wat zijn jullie uitslagen van de nekplooimeting

hoi

Ik had een uitslag van 1: 2800        en ben 38 jaar en inverwachting van onze eerste. Wij hebben toch een vruchtwaterpunctie laten doen. Daar kregen we gisteren de uitslag van en alles is goed. dus kunnen we nu gaan genieten.

groetjes indy

hallo,
ik ben momenteel 21 jaar en heb zeven weken geleden een nekplooimeteing laten doen. de uitslag hiervan was 1: 8100. dit geeft inderdaad geen garantie. er werd ook een vraag gesteld waarom mensen gekozen hebben voor een nekplooimeting. ik heb de keus voor een combinatietest gemaakt, omdat ik graag wilde weten of er een kans bestaat dat ik een kindje met het syndroom van down zou krijgen en hoe groot die kans is. natuurlijk krijg je geen garantie met een combinatietest, maar het is wel veilig. wanneer was gebleken dat de kans groter was geweest had ik eventueel nog kunnen kiezen voor een punctie (hieraan zitten wel risico's verbonden). wanneer je weet dat je een verhoogd risico op een kindje met het syndroom van down hebt kun je je hier op voorbereiden, vb mentaal, lezen  en door in het ziekenhuis te bevallen.

Ik had een uitslag van 1:17500. Het blijft altijd een kansberekening; zekerheid heb je nooit. Ik heb buiten de nekplooimeting ook gekozen voor een 20-weken-echo om te weten te komen of mijn kindje een afwijking heeft. Niet omdat ik dan sowieso mijn zwangerschap af zou breken, maar ook om te weten of mijn kindje extra zorg nodig zou hebben. Je zou dan kunnen besluiten in het ziekenhuis te bevallen omdat de zorg voor het kind direct aanwezig is. Dan is het geen 'verrassing' bij een thuisbevalling. Ik vind dat er de laatste tijd zo negatief over prenatale testen wordt gedaan, terwijl het niet betekent dat iedereen die het doet bij elke afwijking ook gelijk z'n kindje laat weghalen. Het is gelukkig een keuze in een westers land als Nederland en gelukkig mogen we allemaal voor onszelf bepalen hoe we ermee omgaan.

hoi,

Ik ben 26 jaar en in verwachting van mijn 1ste kindje. Mijn uitslag was 1:50000.
De VK zei echter wel dat dit nog steeds geen zekerheid is omdat het een kansberekening blijft. We laten dan ook zeker nog de 20w echo doen.

groetjes,
Patricia

He dames,

Het is voor mij al even geleden (heb een zoontje van 27 weken) maar het kan idd tot 1:100000 gaan want dat had ik. ik was 23 en zwanger van de 1ste.
Mijn vriend wou graag een test!!!

Heel veel Succes met jullie zwangerschappen!!

Groetjes Brigit

Terug
Bovenaan