes

Er staat al heel wat geschreven, maar toen ik was bevallen van mijn oudste, gaf de kraamerzorgster nog als tip om i.p.v. 2 kraamverbanden naast elkaar waar vaak net wat door heen lekt!!! Om gewoon een wegwerpluier in te doen, die  zijn ook vrij groot en er lekt nauwelijk iets naast. Dit is alleen voor de eerste, ergste  dagen.

En die zoogcompressen! Ze zijn inderdaad wat dik, maar als je even  wat stuwing heb, heb je ze echt nodig,  anders heb je een natte BH. en/of shirt, voelt ook niet echt lekker.  

2 kruiken ze raden je het aan, maar echt nodig zal je ze nu niet hebben.
Voor de eerste paar dagen misschien, maar met dit weer alleen even voor de eerste kleertjes. Ik las ook ergens dat hij bij iemand geknald was bij het vullen? als ik het me goed herrinner, daarom raden ze van te voren altijd aan om even te testen. Het idee dat hij gaat lekken bij je kleintje in bed, bah, liever niet!

Luiers extra in huis is lekker, maar zijn ook zo bijgehaald.

Als je borstvoeding gaat geven, dan moet je na 1 week ook vit.K en D. gaan geven, je weet niet of borstvoeding gaat lukken dus kan je het ook later halen. Maar als je het fijn vind kan je dat alvast in huis halen. In vom van druppels. Zelf moet je ook vit. D slikken.

Flesvoeding is altijd zo gehaald, maar als je het fijner vind om in huis te hebben, dan haal je toch een klein pakje?

Spannend he, helemaal nu het dichter bij komt! Succes met de laatste dingetjes

Groetjes mama van Yana (07-06-04) en Meike (12-03-07)
en  ? 38 +  2  

Hoi,

Als ik een tip mag geven over de flesvoeding... Zorg dat je wel wat in huis hebt. Ik had het dus bij Charlotte niet in huis en de bv kwam niet op gang. En tja ik ben zaterdagmiddag bevallen en zondags kwam er   nog steeds geen druppel uit! En dan zit je zondag..winkels dicht. Gelukkig had de vk wel wat in dr auto. ik heb het nu sowieso in huis omdat de bv bij mij gewoon niet lukt en ik ga er nu ook vanauit dat het niet gaat. Maar wij zaten dus met een meissie die erge honger had en graag wilde eten!!!!

Dus....een klein pakje in huis hebben kan geen kwaad

gr

Hoi hoi,

Hier nog een augustus-moeder. Ik lees veel mee, maar reageer niet zo vaak.
Rond 17 augustus ben ik uitgerekend en wordt steeds nieuwschieriger wat er nu in mijn buik zit (behalve een baby ).

Over de vraag van de gestreken hydrofielluiers:
De kraamzorg wil graag een paar gestreken hydrofielluiers (evt. in een plastic zak). Deze zijn dan "steriel". Nou ja, sterieler dan ongestreken. Deze luiers worden tijdens de thuisbevalling gebruikt. Vandaar dat er een paar gestreken moeten worden.
Maar voor het afdrogen van je baby is het prettiger dat je ze niet strijkt, dan nemen ze meer vocht op.
Ook hier ben ik aan het kijken of ik nu alles heb. Maar dingen die niet in huis zijn, zijn zo gekocht!
Succes met de laatste loodjes!

groetjes Marieke
mv Stan (bijna 4)

Oh ja, wat nog erg lekker is voor jezelf tijdens de (thuis-)bevalling:
2 rubberen kruiken in huis te hebben. Ookal is het nu erg warm, tijdens de bevalling in september 2004 van mijn zoontje kon ik de kruik niet heet genoeg hebben in mijn rug. Heerlijk tijdens het opvangen van de weeën. Ik had zelf 1 rubberen kruik en 1 kersenpitten-zak. Maar die laatste kon ik niet zo heet krijgen én koelde vrij snel af.

Terug
Bovenaan