Kunnen jullie me misschien helpen? Ben nu 39+1 weken zwanger, dus bijna uitgerekend. Nu heeft mn zoontje van bijna 5 de waterpokken. Ik heb de vk hier over gebeld en ze zei dat als de waterpokken nog actief zijn als de baby geboren wordt, mijn zoontje uit logeren moet! Dit zou ik echt heel erg vinden natuurlijk. De blaasjes zijn besmettelijk en gelukkig zijn ze nu aan het indrogen. Dus hoop dat de baby nog even blijft zitten.
Maar nu heb ik nog een zoontje van 2,5 die nog geen symptomen heeft, maar ongetwijfeld wel besmet zal zijn. Maar hoe moet dat dan met hem? Moet hij uit voorzorg uit logeren? Maar stel dat hij het pas over 2 weken krijgt? En er komen straks meer kinderen op kraamvisite, misschien zijn ze ook wel besmet zonder dat we dat weten? Ik kan er op internet weinig over vinden. Heb ze zelf trouwens als kind gehad, dus zolang de baby blijft zitten is er geen gevaar.
Hebben jullie toevallig ervaring? Of weten jullie er meer van?
Maar nu heb ik nog een zoontje van 2,5 die nog geen symptomen heeft, maar ongetwijfeld wel besmet zal zijn. Maar hoe moet dat dan met hem? Moet hij uit voorzorg uit logeren? Maar stel dat hij het pas over 2 weken krijgt? En er komen straks meer kinderen op kraamvisite, misschien zijn ze ook wel besmet zonder dat we dat weten? Ik kan er op internet weinig over vinden. Heb ze zelf trouwens als kind gehad, dus zolang de baby blijft zitten is er geen gevaar.
Hebben jullie toevallig ervaring? Of weten jullie er meer van?