waterpokken

Hoi,

Beterschap alledrie!

En met waterpokken mag je gewoon naar buiten. Ze zijn nl een paar dagen voor de uitbraak al besmettelijk. Kijk alleen even uit bij zieke mensen. Vorig jaar had Danae de waterpokken. We moesten naar de kinderarts. Aan de huisarts gevraagd of er beperkingen waren. Nee hoor! Bij de kinderarts schrokken ze zich lam! Gauw in een aparte ruimte gezet. Kreeg als verklaring dat het niet slim was dat we gekomen waren. Er  kwamen daar meer kinderen die een zwakker imuunsysteem hadden, en daarvoor was het schadelijk. Werd ook geadviseerd bij zieke mensen uit de buurt te blijven.

Sterkte!
Groetjes, Cathy

Hoi Katty

oh ja inderdaad, dat weet ik nog wel van mijn zusje.
Toen die 4 jaar was heeft ze in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen.
En ze had toen ook waterpokken, en ze lag toen op een apparte kamer. En we moesten altijd goed onze handen wassen als we weer weg gingen.
Ook omdat het andere zwakkere kinderen kon besmetten.
liefs sandra

Anne en Renske hebben ze een paar maanden geleden gehad

Heb ook die emulsie van VSM gebruikt, ideaal spul, werkt goed

Ik heb Anne niet naar school gedaan toen ze ze had, want ze zeggen geloof ik ook wel dat wanneer ze nog niet ingedroogd zijn ze nog besmettelijk zijn

Beterschap allemaal met de pokjes

Hoi

De ha zei dat ze erg last van de jeuk had we ff terug moesten komen dan is er een siroop die de jeuk van binnenuit tegengaat..... zelf geen ervaring maar de ha wel.
Hij heeft het ook over die zalf van VSM gehad... dus er zijn wel wat middeltjes. Hij noemde geen mentholpoeder maar wel dat de kinderen niet in te warme ruimtes moeten zitten want dan wordt de jeuk erger.

Ze mag alles doen en ze mag zelfs pcm als ze zich heel naar voelt. Heb vanmorgen kunnen zien dat dat echt helpt, ze knapte direct op. Vanavond voor het slapen maar weer.

Meike wil niet altijd meewerken met een zetpil en dan geef ik nurofen in een flesje drinken...... kan je zelf doseren dus kan je ook  minder geven en dat vind ik wel prettig. Dus geef ik 2,5 ml over 6 uur ipv 5 ml, dat lijkt wel genoeg en dus minder medicijnen wat ik wel een fijne gedachte vind.

Ze heeft net heerlijk gespeeld en dan nu een uurtje naar bed om vanavond weer vroeg erin te gaan.

Nou veel sterkte, ik ga zo calendulan halen voor de plekjes...

Liefs Renske en Meike

Nou er zijn na vanmorgen nog geen waterpokken bij gekomen.
Ze heeft er nu 3 grote en een stuk of   4 kleintjes op dr ruggetje.
Zoals ik het een beetje weet moet het toch per uur erger worden???
Net voor het slapen ook nog eventjes gekeken.. maar nog niets meer erbij..
Of kunnen ze het ook een beetje krijgen ? En dan later nog een keer erg...?
Voor mij mag het nu wel, haha heeft ze t maar gehad.

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan