Wat zegt jullie consultatiebureau over eerste hapje?

bij mij werd er geegd dat ik vanaf 5.5 maanden voorzichtig mocht gaan beginnen met kleine beetjes aan te bieden ter kennismaking

Ik geloof dat het is zoals Martine zegt. Als je bv geeft in principe bij 6 maanden en bij flesvoeding kun je bij 4 maanden al beginnen..
Bij mijn oudste ben ik met 4 maanden begonnen, maar bij Jesse ging en gaat de bv zo goed dat ik echt heb gewacht tot de 6 maanden. Hij had er toen ook echt wel behoefte aan hoor!
Gr. Anne-Marie

hallo,
het is echt overal anders ja, ik ben met 4mn begonnen met fruit dat vond hij heerlijk. en daarna ook af en toe groente geprobeert en ook dat gaat er heel goed in, hij vind ook alles lekker.!! nu is hij 5 1/2 maand en krijgt hij allebei op een dag. ik moest met z'n flessen wat minderen en dan groente/fruit op een dag gaan geven want hij word te zwaar!!... vaak doe ik ook vers, dat vind hij toch ook erg lekker.. en voor de nacht gaat er wel een beetje pap door zijn voeding en daar slaapt hij heel goed op, ongeveer van 19.30 tot 8.30 en daar ben ik met drie maanden al mee begonnen, ook wij moeten goed slapen toch??.. ik heb ook niet op het cb gewacht hoor, je ziet vanzelf of ze er aan toe zijn.

succes.
groetje peetskie
mama van tim 13-8-07

Jij bent de ouder, dus jij bepaalt wanneer je je kindje vaste voeding wilt gaan aanbieden. Het cb adviseert en bepaalt dus niet wat 'mag'.

Hier adviseert het bureau te wachten tot 6 maanden, dit in verband met rijping van de darmen.

Pfff ik word altijd zo moe als ik zie hoe verschillende de cb's adviseren.

Hier zeiden ze, het liefst vanaf 6 maanden, maar als je het doet: liever eerst groente en dan fruit omdat ze daar meestal meer aan moeten wennen.
Wij zijn met 4,5 maand begonnen met een groenten- en met 5 maanden met een fruithapje en ze eet echt alles op.
Ook bloemkool wordt erg verwelkomd hoor. Die lucht interesseert haar niet

Ik vind inderdaad ook, dat als er geen allergieen in de familie voorkomen, je als ouder zelf het beste weet wanneer je kind eraan toe is.

hoi hoi

ik neem aan dat iedereen hetzelfde   0-1 jaar voedingsboekje heeft gekregen op het cb

daar staan ook allerlei richtlijnen in over voeding

misschiend at je daar wat aan hebt.

het cb is er niet voor om te zeggen wat je MOET doe maar of je advies te geven
en wat je daarmee doet moet je zelf weten

groetjes moekje

Terug
Bovenaan