Wat voor toetje?

A

Anoniem

Guest
Quinn's eetschema is veranderd. Mijn plan is om ook toetje na te geven. Heb al Yoghurt geprobeerd, maar dat lust hij niet. Ook niet met diksap. Of moet ik dat ook een paar dagen achter elkaar geven? Zodat hij kan wennen? Klinkt eigenlijk wel logisch nu ik dat zo schrijf maar goed.
Heb een paar keer fruit na gegeven en 1x soort Danoontje (ander merk volgens mij).
Wat kan ik nog meer geven?
Quinn is nu 7 maanden (per morgen dan).
Groetjes Veerle

Ik zet ook gewoon door met de yoghurt, Floor 'gruwt' elke dag een beetje minder, haha. Het is nog een grappig gezicht ook, zo'n boos snoetje helemaal onder de yoghurt. Tijmen is het na een paar weken heerlijk gaan vinden en lust nog steeds graag yoghurt of biogarde zonder suiker of roosvicee ofzo.
De bloemkool was vandaag een drama bij madam, ze vond het echt niet te pruimen. Het valt me wel op dat ze de potjes van zonnatura wel lust maar mama's kookkunsten echt niet waardeert.....
groetjes van Ruth

Geen idee... wilde dat ik wel yoghurt kon geven  ben er zelf dol op namelijk... of danoontje.... Hier krijgt joshua bv na de groente of klein fles kv voor de groente (anders drinkt hij die niet) of idd wat fruit.

Iemand die weet wat voor toetje je een koemelkallegie kindje kan geven?

grt suuz mv joshua 8-2-07

citroenkwarktaartpudding van Mona is hier een goed alternatief voor yoghurt als toetje, hihi, misschien vindt Quinn dat wél lekker

ik geef boas 1 a 2 keer per week vla of yoghurt,soms een fruithapje.
als hij weinig gegeten heeft,bv omdat hij het niet lustte,dan doe ik opvolgmelk door de groente en dan lust hij het wel,en dan nog wat fruit na.

sinds een paar dagen krijgt senna ook yoghurt. en hij vindt het heerlijk!!
danoontje vindt hij ook errug lekker, maar dat vindt ik zo zoet dus dat is dan voor af en toe.

liefs marijke

Veerle, volgens mij mag vla nog niet. ik dacht dat je daar nog even mee moest wachten tot vlak bij het eerste jaar!? Maar zeker weten doe ik het niet. Ik zou het even blijven proberen met de yoghurt.

Suuz, voor kindjes met een koemelkallergie kun je pudding maken van bijv. custard (of elk ander koemelkvrij produkt). Je maakt het volgens de gebruiksaanwijzing op het pak, alleen dan met water ipv melk. Als het afgekoeld is tot handwarm roer je de melkpoeder erdoor die je gebruikt. Deed ik zo bij Daan, mijn middelste. Later, ik geloof vanaf 9 maanden, kun je proberen of Joshua soja verdraagt en dan heb je een ruime keus aan toetjes, vla en yoghurt! Ik gaf ook vaak de fruithap als toetje, of een extra fruithap.

Marieke krijgt voorlopig gewoon een halve fles opvolgmelk als toetje!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan