Wat voor werk doen jullie?

Ben heel nieuwsgierig, hihi. Wat voor werk doen jullie? En voor hoeveel uur? En hoe gaan jullie het na het verlof doen?

Ik zelf werk 24 uur, in wisselende diensten, maar wel redelijk vaste dagen. Mijn man is ook een dagje minder gaan werken, dwz 4 x 9 uur.

Ik heb een gastouderopvang, met 9 oppaskindjes, die heb ik niet allemaal tegelijk, maar soms wel 5 of 6.
Ik had voordat ik zwanger was al besloten om de vrijdagen vrij te nemen, dus dat komt nou wel goed uit!!
Wat ik na de bevalling ga doen, dat weet ik eigenlijk nog niet, daar moet ik nog heeel goed over na gaan denken!!

xxx

hoi hoi. Ik ben beedigd makelaar. Ik ben recent verhuisd van Maastricht naar Bussum. Toen heb ik veel moeite moeten doen om een baan te vinden (in de crisistijd). Sinds 4 maanden werk ik bij een makelaar in Amsterdam. Ik had voor mijn zwangerschap al besloten dat ik mijn 1/2 jaar contract niet wilde verlengen. Half 8 de deur uit met de kids. 8 uur de trein, dan de tram en lopen. Dan om 17.00 hetzelfde riedeltje weer terug. Half 7 thuis met 2 kinderen die heel chagarijnig zijn (ze zijn de 1e kindjes die gebracht worden en de laaatste die gehaald worden)en ik vind mijn werk niet leuk genoeg om dat ervoor over te hebben. Ik zou per 1 feb.2010 de verkorte PABO gaan doen. Dat wordt nu dus 1 sept 2010. Mijn man (helaas niet getrouwd, maar vriend vind ik zo raar om te zeggen) werkt 5 dagen en heeft het altijd heel druk. Hij heeeft altijd gezegd dat hij niet minder zou gaan werken dus dat was geen verassing voor mij.
Dus over 2 maanden zit ik even thuis! Prima zo!

kan ik kort over zijn, ben lekker thuis. Wel heb ik een nagelstudio, maar die staat nu op stop, totdat ik het dadelijk weer goed kan combineren.

maar voorlopig lekker thuis.

heb het al druk genoeg met zwanger zijn, 1 kind en 2 duitse herders

groetjes daisy
10w+2d

hoi hoi..

op het moment zit ik thuis.. ma dinsdag heb ik een 2e gesprek voor n baan (kinderopvang) wil dit maximaal 20 uur gaan doen..

officieel hoef ik ze niet te vertellen dat ik zwanger ben.. ma ga dat wel snel doen.. ben alleen nog in beraad met mezelf en omgeving wanneer het het verstandigst is..

iemand een idee?

liefs

Sjaar, tja, op zich hoef je het nog niet te vertellen. Je bent 3 maanden voor je bevalling verplicht om de werkgever in kennis te stellen. Dus dat zal dan ongeveer eind december / begin januari zijn. Wel is het natuurlijk zo dat je eerst een proeftijd krijgt en daarna een tijdelijke aanstelling. Dus de kans is aanwezig dat je aanstelling niet verlengt word. Maar het voordeel is dan wel dat je gewoon recht houd op betaald zwangerschapsverlof.

Ik werk op dit moment 36 uur als administratief medewerker en plak aan de 16 weken die ik krijg nog 4 weken van mezelf eraan. Ben ik lekker de hele zomer vrij!!
Daarna wil ik 24 uur gaan werken. Dit kan ik anderhalf jaar doen op basis van ouderschapsverlof. (Dan krijg ik 30 uur uitbetaald) Daarna zie ik wel, dan zijn we 2 jaar verder...

Verder gaat de kleine een dag naar mijn schoonouders en 2 dagen naar de opvang.

xx sonja

Hallo,
Ik werk nu 3 dagen in de week als huishoudelijke hulp bij verschillende zieke mensen. Tot voor kort deed ik ook nog 1 dag oppassen maar dat is helaas gestopt. Voor mij (en mijn man gelukkig ook) is het heel makkelijk, ik werk nog tot aan mijn verlof en dan stop ik helemaal. Volgens mij vrij bijzonder voor iemand van 24, maar financieel moet het lukken en ik vind het wel belangrijk om bij mijn kindje te zijn. Misschien dat ik vanzelf wel weer zin krijg om te werken, maar dat zie ik dan wel, dan ga ik gewoon weer solliciteren!
liefs mij

Terug
Bovenaan