A
Anoniem
Guest
Hoi,
Ik zit even met een verhala van een vriendin van me. Het volgende is het geval.
Haar zoontje van 4 maanden spuugt heel veel ( al vanaf dag 1) omdat hij een reflux heeft. Nu hebben ze zo'n beetje alles al geprobeerd maar niks helpt eigenlijk en nu zijn ze dus aan de laatste oplossing begonnen. Volgens mij is dat de dieetvoeding van nuutrilon maar ben niet zeker. Nu us het probleem dat ie dit ook steeds uitspuugt en dus niet genoeg voeding/vocht binnen krijgt. De ontlasting wordt nu ook harder en het ventje heeft er moeite mee om het eruit te krijgen want hij moet wel maar het lukt niet en begint dus te huilen en alles en als er dan al wat uit komt is het een klein keuteltje en zit er bloed bij. Het dunner maken van de voeding is ook geen optie want dan spuugt ie alles weer uit.
Donderdag was ze het zat en belde het cb maar die zeiden van ja het is maar wat je belangrijker vind: of goede ontlasting of niet spugen. Dus ze werd erg boos want het is niet of of maar gewoon en en dus zei ze van ik bel de huisarts wel. Nou die was met vakantie dus een waarnemer. Zij het verhaal uitgelegd en gevraagd of ze er iets voor kon krijgen of dat ze ff met m moest komen. Zegt ie: nee je wacht maar tot je eigen huisarts er weer is ik ben voor spoedgevallen (nou ja!!) Haar eigen huisarts is er dinsdag pas weer en op zijn vroegst zou ze er dus woensdag pas terecht kunnen en dat is geen doen. Nu heb ik tegen haar gezegd van anders ga je van het weekend met m naar de hapost want als dit zo door gaat droogt ie uit en dan ben je verder van huis en dat moet je bij de hapost ook aangeven. Dit ging ze dan waarschijnlijk ook doen.
Wat zouden jullie tegen haar zeggen of in haar geval doen? Want ik kan me heel goed voorstellen dat ze het zo langzamerhand ook niet meer weet.
Bedankt en sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden (en miss wat warrig).
xx Elly mv Yari