wat zouden jullie doen?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Graag zou ik mijn 'probleem' aan jullie willen voorleggen om wat tips te krijgen.
Op dit moment ben ik werkloos en daar baal ik verschrikkelijk van, ik had een superleuke baan en dacht dat ik daar wel tot mijn pensioen zou zitten maar helaas kwam er een reorganisatie en verloor ik mijn baan.
We willen nu dolgraag een kindje proberen te maken, op het salaris van mijn vriend gaat het het ook wel lukken maar ik ben pas 23 en wil nu eigenlij nog 4 dagen werken en na de komst van de kleine (mocht het allemaal gaan lukken...) 2 dagen om er zogezegd een beetje in te blijven.
Maar wat moet ik nu doen? eerst een baan vinden (gaat niet echt van een leien dakje) en dan pas zwanger proberen te worden of er gewoon voor gaan en maar kijken of ik tijdens de zwangerschap nog wat kan vinden? Desnoods meteen al voor 2 dagen?
Is het niet heel lullig om tegen een werkgever te zeggen dat je zwanger bent terwijl je er net 1 of 2 maanden werkt? (misschien ben ik wel niet snel zwanger en dan is het probleem al minder erg...)

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Roseliek

hoi Roseliek,

Ik zit in een vergelijkbare positie: na mijn zwangerschapsverlof (liep 20 oktober 2005 af) is mijn contract door mijn werkgever niet verlengt en ben ik dus werkeloos. Mijn man en ik hebben altijd gezegd dat we snel 2 kinderen achter elkaar wilden dus wij hebben ook zitten nadenken of we nou wel of niet al aan de 2e wilden beginnen.

Wij zijn tot de conclusie gekomen dat wij ons geluk niet willen laten afhangen van het hebben van een baan. Tuurlijk zal het wel anders zijn als er een 2e zou komen en mijn uitkering is gestopt (21 juli), maar dat zien we dan wel. Het heeft bij ons een tijd geduurd (1,5 jaar) voor ik zwanger was van ons zoontje, en wie weet duurt het nou wel weer lang. Dat is voor ons echt de doorslag geweest om toch te gaan voor een 2e kindje!

Ik hoop dat je er uit komt en als je behoefte hebt om te kletsen moet je dat gewoon doen!

liefs Linda

hai rosaliek
Ik zit ook in die situatie .
volgens mij had jij ook op die van mijn gereageerd ,ik raak einde van de maand mijn baan kwijt had ik ook nooit verwacht.Ik deed alles opleiding curses enzo.mijn collega doet niks ,maar omdat zij al in vaste dienst zit mag ze blijven anders kost het hun geld en mijn contract loopt af ,dus ik kost hun niks meer.Ik weet ook nog niet wat ik moet ,ga wel door om zwanger te worden en ik ziet wel hoe het loopt kan niet alleen van mijn vriend zijn salaris leven dus moet wel werken.Normaal ben ik nooit zo om iets te laten gaan en het wel zien.maar nu heb ik echt zoiets van ik ben al 26 en als ik maar blijf wachtten op een goede baan en dat ik dan weer vast word aangenomen ben ik ook al ongeveer 28 en dat red ik nooit om te wachtten.Ik kan je eigelijk geen advies geven allen volg je gevoel en doe dat wat je graag wilt .groetjes wendy

Ik zit ook n beetje in n vergelijkbare positie want mijn contract loopt op 01 september 2006  af en kan nog wel verlengd worden maar kan goed zijn dat ze t niet verlengen als ze weten dat ik zwanger ben.  (ben t officieel nog niet, wel 4 dagen over tijd maar test neg. dus)  Bij ons is het ook gaan kriebelen op het moment dat k zelfs helemaal geen werk had maar wij hebben  uiteindelijk ook besloten om het daar niet van af te  laten hangen. Tegenwoordig kun je wel jaren wachten om ergens n 'vast' contract te krijgen en als je eenmaal wil........  en ik kan t weten want werk zelf op de afd.  WW van het UWV!
Ten tweede is t  eigenlijk zelfs zo dat n werkgever (ook al heb  je een tijdelijk contract) je niet mag ontslaan vanwege t feit  dat je  zwanger bent en straks waarschijnlijk minder gaat werken  maarja daar verzinnen ze dan wel weer iets anders op als ze  je echt kwijt willen. Ik denk dat je 'gewoon' op je gevoel af moet gaan, zeker als je t met  1 salaris toch wel  red want wat is nu t belangrijkste.........dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken ook al ben je  pas 23! (ben ik ook)

Groetjes Fem(mi)

Hoi Wendy,

Ik had idd ook op jou gereageerd en toen volgens mij gezegd dat je niet weer moest beginnen met de pil en er gewoon voor moest gaan. Maar zo gewoon is het eigenlijk helemaal niet als je er goed over na denkt want ook al kom je rond op het salaris van manlief, je wilt toch ook voor jezelf aan het werk blijven, ik tenminste wel.
ik denk zelf dat ik niet zo snel weer aan het werk ben omdat ik in de detailhandel wil gaan werken maar daar is eigenlijk niks in te vinden hier in de buurt.

Jij ook suc6

Gr. Roos

hoi Roseliek!

als je weet dat je zoiezo rond kan komen van het salaris van je man zou ik er gewoon voor gaan! zwangerschap mag bij de werkgever niet een punt zijn voor ontslag ofdat ze je daardoor niet aannemen, maar goed iedereen weet dat dat wel gebeurd.

daarom zou ik tijdens het solliciteren niet aangeven dat je zwanger wil worden of misschien net bent! en of je het misschien lullig vind! de bazen van tegenwoordig(althans de meeste, zonder iemand tegen het harnas te jagen)  willen er zoiezo niets van weten. het is jouw leven en werk is werk! werk moet je aanpassen en niet andersom!

mocht de kleine straks evt geboren zijn en je zoekt nog steeds werk is het vaak makkelijker, omdat je dan al regelingen heb voor opvang. dat vinden de meeste werkgevers prettiger omdat je dan werk zoek  op je  bestaande situatie!

misschien een beetje zakelijk saai verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!
veel succes en dat je maar de juiste beslissing voor jezelf kan nemen!

groetjes Jazzie  

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
We (vriend en ik) hebben er het nog eens over gehad en ik heb natuurlijk wat punten van jullie aangedragen, en we gaan er gewoon voor! Mijn vriend was er eerst heel onzeker over en dus ik ook maar nu leek hij ook wel met jullie gepraat te hebben!! Hij was juist degene die zei dat we het gewoon moesten doen! Haha mannen.....

En vandaag ongi geworden dus ik heb maar een cyclus van 26 of 27 dagen (Moet je de 1e dag van je ongi meetellen??) Dus..... vanaf 17 maart..... deur op slot en heel veel bedoefeningen doen.......

Gr. Roos

Hoi Roseliek,

Je moet inderdaad de eerste dag van je ongie meetellen.
Veel succes met jullie bedoefeningen!

Groetjes Fem(mi)

Terug
Bovenaan