wat zouden jullie doen???

A

Anoniem

Guest

Hoi,

Ik zit even met een verhala van een vriendin van me. Het volgende is het geval.

Haar zoontje van 4 maanden spuugt heel veel ( al vanaf dag 1) omdat hij een reflux heeft. Nu hebben ze zo'n beetje alles al geprobeerd maar niks helpt eigenlijk en nu zijn ze dus aan de laatste oplossing begonnen. Volgens mij is dat de dieetvoeding van nuutrilon maar ben niet zeker. Nu us het probleem dat ie dit ook steeds uitspuugt en dus niet genoeg voeding/vocht binnen krijgt. De ontlasting wordt nu ook harder en het ventje heeft er moeite mee om het eruit te krijgen want hij moet wel maar het lukt niet en begint dus te huilen en alles en als er dan al wat uit komt is het een klein keuteltje en zit er bloed bij. Het dunner maken van de voeding is ook geen optie want dan spuugt ie alles weer uit.

Donderdag was ze het zat en belde het cb maar die zeiden van ja het is maar wat je belangrijker vind: of goede ontlasting of niet spugen. Dus ze werd erg boos want het is niet of of maar gewoon en en dus zei ze van ik bel de huisarts wel. Nou die was met vakantie dus een waarnemer. Zij het verhaal uitgelegd en gevraagd of ze er iets voor kon krijgen of dat ze ff met m moest komen. Zegt ie: nee je wacht maar tot je eigen huisarts er weer is ik ben voor spoedgevallen (nou ja!!) Haar eigen huisarts is er dinsdag pas weer en op zijn vroegst zou ze er dus woensdag pas terecht kunnen en dat is geen doen. Nu heb ik tegen haar gezegd van anders ga je van het weekend met m naar de hapost want als dit zo door gaat droogt ie uit en dan ben je verder van huis en dat moet je bij de hapost ook aangeven. Dit ging ze dan waarschijnlijk ook doen.

Wat zouden jullie tegen haar zeggen of in haar geval doen? Want ik kan me heel goed voorstellen dat ze het zo langzamerhand ook niet meer weet.

Bedankt en sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden (en miss wat warrig).

xx Elly mv Yari

Hoi hoi

Als ik haar was zou ik idd gewoon de huisartsenpost bellen. Het is wel je kind! Dus, niet laten afschepen hoor! Doorzetten.

En misschien heeft ze hier wat aan....weblog
Het dochtertje van deze vrouw heeft ook reflux.
Misschien kunnen ze contact hebben samen...

Liefs Annet

Hoeveel drinkt het kindje nog?? (dus wat krijgt hij binnen-wat spuugt ie)
Hoe is het kindje, goed wekbaar?, vrolijk, alert...of slap , levenloos
Is de reden dat je vriendin nu heen wil dat de ontlasting nu dikker wordt? of zijn er nog meer veranderingen van de laatste dagen?
Krijgt het kindje al medicatie? Door wie is de reflux vastgesteld??
Hoeveel plast het kindje, hoeveel natte luiers verschoond je vriendin op een dag?

Als ik bij dit kindje geroepen zou worden (ambu) zou ik deze vragen stellen en adhv de antwoorden wel of niet insturen, wat je op dit moment verteld geeft medisch gezien niet genoeg inzicht of het kindje dringend hulp nodig heeft.

Behalve als moeder zich er niet goed bij voelt dan moet ze gewoon langs de hap gaan natuurlijk, maar ook de ha zal deze vragen stellen en adhv de antwoorden wel of niet iets met het kindje gaan doen!

Sterkte!

Hoi, onze kindjes hebben ook gespuugt. Wij hebben toen rijstebloem toegevoegd(aardig wat hoor) en wat druppeltjes zonnebloem olie. Rijstebloem kan de poep erg hard maken en hier hadden ze  daar dus last van en ze gaven ze bij t CB t advies om dr n paar druppeltjes zonnebloemolie bij te doen. Wij gaven similac en hadden daarvoor nutrilon maar daar spuugden onze kinderen van, op de similac reageerden ze veel beter en spuugden ze veel minder. Ik hoop dat je vriendin snel hulp krijgt hiermee want t is niet leuk om je kindje zo te zien. Succes!

Hiya!

Mijn zoon Max had toen ie rond de 4 maanden was ook zo.n last van spugen en een beetje bloed in zijn poep (dat kwam omdat het zo hard was en dan krijgen ze soms een klein wondje aan de anus, dat is naar maar niet zo ernstig als echt bloed IN de poep) Ik ben overgestapt op Similiac Soya (soja?) melk en het hielp meteen, veel minder last van reflux en binnen een paar dagen was het zelfs helemaal weg.
Veel succes voor je vriendin.

Ajuus, ilja

Hoi,

Jamie was ook altijd een spugertje. Ook vanaf dag 1. Hij heeft al die tijd nutrilon gedronken en kreeg leter nutriton door de fles. Jamie had meer allergieen, dus ik eens naar een homeopaat toe. Daar kwam dus uit dat Jamie gewoon niet tegen nurtilon kon. Omdat zijn buikje toch al van slag was ben ik van de ene op de andere dag overgestapt op friso en diezelfde dag is Jamie ook gestopt met spugen. Lag dus gewoon aan Nutrilon. Misschien een tip! Ga naar de homeopaat hij heeft mij en Jamie vooral heel erg geholpen.

Succes!!

Gr> Natasja mv Jamie

Zij heeft dus alles al geprobeerd qua voeding wat er te krijgen is in de winkel. Ze heeft ook johannes broodpitmeel gebruikt maar dat helpt ook niet.

Hij spuugt bijna net zoveel als dat ie drinkt en de ontlasting is nu dus keihard en moet zachter worden maar ze kan niet zomaar van alles gaan gebruiken want dan spuugt ie nog meer. Op zich ie ie redelijk alert maar ik vind t niet normaal . ook hoe er door instanties en dergelijke wordt gereageerd. De reflux is door de kinderarts geconstateerd.

Verder heb ik geen idee van zijn plasluiers e.d maar wil haar zo graag helpen maar ik weet ook niet meer wat ze zou kunnen doen.

Thnxx voor de reacties.

xx Elly mv Yari

Hoi Elly,

Mijn zoontje spuugde ook erg veel als baby. Ook bij hem is reflux vastgesteld en hij kreeg losec voorgeschreven. Dit was voor het herstellen van de slokdarm, omdat door het vele spugen dit bijhoorlijk geirriteerd/ontstoken was.

Ik ken het verhaal van het kindje van je vriendin verder niet, maar ben benieuwd of hij ook andere klachten heeft. Zoals veel huilen en (over)strekken, willen staan.

Ook wanneer zij een hele snelle of juist moeizame bevalling heeft gehad, bestaat de kans dat hij het KISS-syndroom heeft. Is een van deze dingen het geval, zou ik zeker even een manueel therapeut of osteopaat raadplegen.
Dit heeft namelijk wonderen gedaan voor mijn zoontje.
Ik had na 3 behandelingen een ander kind.

Ik heb geen idee of je hier wat mee kan, maar google het anders even(of zij zelf uiteraard). Hoop dat je/ze er wat mee kan.
Het duurde bij mij 7 maanden voordat iemand mij hierop wees, dus als ik iemand kan helpen doe ik het graag.

Groetjes,
Angela

Terug
Bovenaan