Wat zouden jullie doen?

Helemaal eens met Plopsa. Onze dochter draagt veel jongensshirts (ze is bijna 3). Als onze zoon van 9 maanden over 2 jaar een meidenshirt wil, mag hij dat ook. Hij draagt ook al bloemetjespyjama's die van zijn zus zijn geweest. Zo'n onzin dat een jongetje geen franjes of roze zou mogen dragen. En over de mening van anderen: op die leeftijd merken ze daar nog helemaal niks van :) 
 
Ik vind het toch lastig hoor. Ik heb het voor mijn zoontje wel gedaan rond die leeftijd (2,5) en enorm veel reacties.over gekregen. Zowel positief als negatief. Maar eerlijk gezegd had ik aan beide niet zo'n behoefte. Ik deed het niet als statement maar ook niet om te provoceren. Het blijkbaar gewoon doen zonder reden kan niet.
Hij werd ook constant meisje genoemd als hij hem aan had. Dat vond ik wel lastig omdat hij er zelf boos om werd. Toen iemand zei dat het door zn trui kwam wilde hij hem niet meer aan. 
Hij is nu al lang niet meer mee geweest met kleren kopen maar als hij weer zoiets wil bespreek ik wel eerst de gevolgen met hem. 
Succes met een keuze hierin maken. 
 
Dank voor jullie reacties! Mij persoonlijk maakt het niets uit maar precies wat Marieke C zegt, ben ik bezorgd over verwarring of mijn zoontje geen meisje genoemd wordt bijvoorbeeld. Of vervelende opmerkingen er over krijgt.
Het is wel goed om te realiseren dat hij heel veel mooi vindt dus dat het ook niet zoveel zegt...
 
 
 
Kinderen vinden veel mooi. Sowieso koop ik niet alles wat ze mooi vinden. Mijn zoontje heeft wel gewoon roze shirts en mag ook wel eens een staartje in omdat hij dat ook mooi vind, maar ik zou geen shirtje met zo'n kraagje kopen. Omdat ik het zelf lelijk vind en het wel erg voor meisjes is. Ik zou niet per se benoemen dat dat voor meisjes is, maar gewoon reageren van ja mooi he.
Ik zou er een beetje een middenweg in vinden. Blauwe nagellak wel, roze jurkjes niet bijvoorbeeld. 
 
Terug
Bovenaan