Wat zeggen anderen...

Ik liep laatst bij de hema en ons zoontje van toen 4 maanden, was erg aan het huilen (ja..dat doen babies wel eens...)In ongeveer 5 minuten heb ik verschillende opmerkingen gehad.....
* 'aaaaaaaaah! Je moet dat kind niet zo knijpen!'........
* 'Nou, die heeft nu al geen zin in winkelen!'
* 'Heeft hij en vieze luier?' (hangend over de wandelwagen) 'Nee hoor!' zeg ik. 'Jawel!!' (hangend en voelend aan zijn luier (pardon!!!)
* 'Oh, hij heeft spruw!' (dezelfde trouwens van die luier)....met als afsluiter...'ja, ik wil me er niet mee bemoeien.....' 'aaaaaaaaaahhhh! doe dat dan ook niet!!!!!! ik dacht dat ik gek werd.

En ook eentje die ik ook zo raar vond.
Met een duwowagen heb je erg bekijks (dat vind ik wel leuk eigenlijk). Maar een opmerking blijft in mijn hoofd. 'Zo, dat is makkelijk, een jongetje en een meisje, ben je in 1 keer klaar.' (goed...het is al geen tweeling, er zit 20 maanden tussen, en klaar......hoezo? ik wil er wel 5!!

Ga ook niet lopen met 1 kind in een duowagen.........want binnen no-time hoor je.........'He, je bent er 1 vergeten hoor!

Nu ik toch bezig ben....Ik liep gisteren in de Albert Heijn. De maxicosi stond in het boodschappenwagentje. 'Oh, jij had zeker de laatste, want ik zag ze niet meer staan. En nu met die bonusstickers zijn ze niet zo duur.'

Ik vind dit eigenlijk wel een leuk onderwerp....

Iris is nogal ongeduldig en is dol op zwemmen.
Dus zet het op een brullen als het 5 minuten voor 10 is en de les "pas" om 10 uur begint.
Krijg je van alle kanten te horen dat ze "krampjes" heeft, "geen zin", "vind het niet leuk he" En noem maar op.
Ach ja, ze is gewoon enthousiast.

Ik heb er ook nog 1, maar dan mbt mijn zwangerschap;
Ik was al 3 weken geleden bevallen en vond zelf dat mijn buik best snel aan het slinken was. Kom ik op school om de oudste te halen, zegt er een moeder tegen me; "Zo, kunnen ze het niet opwekken ofzo!"
"Uhh, ze ligt al drie weken in haar wiegje...!"

moest erg lachen om Anne
ja erg he, die mensen die zich overal mee willen bemoeien.
Bij ons is het andersom. zoontje is 7maanden.
Nou hoe oud is ie, 7maanden. jeetje hij is wel groot zeg voor zijn leeftijd, Hoe vaak ik dat niet gehoord heb, nou daar word je helemaal niet goed van.
Gelukkig zeggen ze dan wel, wel echt een jongen he, ja hoor.
Ach ja, je moet er maar gewoon om lachen maar soms is het erg irritant.
Daan.x

Hoi hoi,

Ohhhh ja, die van die zwangerschap is dodelijk Sil! Ik was een paar maanden geleden in de AH, kindloos want vriend paste even op, en was helemaal blij om even rustig boodschappen te kunnen doen, en vooral ook om véél boodschappen te kunnen doen. Dus toen ik een mede-moeder zag worstelen met mandje-en-kinderwagen zei ik tegen haar; 'Wat een gedoe he'.' Waarop zei de, inmiddels historische, woorden sprak; 'Jij bent ook zo aan de beurt?'.
Nou zat er best nog wat overtollige bagage aan me, maar echt geen hoogzwangere 9-maanden buik. Dus toen ik thuis kwam met de boodschappen en half huilend mijn beklag deed bij vriendlief wist hij ook heel goed de juiste snaar te raken... not. 'Ach, lief, als je wat extra gaat sporten gaan die laatste kilootjes er ook wel af.'

Groetjes, KT

Ooohhh wat erg, die opmerking dat je ook aan de beurt bent! En die mannen snappen nog steeds niet hoe gevoelig dit ligt hé.
Ik zou zelf ook nooit zo'n opmerking maken, voordat ik 200% zeker van mijn zaak was!
Sil

Oooh wat erg dit! Ook die uitspraak bij jou Sil! Baaah, je zou zo iemand het liefste willen slaaaaan op zo'n moment toch!!!
Snap ook echt niet dat mensen zoiets durven te zeggen hoor.

Hihihi, nou, het wordt nog erger. Toen ik vervolgens mijn moeder half huilend opbelde om te klagen over die miep in de AH en over vriend-lief zei ze doodleuk 'Nou, wat belachelijk zeg, die buik van jou daar is niets mis mee. Het zit alleen op je kont.'

Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit ook het moment was waarop Sonja Bakker en de weegschaal hun intrede hebben gedaan...

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan