waterpokken

Ik weet niet of ik vroeger waterpokken heb gehad.
nu ben ik net zwanger van 2 de kindje. Ik weet dat als ik nu waterpokken krijg - dit gevaarlijk is voor de kleine.
Iemand in mijn omgeving heeft haar kind op een creche waar waterpokken heersen.
Op advies van verloskundige ga ik nu bloedprikken om te bekijken of ik waterpokken heb gehad.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
 
Ik heb niet zo'n leuke ervaring hier mee gehad in mijn vriendenkring. Mijn vriendin was 8 weken zwanger toen haar dochtertje de waterpokken kreeg. Zij dacht dat ze het gehad had, wat dus niet zo bleek te zijn, en ze kreeg het toen zelf ook. Vanwege de risico's die het heeft voor de zwangerschap hebben zij besloten om de zwangerschap af te breken. Een heel triest verhaal dus eigenlijk. Hopelijk heb je de waterpokken gehad en kun je daarna lekker gaan genieten van deze zwangerschap.
 
Bij mij hebben ze het tijdens mijn zwangerschap inderdaad via een bloedtest achterhaald. Ik had het al gehad alleen was mijn moeder dat vergeten... Succes ermee!
 
Ik heb het gelukkig gehad maar toch kijk ik uit. Mijn beste vriendin haar zoontje heeft momenteel ook de waterpokken en omdat ik op mijn eind loop (39+2) kom ik er wel maar knuffel ik niet met de kleine omdat er een soort schimmel op zit.
 
Mijn moeder is het ook vergeten inderdaad.
Ik heb nu mijn bloed laten prikken. Op de creche zijn er al in 2 weken geen nieuwe gevallen van waterpokken gezien. Ook de zoon van mijn vriendin vertoont geen tekens van waterpokken.
Maar op haar vraag of ik op wilde passen - normaal zou ik meteen ja zeggen. Nu maar even niet.
De kans is dus vrij klein dat ik in aanraking ben geweest met het virus. De kans is erg groot dat ik waterpokken heb gehad. Ik weet 1 ding wel zeker. Als ik een dochter heb ga ik ervoor zorgen dat ze de waterpokken als kind heeft gehad ! Mijn ouder hielden ons trouwens ook niet weg bij vrienden die ziek waren met kinderziekten. De kans dat ik waterpokken heb gehad is erg groot.
Het vervelende is dat je waterpokken niet echt kan ontlopen, kinderen zijn al besmettelijk als er nog geen symptomen zijn.
Ik wacht nu de bloedtest af.
Van de verloskundige mag ik de spoedlijn bellen als ik waterpokken krijg. Ik weet wat ik moet doen als het gebeurt maar ik hoop met heel mijn hart dat alles goed komt.
 
Als je je kinderen naar kinderopvang brengt is de kans groot dat ze het wel krijgen. Zelfde geld voor peuterspeelzaal ik weet in ieder geval dat ik dat wel ga doen want als ze het op oudere leeftijd krijgen is het vaak erger. Dat zelfde geld met amandelen knippen kun je ook beter vroeg gedaan hebben.
 
Terug
Bovenaan