Waterpokken

Ik vind het heel vreemd dat broertjeofzusje weer heel andere informatie heeft. Ik heb het bij de huisarts én bij het cb nog gevraagd. Overigens lijkt het me helemaal niet verstandig om je andere kind ertegen te vaccineren. Dat vaccin beschermt maar voor 9 jaar. Je kan beter de waterpokken als kind krijgen omdat er dan veel minder complicaties zijn. Voor zover ik weet, wordt er ook erg terughoudend gedaan met deze vaccinatie.
 
Bedankt voor jullie reacties! Heb vanochtend idd de GGD gebeld. Er zijn zoveel tegenstrijdige gegevens. Ze was heel vriendelijk en ze heeft het voor me uitgezocht. Het gevaarlijkst is het als je het als moeder krijgt, want dan geef je het virus via de placenta mee en kan de baby heel ziek worden. Maar omdat ik het al gehad heb, heb ik antistoffen en die geef ik mee aan de baby. De kans is wel aanwezig dat hij/zij het toch zal krijgen, maar dan wel in veel lichtere mate, daarom is de kans ook groot dat baby's onder 1 jaar het later nog eens krijgen. Ze gaf wel als advies om niet uitgebreid te kroelen en goed handjes te wassen. Dus dit is voor mij al een hele opluchting! De jongens gewoon lekker thuis!

Dus ja, als mn jongste nu idd blaasjes gaat krijgen dan kan ik altijd nog even zien wat we doen, maar misschien krijgt hij ze wel helemaal niet of pas over 3 weken. Dus tot nog toe, blijven we gewoon allemaal gezellig thuis!

Nogmaals bedankt!
 
Volgens mij zijn kinderen tijdens de incubatietijd (3 tot 4 weken) ook al besmettelijk en dan hebben ze nog geen zichtbare waterpokken maar hoesten ze vaak wel en daardoor wordt het virus verspreid. Dus Onze kinderen kregen het 4 weken na elkaar, en waren beide al twee weken aan het hoesten toen ze zichtbare waterpokken kregen. Ik heb wel ergens gelezen dat een pasgeboren baby na de bevalling dan direct een soort prik krijgt als er in de omgeving waterpokken heerst. Je kinderen uit logeren doen als je net bevallen bent is toch geen doen en ook niet leuk voor hen. Mischien kan je eens googlen en vind je meer informatie..
 
Hoi, ik lees net dat je al geinformeerd hebt bij de GGD. Gelukkig valt het mee en kunnen je zoontjes lekker thuis blijven. En zeker zoals eerder geschreven als de jongste nog wel ziek wordt is het voor hem veel beter om gewoon thuis te zijn. Succes de komende dagen/weken met de laatste loodjes en de naderende bevallling.
 
Ze zijn niet eerder besmettelijk dan een dag voordat de waterpokken zichtbaar worden. Maar goed dat je er even achteraan hebt gebeld!
 
ik zat in dezelfde situatie 2 jaar geleden!
mijn dochter van bijna 2 kreeg ze ook en ik was 39 weken zwanger!
ik heb ze als kind ook flink gehad en tegen mij was gezegd dat de baby dan voldoende beschermt was!!!
dat heb ik geloofd en de pokken waren mooi ingedroogd toen de kleine meid er was!
ik heb haar er niet bij weggehouden en er is niks gebeurd!

kennis van me had ze nog niet gehad toen haar zoon ze kreeg, ook zwanger!
nou dat is maar net goed afgelopen, ze kreeg ze en ze sloegen naar binnen! baby kreeg het virus dus ook!
nou dat was drama!!!

mijn middelste dochter heeft ze nu ook en ik ben 21 weken zwanger, maak me geen zorgen!

en inderdaad als jullie andere het wel krijgt gewoon ff uitkijke maar als goed is is de kleinste goed beschermt!

liefs
 
Hi Cath,

Goed dat je de GGD gebeld hebt! Dat was vast een hele zorg minder.

Hier heeft onze oudste waterpokken gehad toen de jongste net geboren was. Het leek er op dat zij ze niet kreeg; tot ze 4 weken oud was. Toen kreeg zij ze ook. Volgens mijn informatie kan het geen kwaad dat baby's de waterpokken krijgen, tenzij ze er koorts bij krijgen. Anders is er niks aan de hand. Maar omdat ze zo jong zijn, krijgen ze ze later vaak nog een keer.

Wel heb ik begrepen dat het voor zwangere vrouwen die zelf geen waterpokken hebben gehad gevaarlijk, omdat het dan ook bij de ongeboren baby kan komen en dat wel kwaad kan.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan