We blijven tobben.....

Hey meiden,

Schreef ik vorige week nog dat het veel beter ging....nou het was maar voor een dag ofzo.......
We blijven tobben het is zo zielig en wij zijn op het einde van ons latijn.....
Vanacht was helemaal een drama.....onderweg geweest van half 2 tot kwart voor 5.
Om kwart voor 5 heb ik hem de ochtende fles gegeven waarna hij in slaap viel.......(om half 2 kwam ie zelf voor zijn nachtvoeding......
Maaar vanmorgen ten einde raad het cb gebeld dat dit niet meer zo ging.
Nou ze zouden mij terug bellen dat deden ze "pas" om half 2 maar goed een hele lieve vp ze hoorde alles aan en stelde wat vragen toen zijn ze ja maar ik denk dat Jochem last heeft van reflux!
En idd als ik de verschijnselen op zoek op internet dat kan ik alles aanvinken!
Nou heb ik op advies comfort voeding gehaald die ik nu moet mengen voor hongerige babies half half.
Als ie daar resultaat op boekt overgaan op 1/3 hongerige en 2/3 comfort.
Woensdag komt de eigen vp van het cb aan huis en kijken we ff verder.
Heb inmiddels het matras van de kinderwagen opgehoogt(hoofdeind) en dat ga ik met de wieg ook doen.
Verder hoop ik dat dit helpt want wat een ellende.....van genieten komt momenteel weinig het is gewoon overleven door het erge slaap tekort en het getob.
Hebben jullie ervaring met reflux en/of tips.
En zijn jullie naar de ha geweest/gestuurd door het cb?

Liefs louise

Hoi Louise,

Ik heb zelf geen ervaring met reflux, maar heb er wel al veel over gehoord en gelezen. Moet een ellende zijn. Heb je evt familie of vrienden die het een nachtje over kunnen nemen zodat je kan bijtanken?

Sterkte meid!

Liefs
Ingrid

Heej meid,

Wat lastig, heb er geen ervaring mee.. ook niemand die ik ken........ hoop voor je dat het werkt met het mengen van voeding!
Rustig aan....
idd wat ingrid zegt, miss ff iemand vragen het een nachtje over te nemen zodat je bij kan slapen.??

Liefs Anneke

Hey Louise,

ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met reflux, maar een goede collega van mij heeft een zoontje die ook erg last heeft gehad van reflux. Hij heeft hier zelfs medicijnen voor gehad (in het ziekenhuis onderzocht) en dat heeft goed geholpen. Dus misschien je huisarts bellen om meer informatie.

Succes meid.

Groetjes Anne

Hallo louise
.

Ik hoor hier eigelijk niet, mijn zoontje is van Dec, maar ik lees altijd wel even met jullie mee.
Mijn zoontje heeft ook reflux, je moet even lagns de huisarts gaan en zeggen dat het cb dent dat hij reflux heeft, dan krijg je een verwijsbrief voor het ziekenhuis en dan ga je naar een kinderarts.
Dit hebben wij ook gedaan en toen heeft ons zoontje zantac gekregen vloeibaar kun je zo in het mondje spuiten, en hij huilde vanaf dat moment bijna niet meer.Dat medicijn beschermt de slokdarm zodat ze minder pijn hebben het spugen blijft nog wel, maar de pijn trekt weg zoniet hebben ze ook nog een andere medicijn, maar als je maar bij de kinderarts bent geweest dan blijf je daar onder controle.
Wij hebben ook eerst voeding comfort gehad, maar dit werkte ook nog niet wij hebben nu standaard voeding en we doen er johannesbroodpitmeel er los bij in.En dit gaat prima.

Succes ermee.
Groetjes Willy

Hai! Jeetje wat zielig en vermoeiend voor jullie ook. Mijn dochtertje had ook reflux, ze spuugde enorm. Het probleem is dat de slokdarm door het maagzuur wordt beschadigd, dat heelt wel weer maar dat schrijnt enorm en daar komt meestal dat huilen vandaan. (denk maar aan maagzuur bij jezelf dat brandt ook). Ze kreeg toen een onderzoek van ik geloof 24 uur in het ziekenhuis, ze deden een slangetje door haar neus en zo in haar keel en dan meten ze de PH waarde (zuurte graad), je moet da je gewone dagritme aanhouden wandelen, knuffelen, slaapjes etc. Vervolgens kregen we Zantac, vloeibaar en dat hielp wel, ging niet helemaal over, het werd echt beter toen ze aan de vaste voeding ging, dat is groter en loopt niet zo snel terug in hun keeltjes en naar mate ze ouder worden sluit ook het klepje beter!!

Sterkte, ik hoop da het snel beter gaat, probeer in ieder geval de rust en regelmaat regels zo veel mogelijk aan te houden en hou hem zoveel en z lang mogelijk rechtop na een voeding, inderdaad goed idee om de hoofdeinden omhoog te brengen, dat mag een heel eind (pas er wel op dat hij niet teveel naar beneden zakt in zijn bedje..)

Sterkte en hou vol er komt echt een eind aan!

groetjes Fee

Terug
Bovenaan