Wat zouden jullie doen......?

Ik ben nu 34 weken zwanger over 1 1/2 week moeten we weer heen om te kijken of de ligging veranderd is of niet... en hoe het met omtrek van het hoofdje is en de groei van het kindje.

We krijgen dan ook te horen wat er gaat gebeuren natuurlijke bevalling of keizersnede..

Ik wil zelf zo weinig mogelijk risico nemen voor de kleine uk en lijdt dan liever zelf paar weekjes pijn door een keizersnede dan dat de kleine er iets aan over houdt.

Ik hoorde laatst iemand nog over dat ze mbv moxa terapie (ofzo) gingen draaien en heb daar laatst in een artikel ook eens wat over gelezen. Het heeft te maken met een soort accupunctur waarbij je (partner) bepaalde drukpunten in je voeten moet masseren gedurende een aantal dage/weken en dan zou debaby zelf draaien. Je kunt er met 34 weken mee beginnen en het is dus pijnloos en werkt wel vaak.
zie de site stuitlig.nl

Acupunctuur bij stuitliggingen  
Ongeveer 3,5% van de baby’s die geboren worden, ligt vlak voor de bevalling in een stuit. Soms probeert de gynaecoloog de baby in de buik te draaien. Voor de aanstaande moeder kan dit vervelend zijn. 80% Van de vrouwen die zwanger zijn van een baby in stuitligging, bevalt uiteindelijk met een keizersnede. De meesten vinden dat jammer: ze willen graag een natuurlijke bevalling meemaken. Daarom maken steeds meer vrouwen gebruik van een behandelmethode die moxa-therapie heet. Moxa-therapie is geheel pijnloos en is thuis uit te voeren. En het allerbelangrijkste is: uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat door moxa-therapie de kans dat het kind spontaan draait, vergroot wordt van 50% naar 75%.

Misschien is dit het proberen waard?

Mijn ervaring is overigens inderdaad dat je weeen stoppen als het natuurlijk proces niet goed gaat doordat het kind niet goed door het baringskanaal kan, dat heb ik bij mijn eerste bevalling zelf ook meegemaakt.

groejtes
Klarie

Hoi mamaenpapaopkomst,

Ook ons kindje ligt in stuit dit heb ik vorige week te horen gekregen. Ons kindje ligt in een voorgenomen stuitligging met de beentjes naar boven langs zijn gezich, hoe ligt jullie kindje?

Mij is al meteen verteld dat de kans dat hij of zij gaat draaien minimaal is. Ook omdat de baby iets groter dan gemiddeld is.
Ik zit bij de yoga en daar zijn al vier vrouwen die met de moxatherapie de kindjes hebben kunnen laten draaien, Dit ben ik nu ook aan het proberen. Ik heb zo'n moxastick gekocht en mijn partner moet hem iedere dag een kwartier aan iedere kleine teen houden. Door de warmte die door je lijf glijd zou er een grote kans bestaan dat de beeb zich zou kunnen draaien. Ook kun je tijgerbalsem op je kleine teen smeren en dan sokken erover en naar bed gaan. Het is niet schadelijk dus ik heb zoiets van baat het niet dan schaadt het ook niet.

Ik heb een voorliggende placenta en dan kunnen ze gelukkig geen draai poging doen hier ben ik wel blij mee dat ik daar gewoon geen keuze in heb. Want het spreekt mij zelf niet aan maar dit is inderdaad voor iedereen persoonlijk.

Succes met je keuze.
Groetjes Kim

Oh, nu denk ik er trouwens nog aan: mijn osteopaat zei me ook nog dat osteopathie kan helpen. Doordat je lichaam dan beter "uitgelijnd" is, draait de baby zich ook makkelijker naar je "centrum"... Ook volledig pijnloos he, dus het kan maar helpen :)

Terug
Bovenaan