hoi hoi
Afgelopen dinsdag hebben we het eindgesprek van Sophie gehad..
Alles is besproken en doorgenomen.. alle test die zijn afgenomen en de observaties en de ingevulde lijsten..
En hoewel, ik aldoor al wist dat er iets met sophie was, vond ik het heel moeilijk om de diagnose te horen..
Sophie heeft "Klassiek Autisme"...
Ze vertoon vrij veel kenmerken ook al heeft ze ze in lichte mate..
Ze is dus geen "Rainman" oid...
Ik vond het behoorlijk schrikken, als je er over gaat lezen. Ik zie Sophie zo helemaal niet, ik zie haar gewoon als een ontzettend lief en heerlijk meisje...
Tevens is ons geadviseerd om haar naar een Medisch Kinderdagverblijf te laten gaan...
Hier komt ze veel meer tot haar recht en krijgt ze persoonlijke begeleiding.
Het zijn kleine groepjes en ze hebben daar allerlei therapieen...
Ze kan hier eventueel blijven tot 7 jaar en als ze eraan toe is kan ze daar ook een soort van basisschool gaan volgen..
Het kan ook zijn dat ze over een paar jaar naar een gewone basisschool kan, of speciaal onderwijs....Alles ligt nog open
Vanaf 4 januari neemt de "case manager" weer contact met ons op en dan gaan we kijken op de school en verder dingen bespreken....
Het is wel heel defintief en soms heb ik het idee dat ik over een ander meisje praat.
Soms twijfel ik gewoon aan de diagnose en denk ik nog steeds dat ze het verkeerd hebben....
Maar aan de andere kant zie ik ook dat sophie toch echt anders is dan andere kindjes...
Al met al vind ik het best wel moeilijk..
Ook als ik ga kijken naar de praktische kanten...
Hoe ga ik dat doen met ophalen en wegbrengen. Hoe laat komt het busje en hoe gaat dat dan als ik eerder weg moet naar mijn werk..
Wie vangt haar op als ik aan het werk ben
waar kan ze naar toe als ik extra moet werken..
Etc etc.
ik heb hier geen directe familie die haar kan opvangen en ook geen goede oppas...
Ze gaat nu met mij mee naar een kdv en dat stopt dus...
Ook hier heb ik het heel moeilijk mee...
Ze is nu elke keer heerlijk dicht bij me en ik kan haar elke keer een knuffel geven als ik dat wil..
ik weet wie haar juffen zijn en hoe ze met haar omgaan..
En dat moet ik straks dus allemaal loslaten...
pff soms is het best allemaal wel moeilijk....
ik houd jullie op de hoogte
gr tobi
Afgelopen dinsdag hebben we het eindgesprek van Sophie gehad..
Alles is besproken en doorgenomen.. alle test die zijn afgenomen en de observaties en de ingevulde lijsten..
En hoewel, ik aldoor al wist dat er iets met sophie was, vond ik het heel moeilijk om de diagnose te horen..
Sophie heeft "Klassiek Autisme"...
Ze vertoon vrij veel kenmerken ook al heeft ze ze in lichte mate..
Ze is dus geen "Rainman" oid...
Ik vond het behoorlijk schrikken, als je er over gaat lezen. Ik zie Sophie zo helemaal niet, ik zie haar gewoon als een ontzettend lief en heerlijk meisje...
Tevens is ons geadviseerd om haar naar een Medisch Kinderdagverblijf te laten gaan...
Hier komt ze veel meer tot haar recht en krijgt ze persoonlijke begeleiding.
Het zijn kleine groepjes en ze hebben daar allerlei therapieen...
Ze kan hier eventueel blijven tot 7 jaar en als ze eraan toe is kan ze daar ook een soort van basisschool gaan volgen..
Het kan ook zijn dat ze over een paar jaar naar een gewone basisschool kan, of speciaal onderwijs....Alles ligt nog open
Vanaf 4 januari neemt de "case manager" weer contact met ons op en dan gaan we kijken op de school en verder dingen bespreken....
Het is wel heel defintief en soms heb ik het idee dat ik over een ander meisje praat.
Soms twijfel ik gewoon aan de diagnose en denk ik nog steeds dat ze het verkeerd hebben....
Maar aan de andere kant zie ik ook dat sophie toch echt anders is dan andere kindjes...
Al met al vind ik het best wel moeilijk..
Ook als ik ga kijken naar de praktische kanten...
Hoe ga ik dat doen met ophalen en wegbrengen. Hoe laat komt het busje en hoe gaat dat dan als ik eerder weg moet naar mijn werk..
Wie vangt haar op als ik aan het werk ben
waar kan ze naar toe als ik extra moet werken..
Etc etc.
ik heb hier geen directe familie die haar kan opvangen en ook geen goede oppas...
Ze gaat nu met mij mee naar een kdv en dat stopt dus...
Ook hier heb ik het heel moeilijk mee...
Ze is nu elke keer heerlijk dicht bij me en ik kan haar elke keer een knuffel geven als ik dat wil..
ik weet wie haar juffen zijn en hoe ze met haar omgaan..
En dat moet ik straks dus allemaal loslaten...
pff soms is het best allemaal wel moeilijk....
ik houd jullie op de hoogte
gr tobi