wat zijn jullie uitslagen van de nekplooimeting

Hallo
vandaag kreeg ik de uitslag van de nekplooimeting bij mij is het 1:5300
is dit normaal ik ben 34 jaar zijn jullie uitslagen ook zo hoog of laag
En tot hoever gaan de uitslagen tot 1:100.000?? of mischien minder
Dan lijkt mijn kans wel weer groot maar goed misschien ben zit ik mezelf weer bezorgd te maken om niets?
Verlopig hou ik het erop dat alles goed is hun zeiden dat het gunstig is en hun zullen er wel verstand van hebben
groetjes marina

hallo

ik ben nu 18 weken zwanger en mijn uitslag was 1:1300 (ik ben 28 jaar)
de verloskundige zei dat dit goed was
ze vertelde mij dat bij een uitslag van 1:250 ze pas verdere aktie gaan ondernemen
ik heb een foldertje waarin de kansen per leeftijd staan:
25 jaar       1:1250
30 jaar        1:800
33 jaar        1:500
36 jaar       1:250
40 jaar        1:100
dus aan de hand van dit foldertje ben ik er na de nekplooimeting op vooruit gegaan
maar als ik dan de scores van anderen hier op dit forum lees begin ik ook wel een beetje onzeker te worden...........maar ja ik probeer me er niet te druk om te maken
aan de hand van de leeftijden ben jij er dus ook flink op vooruit gegaan dus probeer je er inderdaad niet te druk om te maken (maar dat is makkelijk gezegd hihihihi)

liefs ikjes

hoi,
van mijn vk kreeg ik de volgende uitleg. De gunstigste uitslag die je kunt krijgen, is een vermenigvuldiging met factor 20 van de kans die je hebt op basis van je leeftijd.
Dus als je op je 30ste een kans hebt van 1 op 700, dan is de gunstigste uitslag voor jou: 1 op 14.000.

Ik zou me verder zeker geen zorgen maken. Mijn vriendin had een uitslag van 1 op 35. Zij heeft toen een vruchtwaterpunctie laten doen waaruit bleek dat het kindje geen afwijkingen heeft. Inmiddels is ze bevallen van een gezond lief kindje. Dus zelfs met zo'n enge uitslag zijn er nog steeds 34 kindjes die wel gezond worden geboren.
Gewoon van het positieve uitgaan dus!
gr,
Yvette

Hoi Marina,

Bij mijn tweede kindje had ik en uitslag van 1:50.000. Ik was toen 31 jaar. Mijn gyn, zei er direct achteraan dat dat zeker nog niet een garantie was voor een gezond kind. Het is en blijft natuurlijk een risicoinschatting.
Geniet van je zwangerschap!
M.

Zonder iemand vh hoofd te stoten, maar ben er gewoon benieuwd naar:

Mag ik vragen waarom jullie voor die nekplooimeting hebben gekozen? Bij sommige denk ik dat t vanwege de leeftijd is (??), maar t zegt zo weinig. Ik lees dat iedereen eigenlijk nog niks weet..alleen n bepaalde kans, maargoed dan nog. Het lijkt mij zo lastig in je zs staan als je wel zo'n kans te horen krijgt, zonder dat t echt iets zegt. Echt wijzer wordt je niet, toch?! Of zie ik het nu verkeerd....  

Groetjes Melanie (29wk6dg)

Hoi,

Mijn uitslag is 1 : 8100 en daar ben ik heel tevreden mee. Ik ben 38 jaar oud en in verwachting van de derde. Ik heb een nekplooimeting/bloedtest gedaan om te beoordelen of een punctie nodig zou zijn. Van de punctie heb ik afgezien.

Gr,
Maria

Terug
Bovenaan