wat zouden jullie doen ben zo aan het twijffelen!!!

A

Anoniem

Guest

Hoi lieve meiden,

Zit een beetje met mijn werk in mijn maag!!!! Vindt het erg fijn om te werken, maar merk sinds deze week dat het me steeds zwaarder valt, ben telkens doodmoe ook als ik maar 3uurtjes werk!!! Oh ja werk als bejaardenverzorgende dus ook niet echt een baantje dat licht is!!! Ben al voor 25 % ziekgemeld dus werk nu ongeveer 6uur per week minder,maar kan niet zeggen dat het me helpt!!! Ook thuis kom ik amper vooruit met mijn huishouden, wordt daardoor ook erg kribbig en niet gezellig voor mijn vriend. Wil aan de éne kant wel werken want het duurt nog zolang voordat ik zwangerschapsverlof krijg maar aan de andere kant kost het me heel veel energie en ben dus erg aan het twijffelen wat ik nu moet doen!!! Nog minder werken of gewoon thuis blijven weet het ff niet meer het maakt me ook best verdrietig en ben daardoor ook onzeker!!! Graag zou ik jullie ervaring hiermee horen???

Bedankt alvast!!!

Liefs Sandy 23wk en 6dgn

Als het niet gaat dan gaat het niet. Hoe moeilijk dit ook is om te beslissen. Je lijf en baby gaan voor en lichamelijk zwaar werk kan soms problemen opleveren.
Je baas krijgt je loonkosten terug van het uwv omdat je ziek bent als gevolg van zwangerschap dus voel je niet schuldig en kies voor jezelf!

SUCCES!
gr.Ing

Hoi Sandy

Ik kan je twijfels goed begrijpen.Zelf werk ik ook in de zorg dus weet hoe zwaar het soms kan zijn. Ben bij de 1e zwangerschap ook steeds minder gaan werken tot ik op een gegeven moment zo iets had waar ben ik eigenlijk mee bezig wel gaan werken en uiteindelijk thuis niets meer kunnen doen. Heb me op een gegeven moment toch helemaal ziek gemeld, had toen wel gelukkig een leidinggevende die niet moeilijk deed erover.Nu ben ik in verwachting van de 2e en tot nu toe gaat het nog maar ik ben benieuwd of het zo blijft. En zou ik me nou weer helemaal ziek moeten melden dan ben ik benieuwd hoe de leidinggevende erop gereageerd, hebben ondertussen een andere gekregen en die is niet zo geweldig met ziek melden.
Hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal en wens je veel succes!!!!!!!!!

Liefs bg (8 weken 4 dagen)

Rottig dat je je zo voelt! Naar je eigen lichaam luisteren, is toch het belangrijkste nu, heb ik uit eigen ervaring gemerkt. Als het goed is, hebben jullie ook een arbodienst of een arbo-arts. Ga daar heen en bekijk wat voor jou haalbaar is!! Als je ziekzijn met je zwangerschap te maken heeft, hoeft je werkgever je ziekzijn niet zelf te betalen, daar is een speciaal "potje" voor. Je hebt nog 17 weken te gaan en het moet niet de bedoeling zijn dat je totaal kapot aan je bevalling en je kraamtijd begint!!
ik dacht dat ik wel tot aan verlof door kon blijven "buffelen" , zat in vrije dagen uit te hijgen van de werkdagen, mijn vriend deed eigenlijk volledige huishouden en toch werd ik steeds vermoeider. Uiteindelijk heb ik de laatste 2 dagen niet meer gewerkt (werk als ic-verpleegkundige dus lich en psych veel druk). En toen ik echt thuiszat, merkte ik pas wat ik van mezelf geëist had, was doodop en heb bereveel geslapen de 1e dagen. Niet echt een ideale situatie he. Vond t n supermoeilijke beslissing, zag t toch als last voor collega's en als falen van mezelf. Maar achteraf dah ik eerder knoop moeten doorhakken. Degene die er het meeste last van had, was ikzelf.
Succes en hopelijk vind je een goede middenweg!!
Mira

Vervelend he, dat moe zijn. Pas goed op jezelf hoor. Je hebt zo te veel gedaan en zie dan dat nog maar eens terug te draaien. Misschien kun je nog wat minder gaan werken of andere taken gaan doen in overleg met je leidinggevende of meer met 2 personen (bijv. een stagiaire en jij).
In elk geval gaan jij en de baby voor! Hou dat goed voor ogen. Werken kun je nog je hele leven.
Groetjes V.

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Weet zelf ook wel hoe de vork in de steel zit maar je wilt daar ook een bevestiging van krijgen. Ga maandag proberen een gesprek te krijgen met de hoofd van de afdeling, om dan afspraken te maken, voor of lichtere taken of helemaal thuis blijven, Jullie hebben gelijk je moet nu voor jezelf kiezen anders kom je straks tegen en daar heb ik geen zin in vandaar.
Daarvoor is de zwangerschap te kostbaar voor me. Hou jullie op de hoogte!!!

Liefs Sandy 24wk

Ik werk zelf ook in de zorg. Mijn advies is; neem contact op met de bedrijfsarts. Ik ben zelf volledig in de ziektewet gekomen toen ik 20 weken zwanger was. Ik was erg moe en kreeg veel last van bandenpijn. Ik zelf twijfelde om minder te gaan werken, mijn bedrijfsarts adviseerde mij om helemaal te stoppen toen hij mijn klachten hoorde.

Wat ook meespeelt is dat jouw werkgever alles vergoed krijgt als jij in de ziektewet komt door de zwangerschap. Dus financieeël wordt die er niets minder om. Dat is bij andere ziekmeldingen wel zo, dan moeten zij die de eerste tijd zelf betalen.

Wat mijn bedrijfsarts zo mooi zei: jouw belangrijste taak is nu een gezond kindje op de wereld zetten!!

Groetjes,
Marianne
32 wk

Hoi Duits meisje

Ik zit met precies hetzelfde. Ik had met 10 weken al last van mijn rug en later ook al van harde buiken. Ik werk ook in de verzorging en heb er veel moeite mee gehad om werk en prive te combineren. Als ik had gewerkt kwam ik thuis en had nergens meer puf voor, was ook helemaal niet meer gezellig doordat ik zo moe was en pijn had. Ook heb ik nog een zoontje van 1,5 jaar rond lopen. Op het moment sta ik volledig in de ziektewet en voel me nog af en toe schuldig, maar ook ik krijg reactie van andere dat het heel belangrijk is om nu aan mezelf te denken en een gezond kind op de wereld ga zetten. Op het moment volg ik therapie voor de pijn in   mijn rug,benen en billen.
Het is moeilijk om jezelf op de 1e plaats te zetten en aan jezef en je gezondheid te denken, maar ik adviseer je ook doe het maar, je voelt je er op den duur toch beter bij.
Heel veel succes!!!!!!!
Groeten Nicole
23 weken

Terug
Bovenaan