wat zal ik doen? (harde buiken en vruchtwaterverlies)

Ben je zwanger van de vierde, denk je toch dat je het allemaal wel weet. Maar nu twijfel ik toch even...

Ik ben nu 35 weken en 2 dagen en sinds een paar dagen heb ik om het kwartier ongeveer harde buiken, danwel voorweeën, en ik verlies als ik moet hoesten en steeds als ik opsta wat vruchtwater. Denk ik tenminste. Ik verlies in ieder geval vocht en het is echt geen urine.

Nu denk ik aan de ene kant dat ik misschien de vk even moet bellen, even doorgeven en dan kijken wat zei zegt, aan de andere kant heb ik dit tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad en ze doen er waarschijnlijk toch niet veel mee/aan.

Ik twijfel dus, wat zouden jullie doen?

Ten eerste wat heerlijk voor je dat het einde in zicht is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben jaloers....

De vk  doet er misschien niet veel aan maar ik zou het altijd even melden.
Kan ze iig rekening houden dat ze vandaag  of vanavond  nog even bij je langs komt als je weeen doorzetten.

Zie je wel dat het vruchtwater wat je lekt helder van kleur is?
Misschien even testen met een maandverbandje ofzo...dan weet je zeker dat je baby niet in het vruchtwater heeft gepoept.

Je zal wel een klein scheurtje bovenin je baarmoeder hebben.

Ben jij nu esmiralda van de hyves maart mama's???? Van Kaylee en Roan en nog een jongetje weet zo even zijn naam niet meer....
Als dat zo is is dat wel toevallig want ik schrijf net vanmorgen aan je dat ik hoop dat je deze keer lekker vroeg zal bevallen ivm je zware BI....heeft geholpen!!!!!

Maar goed ik zou dus altijd even bellen!
Heel veel succes de komende dagen en t zal bij jou wel niet heel lang gaan duren gezien jouw vorige bevallingen toch..

Liefs Femke

Ik ben toch even gaan kijken op de hyves of jij dat nu was esmeralda en zie dat je pas 21 maart bent uitgerekend, dan zou ik zeker de vk bellen want dan moet je toch weer naar het ziekenhuis om te bevallen.....
x femke

Hi meid,

Ojeej wat spannend!!!!!
Ik zou zeker even bellen naar de vk, al is het alleen maar zodat ze je gerust kan stellen...
Succes ermee!!!

Groetjes Janneke

Bij vruchtwater verlies áltijd de vk bellen!!

Soms, als het een mini scheurtje is wordt je bedrust voorgeschreven. Dus plat blijven liggen zodat er niet teveel vruchtwater verloren gaat. Want bij teveel verlies is het natuurlijk gevaarlijk voor je kleine en bij teveel activiteiten kan de scheur groter worden met alle gevolgen van dien. Ik neem aan dat je ook nog graag 2 weekjes wil wachten toch? 35 weken is nog wel ietsjes vroeg..

Maar bij een klein scheurtje en bedrust kan je eigen lichaam vruchtwater bijmaken en blijft het dus op peil..

Ik zou dus zéker eventjes bellen hoor!

Esmé mv Kay en ???

(36.1 wk zwanger)

Ik heb van de VK begrepen dat je inderdaad altijd moet bellen als het kindje niet is ingedaald. Bij mij is het volledig ingedaald dus als de vliezen breken dan hoef ik niet meteen te bellen, tenzij het groen vruchtwater is. Anders bel ik wel gewoon overdag om het te melden.

Maar met 35 weken zou ik direct bellen!

Hoi hoi,,

hier moest ik toch even voor inloggen..
Je moet gelijk de Verloskundige bellen hoor... Je hebt grote kans op infectie gevaar!!
Harstikke gevaarlijk!

Bij mijn 1e dochter had ik met 31 weken alleen "maar"een scheurtje in mijn vliezen (boven in de buik!) Kwamen ze wel pas na de bevalling achter...Werd meteen opgenomen in het ZKhuis en mocht helemaal niks!! Zelfs niet op een po stoel plassen , alleen op zo'n pan.
Kreeg meteen weeen remmers en longrijping!! (nu zal dit met 35 weken al een stuk minder gevaarlijk zijn maar toch...)

Als de baby een infectie krijgt kan het heel erg gevaarlijk zijn. En ik heb zoiets ernstigs bij ons in de familie meegemaakt ...

'Bovendien kun je nu eerder weeen krijgen , en je bent pas 35 weken dus dit is eigelijk nog te vroeg.

Ik zou bellen hoor!!

succes

Groetjes Lonneke Mv Lili Jell en 34 /2 zwanger

En dan vergeet ik nog helemaal wat hierboven gezegt word overdat indalen..
Zeker met een 4e zwangerschap dalen de baby's later in...Als de navelstreng onder het hoofdje zakt kan deze bekneld worden!!! Ook harstikke gevaarlijk!!

Veel sterkte ermee!

Terug
Bovenaan