Wat zal ik doen...

Hoi meiden,

Even een 'probleempje' aan jullie voorleggen dat niets met de kids te maken heeft:

Eind maart is m'n zus 12,5 jr getrouwd en viert dit met familie en vrienden een weekend in de Ardennen. Ze hebben een huis gehuurd voor 32 pers. met zwembad. Klinkt leuk zou je zeggen. Maar...

De band met m'n zus en d'r gezin is niet echt super. Geen ruzie hoor, maar zij zijn gewoon anders in hun opvattingen in veel zaken. De vrienden zijn allemaal wat meer van stand zeg maar en die ken ik een klein beetje van de verjaardagen.
We zijn in 2008 met het gezin (mn ouders zussen en aanhang) een weekend weggeweest en dat was eens maar nooit weer.

Nu hoorde ik van m'n zus dat ze een rooster aan het maken is wie er voor het eten zorgt. En als je voor het eten moet zorgen moet je dit dus ook zelf meenemen. Oftewel, we worden uitgenodigd maar moeten wel zelf het eten betalen. Het is trouwens ook nog eens 300km rijden!!
Eigenlijk heb ik er geen zin in, net als m'n jongste zus... Maar voor de lieve vrede ga ik toch maar.
Ben wel bang dat het een weekend wordt vol irritatie maar ja...

Sorry voor het rommelige verhaal!!!

Maar wat zouden jullie doen?
Gaan (omdat het toch je zus is) of niet gaan?

Groetjes,
Sammie

Leuk altijd die verplichte weekendjes (NOT)
Ik denk dat het weekend ook vol irritatie zal worden, want je irriteert je nu al en dat zal niet veranderen.
Ik weet ook niet goed wat je moet doen omdat het toch je zus is. Misschien kun je een dag gaan i.p.v het hele weekend?
Waarom kunnen ze niet gewoon een feest geven?

tjonge

Wordt je uitgenodigd, moet je voor een hee; gezelschap gaan koken??
Ik zou van te voren als zeggen dat dat me te veel werk is, en dat je graag wil komen, maar dan wel op hun 12,5 jarig huwelijk te vieren...

Ik vind het lastig, elke familie is anders en gaat anders met elkaar om...
Open en eerlijk zijn tegen je zus is misschien het best. Dat je toegeeft dat je je niet prettig voelt in deze situatie en dat het al een hele opgave is om met je hele gezin 300 km te moeten rijden.

En als dat niet gaat, misschien maar niet gaan? Je hebt er ook niets aan als je een rot weekend hebt zo ver van huis!

Ehm sorry, maar ik zou gewoon niet gaan....
redenen: de band is slecht, je mag die vrienden niet, je moet een rotend rijden, je moet zelf voor eten zorgen, en het vorige weekend was niet leuk.

En als je toch gaat zou ik van te voren aangeven dat je niet voor het eten gaat zorgen, iig niet betalen.... Zij gaan helemaal overdreven een weekend weg en oh kijk eens wat wij doen en dan jullie eten laten betalen....
(zo zie ik het een beetje)

nou succes met beslissen.

groetjes Maris

uuhhh ik lees dit maar zit echt met mn mond open te lezen.
Omdat je 12,5 jaar getrouwd bent huur je iets voor 32 personen.
EN DE GASTEN MOETEN KOKEN EN DIT OOK ZELF BETALEN!!!
Dat is wel erg vreemd.
Ik zou dus ook bedanken voor zo'n leuke uitnodiging en begrijp niet als ze het op deze manier vieren waarom ze dan niet gewoon een normaal feestje van 1 dag geven. Scheelt weer huur voor een huis en dan kunnne ze gewoon alles zelf betalen. Wel zo normaal lijkt mij!

Maar jij moet het beslissen natuurlijk!

Succes ermee,

Groetjes

Ik zou er ook totaal geen zin in hebben als ik het zo lees.

Het is lastig he? Ga je niet, weet je bij voorbaat al dat je er gelazer van krijgt, ga je wel, kost het je onwijs veel geld (eten en benzine) en irriteer je je rot.

Ik kan je ook niet echt advies geven hiermee. Vind het wel allemaal apart, wat de rest ook zegt. Waarom je eigen eten betalen als ZIJ de 12,5 jarig huwelijk gaan vieren? En waarom zo ver?

Als je het financieel niet kan opbrengen, moet je daar wel eerlijk over zijn, al ga je wel naar het weekeind.

ik zou niet gaan!!
je hebt er niks aan als je nu al weet at het een heel zwaar weekend gaat worden waarin je je mateloos gaat iriteren.......kan er over mee praten want wij hebben net zelf een weekend afgezegt met mijn schoonouders en zwager , omdat wij ook niet zo best met mijn zwager overweg kunnen en wij gewoon geen zin hebben om ons weekend te laten bederven door anderen......... je vreet je alleen maar op dan en voor het zelfde geld gebeurt er iets waardoor je wel echt ruzie krijgt dan en dat zou toch echt jammer zijn!
ik zou zeggen , gewoon afzeggen!!

liefs ilona

Terug
Bovenaan