Wat zouden jullie doen......?

Hallo dames,

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie, ik heb even een vraag en jullie mening nodig wat jullie er van vinden.

Onze kleine uk ligt half in stuit ze,n koppig ligt schuin onder mijn rechter borst..

Nu had de gynaecoloog het over draaien maar daar moet een afspraak voor gemaakt worden want mocht het niet gaan met de kleine uk moeten ze gelijk per direct in kunnen grijpen.

Het schijnt nogal heftig eraan toe te gaan en het helemaal niet zo goed is voor de kleine uk.

Wat zouden jullie doen.... het risico nemen en als het fout gaat dus het risico meedragen dat het een spoed keizersnede wordt, of bij voorbaat al kiezen voor de gezondheid van je kindje en kiezen voor een geplande keizersnede.

Mijn buikwand is verder heel erg stug dus de vraag is ook nog eens of het wel gaat lukken.

Goh, dat is natuurlijk een heel moeilijke... Heel persoonlijk ook. Ik lees in je berichtje dat je het precies helemaal niet zo begrepen hebt op een draaipoging. Maar de andere optie is toch niet meteen een geplande keizersnede? Je kan toch ook vaginaal proberen bevallen van een stuitligging? Ok, dan heb je natuurlijk nog steeds kans op een keizersnede, maar het is niet per se gezegd dat je ze nodig hebt, toch?
Ik persoonlijk zou denk ik voor een draaipoging gaan en ik wil ook liefst vaginaal bevallen of tenminste proberen, ook bij een stuitligging. Langs de andere kant valt er ook wel iets te zeggen voor het feit dat een geplande keizersnede te verkiezen is boven een spoedkeizersnede...

Nou ik denk dat als de kleine beeb in stuit blijft liggen het voor je eigen geestelijke toestand beter is om van te voren zekerheid te hebben en voor een geplande keizersnede te kiezen dan weet je waar je aan toe bent, dan dat het met spoed moet en je onder narcose gebracht wordt en je wakker wordt en ineens een kind hebt, dat lijkt me zo erg en naar dat ik dan liever kies voor een geplande keizersnede dan kun jeje daar op voorbereiden en weet je waar je aan toe bent

Hoi,

Bij een draaipoging word je erg goed in de gaten gehouden. Ik zou een poging wagen, maar ja, het is niet mijn lijf en niet mijn kind.
Mijn zusje is een paar jaar geleden bevallen van haar zoon, die lag in stuit. Draaien hielp niet en ze heeft er toen voor  gekozen om het zo te proberen en dat is erg goed gegaan. Ze zou het zo weer doen. Haar gyn zei destijds dat je lijf goed aangeeft of het kan of niet. Volgens hem stoppen weeen op het moment dat het niet gaat, ze houden  jou en je baby erg goed in de gaten tijdens een bevalling en  valt ie stil dan wordt er alsnog gekozen voor een keizersnee. Mijn neefje kwam dus eerst met z'n billen naar buiten en zijn geboorte heeft niet langer geduurd dan de gemiddelde bevalling.

Praat er goed met je gyn over en laat je niet leiden door meningen van anderen. Iedereen heeft een mening, maar weinig mensen praten uit eigen ervaring. En het is makkelijk om te zeggen: ik zou ... ( ik deed het net ook), maar ja, het gaat om jouw lijf en niet om dat van hun. De meeste spookverhalen zijn wel broodje aapverhalen, dat moet je wel onthouden. Want het gaat bij verhalen waar het gruwelijk misgaat meestal verhalen van hebben horen zeggen.

Succes met je beslissing!

Keesje

Dankje wel voor de meningen van jullie, de reden waarom het waarschijnlijk niet op natuurlijke manier kan is dat het koppie groot geschat wordt op de groeiecho en het kindje ook.

En dit in combinatie met een stuitligging zijn niet echt ideale omstandigheden voor een natuurlijke bevalling, en ik zelf ben enorm bang voor een spoedbevalling waar ik dan onder narcose gebracht wordt en me kindje pas later zie en me vriend op de gang moet wachten neej dan kies ik liever bewust dan weten we waar we aan toe zijn.

Maar we wachten eerst de echo af over 2 weken spannend....

Hoi,
Hoeveel weken ben jij nu? Mijn kindje ligt ook nog in stuit, ben nu bijna 32 weken. Ik vroeg me af wanneer ze het gaan hebben over een draaipoging. Daar zou ik zelf ook niet voor kiezen trouwens, dan liever een geplande keizersnee, dat is voor het kindje toch beter lijkt me.
Marijke

Als de kansen op een natuurlijke bevalling inderdaad zo beperkt worden door de stuit en de omtrek van het hoofdje, dan snap ik het wel helemaal hoor dat je voor een geplande keizersnede gaat. Kan je je er ook goed op voorbereiden! En idd, slapen tijdens de bevalling, ik hoop het ook echt niet te hoeven meemaken!

heyhey...

Ik ben 34,5 weken zwanger en heb gisteren een echo gehad omdat de verloskundige niet precies kon voelen of baby in stuit lag of met hoofdje naar beneden ligt.
En jawel hoor... nu al eigen willetje... ukkie ligt in stuit...
daarom maandag een afspraak bij gynaecoloog. De verloskundige vertelde me inderdaad ook iets over draaien... maar dat lijkt me pijnlijk..:(
echter een keizersnede wil ik absoluut niet!!!!!

ik vind het ook maar lastig allemaal..
misschien draait ukkie zich nog... en anders misschien toch maar die draaipoging... geen idee... ik wacht eens het gesprek maandag af..

groejtes

Terug
Bovenaan