wat zouden jullie doen?

Lijkt me echt verschikkelijk! Wat me opvalt is dat je het bezoek regelt met je (stief)ma. Ik zou met haar geen zaken meer doen. Je vader is het belangrijkste. Ik zou er met hem over praten en duidelijk zeggen dat je erg teleurgesteld bent om de redenen die jij noemde. Je moet proberen het contact met je vader te houden. Het is tenslotte je vader en het is heel moeilijk, lastig op alle gebied om daar geen contact meer mee te hebben. Je kindje wil toch ook zijn opa kennen? Ook al heeft hij weinig tijd. Ik denk dat je vader min of meer ongemerkt onbewust met je (stief)ma meegaat. Dat zij veel beslist waar hij geen vat op heeft. Daarom zou ik een open en eerlijk gesprek aangaan met je vader, waarin je duidelijk je gevoel laat zien. Je weet dan precies waar je aan toe bent, hoe hij erover denkt. Misschien kun je afspraken maken over bezoek. Als je stiefma haar dochter zo vaak mag zien en voor haar mag oppassen dan mag je vader toch ook energie en aandacht steken in zijn dochter en kleinkind? Je kunt toch ook aan je vader vragen of hij alleen op bezoek komt? Je moet ook duidelijk uitleggen waarom je haar kleinkinderen liever niet op het feest van je kindje wilde hebben. Echt alle redenen. Nu komt het op haar misschien onvriendelijk over, terwijl het voor jouw veel dieper zit. (omdat zij nooit tijd hebben voor jullie) Ik hoop dat je er wat aan heb. Gelukkig kun je er goed met je man over praten. Probeer te genieten van je eigen gezinnetje en wees trots op jezelf. En het geld? Dat zou ik zeker houden.
Ik zou absoluut geen brief schrijven. Je stiefma kan hem onderscheppen, zodat je vader er niks van weet. Wat zij denkt doet er even niet toe. Je vader is het belangrijkste!

Veel succes!

Hoi meiden,

bedankt voor jullie antwoorden! Heb er nog eens over nagedacht en denk dat ik binnenkort m'n vader bel als ik weet dat mijn 'stiefmoeder' naar de bingo is. Een brief schrijven doe ik maar niet, want die onderschept ze toch. En als ik erheen ga heeft zij toch het hoogste woord en zit m'n vader er maar een beetje bij.
Ben nu wel zover dat ik voor m'n eigen gezinnetje kies, m'n vader mag hierheen komen maar ga er niet meer om vragen. maar haar hoef ik dus niet meer in huis!

groetjes esmee

Je hebt helemaal gelijk. Dat kost toch alleen maar energie, en met kleine kinderen kan je die wel beter besteden toch?

Laat je weten hoe het verder gaat?

Sterkte ermee Esmee, ik hoop dat je er met je vader uitkomt en anders lijkt het me toch  fijn dat je je hart hebt gelucht tegenover hem!!

Wel gewoon doen hoor meid, anders blijf je er maar mee zitten!!!

gr. Ilone

Terug
Bovenaan