Wat zeggen jullie kleintjes al?

Irene1978

New member
Onze dochter zegt al een tijdje papa en mama, maar afgelopen week kwam er toch een woordje bij: lamp. Hoe verzint ze het. Ze is al druk alles aan het aanwijzen in huis en bij het eten wijst ze elke keer naar de lamp. Ik benoem dan altijd alles en ineens wees ze zelf naar de lamp en zei lamp! Het klonk zo lief! Daarna heeft ze het niet meer gezegd hoor. Ook loopt ze al langs de verwarming naar de naastgelegen stoel en pakt over. Ik ben een trotse mama! Maar wat gaat het hard. Nu over naar de volgende ontwikkelingssprong! Hoe gaat het met jullie? Nog 1 of 2 slaapjes op een dag?

 
Hoi, Hier eentje van 18 -10 en ook al aan het kletsen. papa denk al zo'n 1,5 maand en poes volgde vrij snel, ook bah en Bo(hond) hoor ik soms al. De bewuste momenten dan. Mama wil maar niet lukken...haha

Verder loopt ze al langs de tafels, pakt/stapt over van bank naar salontafel en loopt nu net achter een loopkarretje. Verder klitmt en klautert ze het liefst overal op/onder. Moet opletten van de week stond ze al op trede 2 van de trap!

Ze heeft nog 2 slaapje van ong 1 to 1,5u op de dag en eet nu steeds meer met ons mee. Laatste fles geven we al minder cc en daar slaapt ze prima op.

Ben ook super trotse mama! Leuk he dat ze nu zo snel gaan. Maar aan de andere kant: Oh my god, ze worden al bijna 1, wat gaat de tijd snel!

groetjes
 
joelle 13-10 loopt nog niet, ze gaat sinds kort wel zelf zitten en staan maar lopen ho maar, aan de andere kant nog wel lekker hoef ik er nog niet achteraan te hollen haha.
ze slaapt s'ochtends 1 uur en s'middags 1,5 uur.
en ook zegt ze papa en mama.
geweldig he hoe ze zich ontwikkellen.
 
Terug
Bovenaan