Wat zouden jullie doen?

Ha meiden,

Ik heb een vraag, misschien kunnen jullie mij advies geven.

Ik maak me een klein beetje zorgen om mijn gewicht. Morgen ben ik precies 14 weken en ik ben nog geen gram aangekomen. Ik zit al wekenlang op 60,4 kilo (eigenlijk vanaf het begin van mijn zwangerschap). Terwijl ik in de boeken lees dat ik nu eigenlijk wel aan de zwangerschapskleding zou moeten. Ik pas alles nog met gemak.
Nou weet ik dat dat per persoon en per zwangerschap erg kan verschillen (ik ben zwanger van de eerste), maar toch voel ik me hier wat onzeker over.

Op zich eet ik al die tijd goed, heb alleen soms wat last gehad van avondmisselijkheid. Maar die is sinds 1,5 week ook voorbij.

Daarnaast ben ik sinds deze week ook weer extreem moe. Ik heb echt het idee dat ik op mijn reserves leef. Terwijl het eigenlijk juist weer de goede kant op ging qua moeheid.

Geen idee of het één met het ander te maken heeft, maar ik twijfel of ik hier de verloskundige voor moet bellen. Ik wil namelijk zeker niet voor elk 'wissewasje' bellen en twijfel of dit een wissewasje is...

Woensdag 15 juni heb ik namelijk (pas) weer een afspraak.

Wat vinden jullie?

Alvast super bedankt!

Groetjes, Marieke
 
hoi Marieke,

ik ben zaterdag 14weken en ook ik ben niks aangekomen zelf 2kg afgevallen.
ik heb van mijn verloskundige en internet begrepen dat het niks uitmaakt omdat je nu eigenlijk pas gaat groeien (je kindje dan) en daardoor neemt je gewicht toe. als je gewoon gezond eet en goed drinkt is er niks aan de hand.

groetjes Anne
 
sorry nog een ding vergeten. mijn vk heeft vanaf moment 1ezegt dat als je het niet vertrouwd of onzeker over iets ben je moet bellen want stress is ook niet goed en als dat met een telefoontje verholpen kan worden is dat alleen maar goed.
dus bel gewoon je vk
 
Hoi Marieke,

Ik ben 3 kg afgevallen! en ben nu 17 weken en nu pas weer een kleine kilo aangekomen. Draag sinds 2 weken zwangerschapskleding, omdat het beter zit! Maar normale kleding kan ik ook nog wel aan hoor! behalve spijkerbroeken.

Ik zou als ik jou was echt geen zorgen maken! En inderdaad wat Anne zegt gewoon VK bellen bij ongerustheid.

Als ik een beetje ongerust ben, dan pak ik ff de doptone om naar het hartje te luisteren :). Maar die moet je maar net hebben en ook niet te vaak gebruiken
 
Ha meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Dat stelt mij alweer helemaal gerust. Ik weet natuurlijk wel dat het ontzettend per persoon kan verschillen, maar ben wel blij met jullie 'voorbeelden uit de praktijk'.

En inderdaad, ik let heel goed op mezelf en eet onzettend gezond.

Ik ga maar gewoon zorgeloos het weekend in!

Nogmaals bedankt!

Groetjes, Marieke
 
Hay Marieke,
Ik (oktober mama) ben nu 22 weken en 2 kilo aangekomen! Als jje gewoon gezond eet en voldoende drinkt, en je verder goed voelt is er volgens mij niets aan de hand. Ik was ook tot een weekje of 16 ontzettend moe, en nog is mijn energie niet op het peil zoals normaal. Maar er gebeurd zoveel in je lichaam, dus opzicht is het niet raar dat je zo moe bent. Als ik jou was zou ik bij ongerustheid vooral juist wel je verloskundige bellen, hier zijn ze voor! Je kan beter een keer teveel bellen dan te weinig!
Succes! Groetjes Fiona
 
hej hej,

Ik zou me niet zo druk maken..;) ik ben bij mijn vorige zwangerschap totaal maar 4 kilo aangekomen, en nu ben ik er ook weer 4 kwijt..dus ik verwacht deze keer hetzelfde..;)
Probeer te genieten, en bij onzekerheid gewoon bellen die paar minuten kunnen je enorm geruststellen!

groetjes
Liesbeth 17w1d
 
Ik ben vandaag ook 14 weken en nog niks aangekomen.
Mijn gewone broeken passen ook nog, maar heb sinds een paar dagen positiebroeken aan gewoon omdat dat lekkerder zit. Mijn gewone broeken voelen niet meer zo heel prettig aan bij het zitten.
 
Terug
Bovenaan