Waterpokken en vliegvakantie

MirMirrie

New member
Bij mijn zoontje (bijna 3) zagen we afgelopen donderdag een pukkel op zijn buik die ook al open was. We dachten van misschien een muggenbult. Vrijdagochtend een plekje op z’n wang en ‘‘s avonds een tiental op z’n romp. Inmiddels is het zondag en heeft hij overal wel wat pukkels, maar niet heel erg. Hij is ook niet ziek ofzo. Geen jeuk. Alleen wat last met slapen. Nu is ons probleem dat we aankomende zaterdag op vliegvakantie zouden gaan. De kans is groot dat de blaasjes dan allemaal ingedroogd zijn en dat we mogen vliegen. (Met waterpokken mag je dus niet vliegen.)

Echter hebben wij nog een dochter van 14 maanden. Zij heeft tot op heden nog geen symptomen. Maar die kunnen tot zo’n 14 dagen na besmetting nog optreden. Dus als we wel op vakantie gaan is de kans aanwezig dat zij op vakantie waterpokken gaat krijgen. Dan mag ze niet in het zwembad en we mogen niet naar huis vliegen.

We hebben een annuleringsverzekering. Dus we kunnen gewoon annuleren. Alleen waren wij zo enorm toe aan deze vakantie. We hebben echt een lastig jaar achter de rug. Onze laatste vakantie van 2 jaar geleden moesten we ook een week van tevoren annuleren door ziekte. Ik weet niet of we nu de gok moeten nemen en hopen dat onze dochter het niet krijgt of dat we uit voorzorg moeten annuleren. Als ze het dan niet krijgt komende weken ga ik alsnog heel erg hard balen. Dus… wat is wijsheid? Hebben jullie kinderen elkaar besmet?
 
Bij ons kreeg de kleinste het bijna exact 3 weken na de oudste, zoals onze arts had voorspeld. De arts had bij ons ook gezegd dat je er vrijwel 100% zeker van kan zijn dat de andere besmet is van zodra het in huis is.
 
Misschien wel annuleren, en dan iets zoeken zonder vliegtuig. In een huisje kan ze eventueel rustig uitzieken, indien nodig, en zijn jullie er toch even uit.
 
Terug
Bovenaan