Wat zouden jullie doen?

A

Anoniem

Guest
Hoi,mijn vriend heeft me gisteren aangekondigd dat er van baby's maken deze maand weinig terecht komt, want hij staat voor een zware klus op zijn werk. Hij zit nu elke dag tot 5.30 uur achter de computer en valt daarna uitgeput in slaap tot 12.00 uur. Daarna gaat hij weer aan de slag. Dit duurt tot eind april. Ik wil hem niet dwingen, maar ik zou het jammer vinden om deze maand voorbij te laten gaan zonder te proberen ons kind te maken. Trouwens, ik word zelf ook niet blij van een maand zonder seks. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

xxx

het is toch iets intiems om voor een baby te gaan dus ik zal hem zelf de ruimte even geven, maar dat is persoonlijk hoor!en net wat je zegt een maand zonder sex wordt je niet blij van....dus ik denk dat hij daar ook wel op terug komt! ik ken geen man die een maand lang geen sex wil!haha anders kun je gewoon voorstellen dat wanneer je sex hebt het wel zonder anticonceptie te doen dat het misschien wel raak kan zijn als het net rond je ei gebeurt natuurlijk!er goed over blijven praten is wel belangrijk! succes!!!
Liefs

Ik wil eerst even opmerken dat ik het erg jammer vind dat je het steeds hebt over 'onze baby maken', het enige wat wij kunnen proberen is eicel en zaadcel bij elkaar in de buurt te laten komen. Daarna is er niets maakbaars meer aan. Als er een bevruchting is volgt er zo'n wonderlijk proces dat kunnen wij als mensen niet eens bevatten. Zelfs de wetenschap staat daarin voor grote raadsels. Het ontwikkelt zich spontaan... een groot wonder dus... want er gebeurt zo verschrikkelijk veel. 2 cellen ondergaan een grote metamorfose en muteren tot miljoenen cellen die ieder een eigen doel hebben. Geen maakbaar en beïnvloedbaar proces, maar een grote schat als je het mag ontvangen.

Over je vraag: tja... proberen op tijden dat ie uitgerust is m toch lekker te versieren. Een uitdagend setje kan heel veel invloed hebben. Stuur er gewoon lekker op aan rond je eisprong. Of doe eens lekker een vluggertje als ie daar dan nog even energie voor heeft, als ie aan het werk is... even lekker tussendoor.

Ik zou het klussen op een laag pitje zetten. Het schiet niet op om te klussen alleen omdat het moet.
Misschien is het voor jou 'een maand zonder seks', voor je vent is het 'een maand keihard werken'. Als ik naar mezelf kijk, heb ik na een erg drukke dag ook helemaal geen zin in seks.

En misschien valt het allemaal mee en heeft hij toch zin! Zie dit als een meevallertje.
Ik ken het gevoel van elke maand is er een teveel maar al te goed, maar het klussen moet voor je plezier blijven!

Succes!
Liefs Daisy

Hoi Bloempje,

Zo bedoel ik dat helemaal niet, al is net natuurllijk ook iets scheikundigs, een eicel en een zaadcel die bij elkaar komen. Maar ik ben het helemaal met je eens hoor: het is een heel groot wonder als dat lukt. Maar als je al 13 maanden bezig bent, zoals wij, is het fijn er een klein beetje gevoel van grip op te hebben. En ik vind het prettiger om te denken aan een kindje dat wij samen maken, dan aan een eicel en een zaadcel bij elkaar brengen.

Maar dank voor jullie reactie.

Lieve Gien,

Ik lees net dat jullie al 13 maanden bezig zijn. Hebben jullie overwogen om naar de huisarts te gaan? Wij zijn met 14 maanden naar de huisarts geweest en inmmiddels een half jaar verder.

Nu wij in het ziekenhuis lopen, merk ik dat ik het zwangerworden wat meer naast me neer kan leggen, omdat 'ze' met ons bezig zijn. Misschien ook iets voor jullie? Na april dan uiteraard!

Bij ons is er nog geen oorzaak gevonden na een hoop onderzoeken. Misschien dat er bij jullie een aanwijsbare reden is? Anders geeft het jullie (net als bij ons) misschien wel wat rust!
Het brengt wel wat spanning met zich mee, maar dat is meer voor de uitslagen en niet voor het klussen zelf!

Liefs Daisy

Lieve Daisy,

wat jij zegt herken ik zo goed. Zodra de huisarts afgelopen week een uitstrijkje had gemaakt, dacht ik: he, er gebeurt iets. eindelijk actie! Er bleek geen aantoonbare oorzaak te zijn voor mijn klachten (tussentijds bloedverlies) dus nu vestig ik mijn hoop op de afspraak met de gynaecoloog eind april.

Fijn dat het ziekenhuisbezoek jullie wat meer rust geeft. Vind je het niet lastig dat ze geen oorzaak kunnen vinden?

Voor mezelf denk ik: we leven natuurlijk in een fastmove tijd. Alles moet snel en meteen. En we hebben zoveel in de hand, we denken dat we overal controle op hebben. Dat moet ik een beetje loslaten. De natuur volgt zijn eigen ritme. Gebeurt het deze maand niet, dan misschien de volgende keer. Daar moet ik mezelf wel toe dwingen hoor...

Maar nu, weer snel aan het werk. Daar komt dus niks van op deze manier. En die arme man van mij maar ploeteren!

Ik denk inderdaad net als de andere meiden dat het geen zin heeft om hem te dwingen. Hou je niet teveel vast aan je ei maar laat het een beetje zijn gang gaan.. dan zullen jullie deze maand met plezier klussen, zonder stress

Terug
Bovenaan