Mijn zoontje heeft eigenlijk al vanaf ongeveer 4,5-5 maanden problemen met zijn ontlasting en dat werd alsmaar erger naar mate er vaster voedsel bij kwam kijken. Mij werd aangeraden de flessen melk te verdunnen. Dus ipv 180+6 gewoon 180+5. Zelfde als met een flesje afbouwen.
Geef vers (gepureerd) fruit en zo weinig mogelijk potjes. Daar zit altijd rijstmeel in en dat stopt.
Bij mij ging het op en af wat beter tot ik er klaar mee was. Dit was op zo'n 7,5 maand. Mijn zoontje is ook niet echt een geweldige drinker tussendoor. Drinkt kleine beetjes per keer.
Mijn zoontje ging steeds minder eten en drinken naar mate de week vorderde en als hij dan eindelijk moest.. bijna 7 dagen verder. Harde keutels/bonkjes.
Toch naar de huisarts toegegaan en gevraagd om een recept voor een microlax in uiterste nood (mini klysma dat de harde ontlasting zacht maakt) en een recept voor Forlax junior. Dat zijn zakjes die je door de melk kan doen waardoor de ontlasting zachter wordt. Deze laatste is totaal niet schadelijk voor de darmen en kan langduriger gebruikt worden in tegenstelling tot klysma's die je maar kort/af en toe mag gebruiken ivm lui wordende darmen. Mijn zoontje heeft deze ruim 3 maanden gebruikt. Toen hij bijna volledig op vast voedsel zat (op 2 flessen melk na) met 10,5 maand ging het goed en was het plots over. Wel veel eerder op volkoren producten overgestapt in overleg met cb. Volkoren cracotte als tussendoortje(smelt weg en is niet gevaarlijk), fijn volkoren brood als lunch en volkoren pasta ipv de normale voor spagetti etc en hetzelfde geldt voor de pap.
Nu af en toe alleen nog last ervan als hij ziek is of een keer een dagje wat minder heeft gedronken.
Btw je hebt ook waterijsjes van de originele Dixap en mijn zoontje is dol op de nieuwste fruitthee van pickwick. Die is er nu namelijk in een caffeïne vrije variant. Ook zijn er nu sapjes van Nestlé baby en die drinkt ie ook tussendoor. Water drinkt ie af en toe tussendoor en vlak voor het slapen en af en toe in de nacht.
Dus als je ermee zit en je kindje zit verstopt en hij heeft er last van en kan je het niet oplossen met kiwi, pruimen, extra drinken en wat ik hierboven heb genoemd, ga dan naar de huisarts. Het zal je kindje opluchten en jij maakt je minder zorgen.
Succes ermee!