Wat zouden jullie doen?

<p>Mijn zoontje (bijna 2) wilde net in de winkel een roze bloesje hebben... Overduidelijk bedoeld voor meisjes, met ook zo'n kraagje. Ik vind het zelf echt heel lief dat hij zo duidelijk weet wat hij wil en mooi vindt en soms vindt hij ook echt stoere jongens dingen mooi dus hij heeft hier in geen eenzijdige voorkeur maar is gewoon heel onbevangen. Ik wil hem enerzijds beschermen tegen meningen van anderen en anderzijds ook stimuleren dat hij zijn eigen mening mag hebben.</p><p>Ben benieuwd hoe anderen hiermee om gaan. Dank alvast!</p>
 
Ik denk dat als het verder niet te duur was, en hij het echt heel graag wilde hebben, het wel gedaan had. 
Op deze leeftijd pesten kinderen elkaar nog niet zo, en aan volwassenen kun je vragen of ze hun mening niet aan hem willen laten merken. Verder kun je het misschien nog een beetje stylen met jongenskleding erbij. Later als hij groot is dat is hij vast blij dat hij zichzelf mocht zijn, en als hij toch een andere smaak krijgt, dan kan hij vast ook erg lachen om de foto's :)
 
Tja, hij mag het mooi vinden maar ik zou het zeker niet kopen. Je kan toch gewoon zeggen: Mooi hè, dat is voor meisjes.

Jongens mogen best roze dragen en niet alles hoeft super stoer te zijn, maar als het overduidelijk voor een meisje was, zou ik het niet kopen.

Mijn oudste dochter is 3.5, als ze mee gaat winkelen wil ze heeeel graag een shirt met bijvoorbeeld eenhoorns erop maar ik vind dat afschuwelijk en dat krijgt ze gewoon niet van me. Ik kies andere kledingstukken uit en laat haar daar dan uit kiezen, en dan is het ook prima. Ze krijgen niet altijd alles wat ze willen. Ze mag wel een pyjama of onderbroek met een eenhoorn erop.
 
Mijn jongste is 22 maanden en vindt ook alles 'mooooi'
Ze zou in de winkel ook gerust een jongensshirt willen hebben, maar ik geloof op deze leeftijd dat ze alles gewoon mooi vinden en dat ze ook prima tevreden zijn met iets anders wat je ze aanbiedt.
 
Ik sluit me aan bij de dames hierboven. Vaak roepen pas en on te pas dat alles mooi is.

Maar wellicht is een roze shirtje voor jongens kopen een optie. Kan natuurlijk best zijn dat hij roze gewoon een mooie kleur vindt, dus why not een shirt in roze?!
 
Als het inderdaad erg meisjesachtig is dan zou ik inderdaad ook iets zeggen  van: mooi hè! Zou dat misschien mooi bij .... kunnen staan? Want dat is een meisje en dit is ook voor een meisje.
Desnoods zou je het als kadootje kunnen geven aan een meisje die jullie kennen, voor een verjaardag of zomaar. Dan leert je zoontje ook het concept van geven en dan heeft hij het ook nog eens helemaal zelf uitgezocht! 
 
Ik zou het wel voor hem gekocht hebben! Juist leuk, en zoals hierboven gezegd is het óf mooi dat hij zo'n eigen stijl heeft en je dat hebt kunnen stimuleren óf je lacht er later samen om.
 
Jongens willen soms ook gewoon mooi gevonden worden. Het is al snel stoer of gaaf. Maar mooi zeggen we nou nooit tegen jongens. Laat hem lekker. Wil hij een prinsessen jurk aan.... waarom niet. Een meisje mag toch ook een brandweermannen pak aan. Dat is dan weer niet gek.
 
Terug
Bovenaan