wat zal ik doen? (harde buiken en vruchtwaterverlies)

Als ik je verhaal lees weet ik niet of het vruchtwater is. Ik verloor altijd met niezen enzo urine laat in mn zwangerschap. Rook niet echt als urine, maar ook niet zo zoet als vruchtwater. Maar ik zou het zeker laten testen bij de verloskundige! Niet te lang mee rondlopen ivm infectiegevaar!

Zo wat een reacties al! Fijn hoor, zo'n forum!

Ja, ik ben Esmeralda van de maart mama's hyve en ik ben inderdaad pas 21 maart uitgerekend.

Ik weet wel zeker dat het kindje ingedaald is, anders had ik sowieso gelijk gebeld, dat is dus het punt niet. Verder weet ik ook heel zeker dat het geen urine is, en het ruikt wel net zo zoet als vruchtwater. Misselijkmakende geur vind ik dat trouwens, maar dat terzijde. Het is wel helder vocht, beetje rozig, ook typisch vruchtwater zeg maar. Het is mijn vierde dus die ervaring heb ik inmiddels wel.

Ik ga toch inderdaad morgenochtend maar even bellen met de vk, ze zou woensdag toch al hierheen komen voor de gewone controle (kan zelf bijna niet meer lopen ivm BI, vandaar), dus dan maakt die ene dag ook niet meer uit.

Meiden, bedankt voor jullie advies. Ik ben dan weer bang dat de vk vind dat ik me aanstel ofzo maar dat is natuurlijk ook onzin. Ik bel morgen op een enigzins christelijk tijdstip gelijk even en dan horen jullie het nog!

Goed zo!!!
We zijn trots op je, haha!!

Enne idd dat denk ik ook altijd dat de vk of gyn denkt dat ik me aanstel maar goed ze moet jou wel kennen na 4 kids....toch.
Succes morgen
Liefs Femke

Nou, de vk kent me pas van 1 kind Femke. Toen ik zwanger was van de oudste en middelste woonden we nog aan de andere kant van het land...

Maar goed, heb dus gebeld vanochtend en ik kreeg wel even op mijn kop  omdat ik niet gelijk gebeld had. Maar ze is langs geweest en we zijn doorgestuurd naar het ziekenhuis want het teststaafje van de vk verkleurde wel.

Uitgebreid onderzocht door de gyn (leuk he, zo'n eendenbek) en een echo gehad. Kindje heeft nog vruchtwater genoeg maar het is inderdaad wel vruchtwater dat ik verlies. Zit een klein scheurtje boven in mijn vliezen. Ik hoef niet plat maar moet wel rustig doen. Nou ja, dat deed ik al, door de BI kan ik toch al niet veel meer.   Verder moet ik oppassen voor infectiegevaar natuurlijk, dus vrijen mag niet meer en als ik koorts krijg of het wordt meer (het is nu maar minimaal) dan gelijk aan de bel trekken. Volgende week nog een keer terug voor weer een echo.

Ons kindje is nu al voor 38 wk en 4 dagen groot, terwijl ik dus 35 weken en 3 dagen ben. De gyn bevestigde ook nog een keer dat het sowieso niet slim is om te lang door te lopen (dan krijg je echt een kamerolifantje, zei hij letterlijk), dus inleiden met 38 weken gaat hoe dan ook wel door. Zoals het er nu uitziet in ieder geval...

En verder, tja, afwachten maar weer. Nog 11 nachtjes slapen en dan mag het, hahaha!!

Neej bevallen van een kamerolifantje is toch niks denk ik!
Wat een humor zeg!
Hoop dat je kleintje snel gehaald of geboren wordt!

Sterkte nog even met je bekken, wat lijkt het mij vervelend als je echt helemaal niks meer kunt zeg!

Fijn dat je toch geweest bent! En spannend, de weken gaan nu wel tellen, zeker als je eerder wordt ingeleid!

groetjes Mariska

ps als het goed is kun je toch weten of het vruchtwater is door op je hand te blazen. als er dan wat uitkomt is het vruchtwater.

Terug
Bovenaan