wc bezoek

ik heb er ook last van hoor! eerst ff alsof je darmen worden uitgerekt...hihi...bij mij ook al nooit zo heel best gweest hoor..
Maar verschillende dingen eten helpt idd....lijnzaad schijnt goed te helpen..

@ Wenser!!!! Meid...je bent al overtijd....spannnuuuuunnd....! laat het snel weten he? als er wat is!
 
Veel vezels eten, en veel drinken. Als dat niet helpt ff iets voor de bevordering van de stoelgang halen. Activia schijnt te werken, maar je krijgt ook een spulletje in de drogisterij: Dulcolax, is geen laxeermidel, maar het 'smeert' de boel zeg maar.

Heb een keer last gehad dat ik niet naar de wc kon, nam het 's morgens 1 eetlepel hiervan (leek me wel genoeg) en's avond kon ik heerlijk na de wc...

Sterkte en succes
 
Ontbijtkoek, druiven, kiwi, water, volkoren macaroni, Brinta als ontbijt, volkoren brood zijn allemaal middelen die de ontlasting dunner maken.
Wat alles weer bevorderd :)

Banaan, wit brood dat soort dingen kan je beter laten staan.
Ik eet 5x per week Brinta als ontbijt. Ik vind het wel binnen te houden (met suiker hoor) maar als ik dat eet, werkt het wel goed door.
Doe ik dat een weekje niet, dan merk ik het gelijk.
Sterkte ermee. Enne ontspannen helpt ook. Dus boekje mee, lekker lezen en ontspannen :)

Liefs Reneke
 
O ik ga jullie tips ook eens proberen. Heb er zo'n last van, het is alsof ik stenen in de wc hoor vallen.

Drink nu 2 glazen rosevice laxo per dag maar dat doet helemaal niks.

Groetjes diana
 
Een stukje van Roosvicee:

Tijdens de zwangerschap maak je het hormoon progesteron aan. Dit hormoon werkt verslappend op de spieren in de darmwand. Hierdoor kun je tijdens je zwangerschap last krijgen van verstopping. Ga niet hard persen, omdat dan de kans bestaat dat je aambeien krijgt. Het is belangrijk dat de ontlasting niet te hard wordt. Daarom is het aan te raden onderstaande tips te volgen.

•Eet regelmatig en sla vooral het ontbijt niet over. Door het ontbijt beginnen je darmen vast te werken.
•Drink veel, minimaal 1,5 liter per dag. Vermijd alcohol en veel koffie, omdat dit vocht onttrekt uit je lichaam, dus ook uit je darmen, waardoor de ontlasting harder wordt.
•Eet veel vezels (zoals volkoren producten, groente en fruit)
•Zorg voor voldoende beweging, dit stimuleert de darmen.
•Wanneer je aandrang hebt om naar het toilet te gaan, moet je ook gaan. Neem vooral de tijd om naar het toilet te gaan.
•Gebruik eventueel extra zemelen, omdat zemelen vocht opnemen in de darmen en daardoor de ontlasting zachter wordt.
•Eet pruimen of drink Roosvicee Laxo. Pruimen bevatten hebben van nature een laxerende werking. Roosvicee Vruchtvitaal Laxo is gemaakt van pruimen en zorgt er dus op een gemakkelijke, lekkere manier voor dat de stoelgang bevorderd wordt.
Als de bevalling dichterbij komt, wordt ook aangeraden om Roosvicee Laxo te drinken. Na de bevalling kan het namelijk pijnlijk zijn om te ontlasten. Wanneer de ontlasting wat dunner is, zal dit gemakkelijker gaan.


Succes!!!
 
Terug
Bovenaan