Helemaal mee eens, als je geen vertrouwen hebt in je huidige huisarts zou ik zeker naar een ander gaan zoeken. Een huisarts zou je veilige basis moeten zijn, vooral als je kleine kinderen hebt. Wat vervelend dat ze je eerder niet steunde met de koemelk allergie, ik denk ook dat dat komt omdat het weinig voorkomt bij kleine kinderen. Houdt er rekening mee dat ook huisartsen mensen zijn en ook inschattingsfouten kunnen maken. Echter moeten ze je altijd serieus nemen en moet jij je gehoord voelen. Het is voor jezelf en je kindje wel echt een stuk fijner als je een huisarts hebt waar je je goed bij voelt en waar je je ook gehoord door voelt. Daarnaast vervelend dat je zelf ook ziek bent geworden, beterschap. Dat sluit dan in ieder geval de waterpokken uit (of heb je die niet eerder gehad als kind?). Ik heb op thuisarts.nl gekeken en als je dochtertje krentenbaard zou hebben en ze heeft er koorts bij, is het wel verstandig om een huisarts te bellen. Bij hand-voet-mondziekte hoort het bij de standaard symptomen: ''Wat zijn de klachten bij hand-, voet- en mondziekte? Een kind met hand-, voet en mondziekte kan last krijgen van één of meer van de volgende klachten: ''Uw kind heeft vlekjes en blaasjes in de mond. · Uw kind kan snotterig worden, met keelpijn, lichte koorts en hoesten'' Bron: thuisarts.nlIk snap helemaal dat je na zo'n ervaring geen vertrouwen meer hebt, in hun kwaliteiten.
Maar koemelkallergie komt vrij weinig voor. De kinderziektes met vlekjes zijn ze waarschijnlijk beter over geïnformeerd.
En anders zou ik aanraden andere artsen uit te zoeken, die je wel vertrouwen kunt.
Sterkt, en stel je hebt nog vragen of zorgen, we zijn er voor je!