Waterpokken!!!!

Helaas, wat ik gehoopt had dat niet zou gebeuren, is toch gebeurd!! Siebe heeft de waterpokken.  Hij wordt a.s. maandag pas een half jaar!! Siebe had van de week een keer een dag dat hij zo ontzettend ontevreden was, maar nu verklaart dat wel waarom dat zo was. Hij had wat onder de leden.

2.5 Week geleden heeft Merijn het gehad en het viel natuurlijk niet mee hem uit de buurt van Siebe te houden. Ten eerste omdat ze natuurlijk in één huis zijn en ten tweede omdat hij niet snapte dat de waterpokken erg besmettelijk zijn en hij nu eenmaal dol is op zijn broertje en constant kusjes wil geven.

Gisteravond meende ik al blaasjes te zien op zijn buikje, maar het was wat schemerig op zijn kamertje, dus toen ik vanochtend opnieuw keek, was het snel duidelijk. Het zijn echt blaasjes en hij heeft er nu ongeveer een stuk of 6 op zijn buik en borst. Nog 2 bij zijn plassertje, op zijn rug een enkele en ook op zijn voorhoofdje zag ik er straks eentje. Ik hoop zo dat hij het in een lichte vorm krijgt en er in principe niet veel last van  zal hebben.  Bij Merijn viel het over het algemeen erg mee. Hij heeft maar 1 avond erg veel last gehad van de omgeving rond zijn plassertje en poepgaatje, want daar stond hij echt helemaal onder, zo zielig. Verder heeft hij bijna niet gekrabt en is hij er niet ziek van geweest.

Nou ja, ik doe er toch niks (meer) aan en we zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Bij Merijn duurde het een dag of 4 vanaf de eerste blaasjes voordat het echt doorbrak, dus het is nog even afwachten.

Groetjes Fonske.

Hoi Fonske,

O, wat balen zeg, tja het zat er inderdaad in dat hij het ook zou krijgen...
Hopelijk heeft hij er niet te veel last van en is het snel weer over.

Een dikke  voor je mannetje.

Groetjes Marina.

Hoi Fonske,

Balen he? Het is echt zo zielig om te zien. Jort heeft nu ook de waterpokken. Opgelopen bij het kinderdagverblijf. Kan gebeuren natuurlijk, maar bij zo een kleine hummel (hij is net 6 maanden) is het zooo zielig. Hij heeft er niet echt veel last van, maar is gewoon wat zeurderig. Logisch ook.

Smeer jij er iets op bij Siebe? Of laat je het gewoon zo? Toen mijn oudste het had, hebben we er dat middeltje van VSM opgedaan. Maar dat was meer omdat hij er zoveel last van had.  

Groetjes,
Nicolien  

Hoi Nicolien (en anderen),

Het zijn er toch nog wel behoorlijk wat meer geworden, helaas. Ook Siebe heeft er behoorlijk wat bij zijn plassertje en poepgaatje en ook op zijn buikje en rugje komen er steeds meer bij. Op zijn hoofd, met name in zijn haar zitten er ook behoorlijk wat. Hij lijkt er niet zo'n last van te hebben. Hij slaapt wel meer, maar is eigenlijk nog steeds de vrolijke Siebe zoals hij altijd is. Ik heb er nog niks op gesmeerd, omdat ik, zoals ik vertelde, niet de indruk heb dat hij er last van heeft. Ook bij Merijn heb ik er bijna niks op gesmeerd, omdat hij er over het algemeen ook weinig last van heeft gehad.

Nou ja, een dag of 2-3 nog en dan is het ergste weer voorbij, althans dan komen er in ieder geval geen meer bij. Ik moet morgen eigenlijk naar het CB, maar weet niet of ik nu welkom ben. Het is natuurlijk wel besmettelijk, maar Merijn mocht ook gewoon naar de peuterspeelzaal komen, omdat ze daar van mening zijn dat toch ieder kind het moet krijgen en het uiteindelijk iets heel onschuldigs is. Tenzij Merijn natuurlijk erg ziek zou zijn, maar dat was hij niet, dus ik heb hem 1 keer thuis gehouden en ondanks de blaasjes is hij toch de 2de keer in die week gaan spelen. Morgen toch maar eerst even bellen met het CB!

Groetjes Fonske.

Nou, Siebe heeft het nog behoorlijk voor zijn kiezen gekregen hoor. Maandag had Siebe toch wel behoorlijk wat waterpokken erbij gekregen, vooral op zijn hoofdje in zijn haar, op zijn gezicht rondom zijn mondje  en in zijn liesjes en bij zijn piemeltje en poepgaatje. Zo zielig. Maandag merkte ik ook dat veel plekjes er geïnfecteerd uitzagen en met name twee smetplekjes achter zijn oortjes waren door de waterpokken zo ernstig geworden dat het begon te ruiken. Naar de huisarts en nu blijkt dat er een bacterie bij de waterpokken is gekomen wat dus voor die infecties zorgt. Ik heb nu antibacteriële creme gekregen en moet die creme 3 keer per dag op alle geïnfecteerde plekjes smeren. Sinds vandaag vind ik dat het aan begint te slaan. Siebe heeft er ook behoorlijk veel last van gehad, want hij is maandag en dinsdag ontzettend huilerig geweest, wat ik absoluut niet van hem ken en als ik hem al probeerde in zijn box of bedje te leggen, zette hij het op een krijsen. Ook 's nachts was hij om de haverklap wakker en ik heb hem b.v. vanochtend rond 5 uur bij mij in bed genomen omdat ik er al een keer of 7 uit was geweest. Vanmiddag heeft hij (tot nu toe) al 3 uur aan één stuk geslapen en dat is echt uitzonderlijk gezien de  laatste dagen, dus het gaat de goede kant in.

Ik hoop echt dat het nu beter met hem zal gaan en ik hoop, gezien de hoeveelheid en ernst van de geïnfecteerde waterpokken dat hij er geen littekens aan over houdt. Ik heb als advies al gehad (van het CB) om in dat geval met vitamine E creme te gaan smeren. Maandag a.s. moet Siebe terug komen bij de huisarts. Ik hoop echter dat het dan al heel ver beter is.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan