Wat was mijn positieve ovulatietest

Ik heb sinds februari mijn spiraaltje er uit en heb nu 2x een normaal cyclus gehad van 29 dagen. Ik heb 8/9/10/11 maart mijn laatste menstruatie gehad en ben vanaf 18e gaan testen met ovulatietest test van .... nu ben ik vanaf de 22e bij gaanhouden in een schriftje en zag ik bij 23/24 een iets donkerder streepje dit zakte de 25/26 weer af. Dus ik dacht dat ik mijn eisprong gevonden had. Maar nu heb ik de afgelopen 3 dagen een dikke rode streep bij mijn ovulatietest.

(Ik ben door gegaan met testen omdat dit de eerste maand is dat ik dit doe. Wilde een duidelijk beeld hebben).
 
In de bijsluiter staat exact wanneer een ovulatietest positief is en wat dat betekent. Lees dat even goed door. Ik kan uit je vraag opmerken dat je toch niet helemaal bekend bent met hoe een ovulatietest precies werkt en wat een positieve ovulatietest betekent.
 
Ik heb me al een tijdje verdiept in de ovulatietesten en alles er om heen. En heb de bijsluiter ook gelezen. Maar daar staan dus 2 opties in. Een dikke streep als je daarvoor al langere tijd een lichte streep heb gehad, en een iets lichtere streep als je de dagen daarvoor niks hebt gezien.
 
Volgens mij staat in de bijsluiter dat een ovulatietest positief is als de teststreep minstens even donker of nog donkerder is als de controlestreep. Zolang de controlestreep donkerder is dan de teststreep, is de ovulatietest negatief. Een ovulatietest meet uitsluitend LH. Is de ovulatietest positief, dan is er een LH-piek gemeten. Dat vertelt jou dat je binnen twee dagen je eisprong mag verwachten. Meer informatie geeft een positieve ovulatietest niet. Uitsluitend de eerste positieve test is leidend. Verder gaan met testen na een positieve test heeft geen zin. Hoe lang een piek duurt is niet relevant en een negatieve test na een positieve ovulatietest vertelt alleen dat er geen piek meer is gemeten, nooit of je eisprong is geweest. Het strak opvolgen van instructies uit de bijsluiter is cruciaal voor het verkrijgen van de juiste informatie. Ik kan uit jouw verhaal echt niet opmaken of je een positieve ovulatietest hebt gehad.
 
Laatst bewerkt:
dit was mijn ovulatie testen van afgelopen cyclus.. ik ga er dan vanuit dat dag 15 mijn piek was...
ovutest.jpg


Al mijn testen zagen er zo als donkerste er uit (zo ongeveer)..
 
dit was mijn ovulatie testen van afgelopen cyclus.. ik ga er dan vanuit dat dag 15 mijn piek was...
ovutest.jpg


Al mijn testen zagen er zo als donkerste er uit (zo ongeveer)..
Alle testen op de foto zijn negatief. De teststreep is overduidelijk lichter dan de controlestreep.
 
Ik heb het nagevragen bij sensitest zelf.. in principe mag ik er vanuitgaan dat ik toen mijn piek had (18 mrt) .. alleen als ik echt in de buurt zit miss meer keer op 1 dag testen dat ik dan een donkerdere test krijg..
 
Terug
Bovenaan