Ik had zo'n pakje van 3 onderbroeken van de hema. Modelletje oma. Maatje groter. Die vond ik eind van de zwangerschap al fijn. En daar paste zelfs het kraamverband van het ziekenhuis in. Maar boxers van mijn man werkten ook. En het netbroekje van het ziekenhuis. In geval van keizersnede zijn deze opties ook hoog genoeg.
Ik las eerder dat die in je kraampakket zitten, bij mij niet dus. Maar ik mocht die uit het ziekenhuis aan houden.
Ook las ik kraamverband voor de eerste dagen. Dat hangt ervan af hoeveel je bloedt en hoe lang. Ik heb dat dikke kraamverband zeker 2 weken nodig gehad en toen nog een week giga plus ultra maxi ? normale maandverbandjes. Let erop dat je een soort kiest waar weinig plastic in zit, zoals yoni bijvoorbeeld. Geen always oid, dat gaat broeien en dat wil je niet met hechtingen.
Kotex night kwam aardig overeen met kraamverband, wel iets smaller. Natalis verkopen ze bij de apotheek en thuiszorgwinkels, dat is ook een fijne. Ik zou gewoon uit gaan van een paar dagen, en je man gauw bij laten halen als je heftiger en langer bloedt.