Wat was jullie mooiste moment ná de bevalling?

Hallo meiden,
t' Is hier zo stil, even wat leven in de brouwerij brengen........
Ik denk nog vaak terug aan mijn bevallingen, zeker nu ik zwanger van de vierde ben.
Ik zie er aan de ene kant tegenop, maar aan de andere kant komen ook de hele mooie herinneringen naar boven.   Vooral ná de bevalling. De opluchting dat je je baby hebt, dat alles goed is, je vergeet je pijn, dit is zo mooi!
Ik herinner me van mijn oudste dat ze op mijn buik lag, terwijl ik gehecht werd. Mijn man zei wat, en toen draaide ze haar hoofdje helemaal naar mijn man, zó helder, nét of ze dacht: "Hee, jou ken ik, jij bent papa" Dat was zo'n mooi moment!
Bij de tweede moest ik een nachtje in het ziekenhuis blijven, en mijn dochtertje lag heerlijk naast me. Je zult vast geloven dat ik geen oog dicht gedaan heb, bang dat ze uit bed zou vallen, of dat ik op haar zou gaan liggen ofzo. Maar het was zoooooooo mooi.
Ik heb de hele nacht naar haar liggen kijken, snuffelen en aaien......
Bij mijn derde was ik zo opgelucht dat de bevalling zo erg meeviel, en ze lag aan mijn borst, en dronk gelijk. Ondertussen kreeg ik koffie. (OOOO< koffie, dat had ik niet meer kunnen drinken in mijn zwangerschap door het erge maagzuur) Ik heb nog nooit zo'n heerlijk bakje gedronken, hihi.....en daarbij kreeg ik beschuit met rose muisjes, heerlijk! Je hoorde me haast knorren van genoegen, hihi....
En....wat was jullie mooiste moment na de bevalling???????

Ik was na beide bevallingen nogal in een roes en heb weinig heldere momenten meer voor ogen van net na de bevalling. Het is dat ik van foto's nog herken hoe  ze eruit zagen anders.....????? Ik dacht bij mijn eerste dat het van de pethidine was gekomen maar bij mijn zoontje ging het net zo...en daar ben ik gewoon normaal thuis bevallen. Geen toeters of bellen.

Maar goed, het allerfijnste aan bevallen vind ik de adrenaline die vrijkomt en een paar dagen blijft hangen. Heerlijk, ik heb het gevoel de hele wereld aan te kunnen. Echt een junkie dus! Maar goed, de man met de hamer komt even hard langs na een aantal dagen. Nog een keer en dan zal ik dat nooit meer meemaken. Jammer, het geeft zo'n geweldig krachtig gevoel!

Het mooiste moment na  mijn eerste  bevalling was voor mij gelijk erna, de pijn was weg, ik had toch maar mooi een stuitbevalling gedaan en onze dochter was gezond. Ik was heel trots op mezelf dat ik dat gedaan had.
De tweede keer, vond ik toch wel het mooiste toen mijn oudste dochter haar zusje voor het eerst zag.

Ik vond het een heerlijk moment toen ik onze kleine man op mijn buik kreeg. Ik was alles vergeten wat daarvoor was gebeurd. Het was even alleen mijn kleine man en ik, alles wat er gebeurde ging langs mij heen, bijvoorbeeld de navelstreng knippen enz.
Toen ik werd gehecht hield mijn vriend de kleine vast en ik vond het gewoon geweldig om op bed te liggen en naar hen te kijken. Van de hechtingen voelde ik amper iets, want het besef dat we nu een gezinnetje waren was veel sterker.

Ongelofelijk gewoon de bevalling is niet echt het leukste wat je kan doen maar wat je er voor terug krijgt is zo gigantisch dat je al die weeen zo bent vergeten.

haha ja zo herkenbaar. Die adrenaline high. Die vond ik ook geweldig.
Maar het allermooiste moment was toen papa  ons dochtertje uit haar wiegje haalde om aan mij te geven voor bv. Toen gaf hij haar een poepkus op de buik, en noemde haar zijn monstertje. Ze was toen pas 5 uur oud hahaha. Toen kwam bij mij echt het gevoel van het gezinnetje zijn!!

groetjes
mama van Navara

Mijn mooiste herinnering aan beide bevallingen is toen mijn man met mijn kind de   kamer in kwam wandelen en hij hem/haar voor de eerste keer in mijn armen legde.
traan, traan. Beide bevallingen waren in een spoed keizersnede geeindigd dus mijn man had ze als eerste in de armen en daarna pas ik. Maar ik vond dat erg mooi, want ik had ze 9 maanden ij me gedragen en nu was hij aan de beurt.

Groeten Marijke

Mooiste moment: Ik werd nog gehecht en mijn man heeft meteen vanaf haar geboorte Feline vast gehouden. En de liefde die ik bij mijn man zag voor zijn pasgeboren dochtertje is echt onbetaalbaar!

groetjes Maris

Bij alledrie mijn bevallingen is het mooiste moment toch het moment geweest dat ze net op mijn buik werden gelegd en je dan dat warme lijfje op je buik voelt, de eerste aanblik op het gezichtje en dan de opluchting hebt dat de pijn voorbij is.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan