Waterpokken!

Gaap...hallo allemaal.

Nou we zijn een dag verder en mevrouw zit helemaal onder. In haar oren, neus, zelfs haar schaamstreek... Alleen haar beentjes zijn nog 'schoon'. Ze wordt gek van de jeuk en alle middelen en goede zorgen ten spijt; ze heeft zichzelf (en ons) ieder uur klaarwakker gehuild. Op een gegeven moment sloeg ze zichzelf uit frustratie, zo zielig!! En toen hebben we haar maar weer in bad gedaan met speciale zemelen van Heltiq. Dat kalmeerde een beetje en ze sliep weer twee uur. Nu is ze doodmoe en huilt om niks.

Manlief heeft havermout gehaald, daar stop ik haar straks mee in bad. Wat is dit gekmakend zeg!! Ik hoop maar dat de ergste jeuk snel voorbij is.

Gr. Janet.

Ahh sneu voor je dochter..
Het is toch een kwestie van uitzieken, en rustig aan doen..lekker vertroetelen etc..
Zo'n zemelen bad hielp hier ook altijd wel goed..

Ohja...
Waterpokken hoef je echt niet nog een keer te krijgen hoor..als je ze in het eerste jaar krijgt.
Ik hoor dat ook vaak...
Mijn beide dochters hebben het rond de 9/10 maanden gehad..De oudste is nu 10...en nooit weer gehad.
Onze zoon was 1,5...dus hier allemaal op tijd.
Volgens mij heeft het meer te maken met de heftigheid van de waterpokken, dus of je het erg en veel had of niet...
Mijn dochter heeft echter ook een meisje in de klas die het al drie keer heeft gehad..aldus haar moeder..
Ach, ik denk dat twee keer erg weinig voor komt...zou me er niet druk om maken..

Gr Rina

Hoi Janet,

Sven heeft het net na zijn eerste verjaardag gehad. Die zat dus ook helemaal onder. Letterlijk van top tot teen en ook zelfs op zijn piemeltje, in zijn oor, onder zijn voet.
Sven is er ongeveer 3 dagen goed ziek van geweest en daarna ging het beter. Zodra de pokken gaan indrogen is het eigenlijk al voorbij. Je blijft ze nog wel heel lang zien hoor, bij Sven dacht ik een week of 2 a 3.
Inderdaad lekker in bad doen en die washand met havermoutvlokken, dat hielp bij Sven ook. En die smurrie van de havermout moet je op de pokken laten indrogen, niet afvegen! Dat helpt om de pokken sneller te laten drogen. Het ziet er niet uit maar werkt wel echt.
De jeuk is inderdaad heel vervelend maar probeer te voorkomen dat ze gaat krabben want je kunt er echt littekens aan overhouden. Sven heeft nu 2 kleine littekentjes op zijn gezicht.
Hou je haaks meid en wens je meisje beterschap!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan