wat zouden jullie doen?

hai rosaliek

Zie je nou wel gewoon je gevoel blijven volgen [zeg ik die ook telkens in de onzekerheid vliegt]Echt elk steekje en dingentje in mij buik voel ik.Het liefste zal ik nu al testen ,maar ja je ziet toch nog niks pas op de 16 mijn n.o.d.maar ik ben er gewoon van overtuigt dat ik zwanger ben nu .het is gewoon altijd zo in mijn leven als ik denk van alles in me leven zit weer op de rails ,gebeurd er altijd wel weer wat waardoor het in het 100 loopt.dus nu ik eind van de maand mijn baan kwijt ben ga ik er al bijna van uit dat ik zwanger bent.is wel het mooiste wat er dan tot nu toe gaat gebeuren hoop ik.Gelukkig heb ik ook me vriend nog  die me altijd uit me angst haald en zo lekker nuchter is ,en zeg joh we zien wel wat er gebeurd.we hebben wel ergere dingen aan de hand   gehad dus dit overleven we ook wel.
nou meid succes met solliciteren!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik vind het maar moeilijk om een nieuwe baan te vinden ook niet tegen om een leuke baan te vinden, die baan die ik nu heb bevalt me prima en dan moet je opeens weg en wat anders leuk vinden   pppppffffffffffffffffffffmoeilijk hoor!!!!!!!!!!!!!! groetjes wendy

Hoi Wendy,

Het is idd lastig om een nieuwe baan te vinden, ik zou nu nog graag 32 uur willen maar dat is helemaal niet te vinden, ik heb het al bijgesteld naar 24 uur.....
En dan je leeftijd..... ik ben 23 en ben voor in de winkel dus gewoon te oud! ik wil gewoon verkoopmedewerker zijn en hoef geen leidinggevende functie want die zijn vaak fultime en als je dan reageerd op verkoopmedewerker dan willen ze gelijk dat je een opleidingstraject ingaat om hogerop te komen, heb ik helemaal geen zin in!

Maar goed, ik lig nu nog op de bank, ben week geleden geopereerd aan mijn ogen dus moet nog rustig aan doen.

Wat zoek jij voor werk?

Gr. Roos

Hoi Roos,

Heb je dan geen recht op een uitkering??????
Ik ben ook werkeloos geraakt door een reorganisatie en stond dus weer na een half jaar op straat, en ik ben nu ook zwanger en moet verplicht solliciteren wat ik ook netjes doe, maar ik krijg een uitkering, ik zou als ik jou was even contact zoeken met het CWI en daar even navragen hoe het zit, het scheelt wel als je een uitkering krijgt toch????

Maar veel succes met klussen zal ik maar zeggen...hihihihi.

Groetjes, Angel

Hoi Angel (en andere meiden...)

Recht op een uitkering heb ik helaas niet omdat ik na mijn ontslag vrijwel meteen nieuw werk had maar helaas bleek dat niet de droombaan en ben ik aan het einde van de proeftijd gestopt. ik ben nu dus verwijtbaar werkloos dus geen uitkering.

Vandaag sollicitatie gedaan bij zeeman; verkoopmedewerker met opleiding tot leidinggevende, 20 uur per week en bij ons om de hoek dus hopen dat het wat word....

Groetjes Roos

hai rosaliek

Ik werk nu als verkoopmedewerkster bij de kruidvat en voor 32 uur .vind dit werk ook heel erg leuk ,maar niet zoals je nu behandeld word.Ik was verplicht om een opleiding te doen van 2 jaar en bij het begin wou ik dat niet echt en nu bevald het best.allen omdat mijn contract niet word verlengt mag ik mijn opleiding ook niet afmaken.wat ik nu zou willen doe ?eerlijk gezegt ik zou het echt niet weten.vond wat ik deed erg leuk en om nou bij een supermarkt ofzo de heledag achter een kassa zie ik niet zitten.wat ik deed was heel erg afwisselend en ik had ook een leiding gevende functie als 1 verkoopmedewerkster.Ik word ook zo gek van alle mensen die nu al vragen en heb je al een nieuwe baan.net of ze zo voor het oprapen liggen .heb jij dat ook ?

Maar goed genoeg over mij nu even over jou.Ik hoop echt dat je zo snel mogelijk een leuk baantje vindt al is het voor 20 uur bij de zeeman je verdient in iedegeval je geld en jullie kunnen wennen aan de aantal uren als je een babytje krijg,ja toch.Ik denk er ook over om gelijk de uren te gaan werken die ik wil als we een baby hebben  dan kunnen ze ook niet gaan zeuren .en we wennen aan het geld wat toch iets minder is.nou meid ik voor je groetjes wendy

Hoi Wendy,

Het lijkt wel of alle zwangeren hier zonder baan komen te zitten! wat een oneerlijkheid zeg, het is zo dubbel allemaal; vrouwen moeten meer werken maar als ze zwanger zijn is het niet goed, als ze een kind hebben is het ook niet goed maar er moeten wel kinderen bij komen om vergrijzing tegen te gaan!
Ze moeten eens kijken naar de scandinavische landen, daar kan elke vrouw zelfs fulltime werken (zou ik niet willen) omdat de kinderopvang gewoon supergoed en betaalbaar is.
Wel moeten ze het eerste jaar minimaal thuis bij de kleine zijn, dat vind ik wel goed, hier kunnen ze al veel te snel naar opvang.

Maar goed.... ik kies er nu idd voor om 20 uur te gaan werken, dan kunnen we vast een beetje wennen aan wat minder geld. We doen nu ook wel vel extraatjes hoor, we hebben van de winter bv een bootje voor mij gekocht die we aan het opknappen zijn.
En we doen nu nog ff de bovenverdieping opknappen, nieuw laminaat, plafonds witten, kost al met al veel geld maar daar hebben we straks wel plezier van.

Ben jij al ergens aan het solliciteren?

Gr. Roseliek
roselieks@hotmail.com (ook msn, jij ook?)

Hallo Roseliek,

Op mijn werk, in mijn team moest er ook een nieuwe persoon aangewerfd worden. Er kwam iemand om te komen solliciteren die ik wel goed vond.
En ze was zwanger.
Onze personeelsdienst maakte er geen probleem van, zodat ik haar in pricipe wel kon aannemen. De kwaliteit van de persoon gaat dus voor de beschikbaarheid van de persoon. Als je dit op lange termijn bekijkt.

Het enige wat in haar nadeel sprak, was dat ze uitgerekend op dezelfde datum moest bevallen als mij....
Vandaar dat zij dan die job niet gekregen heeft.

Maar ik zou durven zeggen dat dit allemaal bedrijfsafhankelijk is.

...... Veel succes,
Els

hai roseliek

En weet je al wat meer over je baantje,Ik hoop dat je bent aangenomen!
Ik heb pas ene keer gesoliciteerd en ik vond het verschrikkelijk.
Ik heb totaal geen ervaring ermee en voordat ik naar het bedrijf belt,dan heb ik eerst 100 keer het gesprek al herhaald 10 keer het nummer in  gedrukt en 100 keer uitgesteld voordat ik bel.echt een ramp ik heb ook totaal geen ervaring ben op mij 16 begonnen met werken en ben daar door een vriendin gekomen[hoefte noggenees te solliciteren]daarna na 10 jaar daar grwerkt te hebben was ik het zat.en nu ander half jaar in de winkel via mijn zusje in gerold dus ook nooit geen gesprek gehad.heb jij soms tips voor me?
weet ook niet goed wat voor werk ik zoek.
ik heb geen msn .Ik zat toevallig een beetje achter de computer toen ik deze site tegen kwam en nu ben ik niet meer achter de computer weg te slaan.gaf er eest echt niks om en nu word me vriend er bijna gek van.het word tijd denk dat we de computer beneden gaan zetten  ik zit de hele avond boven nou ik ga stoppen doei doei

Terug
Bovenaan