We hebben een leuke naam maar dat vind mijn schoonmoeder niet.....

Hi Meiden,

Ik zit in een beetje moeilijke situatie. Maar gelukkig hebben we nog even de tijd om er goed over na te denken maar toch wil ik jullie advies.
In mijn vorige zwangerschap heeft mijn schoonmoeder mij met nadruk gevraagd om een bepaalde naam voor een meisje niet te gebruiken. Ik zal de naam niet noemen omdat er ook bekenden op het web zitten. Haar reden was dat ze 2 kindjes kon met die naam en beide kindjes zijn vroeg overleden. Best goede reden dus. Het was ook geen probleem omdat we een hele andere naam in gedachten hadden. Wel vond ik het altijd een super naam.

Nu ben ik zwanger van nummer 2. We hebben al een dochtertje dus onze eerste naam is gebruikt.
Nu kwam mijn man van de week naar mij toe met een naam die hij helemaal geweldig vond. Ik heb hem ook nog nooit zo enthousast over een naam zien doen.
Je raadt het al het is de naam die mijn schoonmoeder absoluut niet wilde.
Ik heb het hem uitgelegd maar hij wil die naam gewoon graag.
Hij zegt vind ik eindelijk een naam leuk. Zelf vind ik die naam ook erg leuk en hij past ook erg goed bij de naam van mijn dochtertje. En ik kan ook geen leukere naam vinden voor ons.
Maar ik vind het toch wel erg lastig.
1 van die kindjes die overleden is woonde ook nog bij ons in de straat.
Wat zouden jullie doen??

Liefs Suzie

Hoi hoi,

Jee wat een dilemma. Waarom is je schoonmoeder er op tegen? Is ze bijgelovig en denkt ze dat het ongeluk brengt? Of vind ze het zielig voor die mensen die jullie dan kennen met die kinderen die overleden zijn? Of wordt ze er zelf verdrietig van omdat ze dan aan die andere kindjes moet denken?

Uitendelijk kan het toch alleen maar vreugde scheppen als deze naam voortleeft? Waarom ga je samen met je man niet eens naar je schoonmoeder toe om te vragen waarom ze er zo'n bezwaar tegen heeft. Ze komt er vanzelf wel overheen hoor door jullie kindje. Want de rest raakt dan toch op een gegeven moment (hoe raar het ook klinkt) op de achtergrond.

Ben erg benieuwd naar hoe dit verder gaat. Veel succes!

Groetjes Petra

Hoi hoi,

Even over dat kindje uit de straat. Als je goed met die ouders omgaat is het denk ik een ander verhaal. Jouw kindje krijgt de naam van hun overleden kindje. En zo worden zij iedere keer daaraan herinnert.
Wat betreft je schoonmoeder, ik denk zelf dat dat een stukje bijgeloof is. Wat een ander overkomt heeft jouw nog niet te overkomen.
Maar het zou natuurlijk ook niet leuk zijn als ze negatief reageert wanneer je bij de geboorte verteld hoe jullie kindje heet.

Dus ik denk dat je die dingen een beetje tegen elkaar met afwegen.

Groetjes conny

Hai!

Moeilijk probleem, en voor beide kanten (naam wel gebruiken, of toch juist maar niet) is wel wat te zeggen. Ik heb zelf geprobeerd het iedereen naar de zin te maken met de namen die we nu hebben gekozen.  Mijn man, mijn moeder en mijn zoon hadden allemaal bepaalde voorkeuren en namen die ze echt niet wilden. Het heeft een heleboel zoekwerk gekost, maar het is me toch gelukt om iedereen tevreden te stellen. Natuurlijk heb ik daarvoor ook namen moeten laten vallen die ik zelf helemaal het einde vond. Maar dat ben ik... Er zijn zo ongelooflijk veel namen dat ik maar nauwelijks kan geloven dat er maar één bij jullie past...

Groetjes!

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie super snelle reactie's.
Wij hebben zelf geen contact met die ouders.
Het is een oude collega van mijn schoonmoeder maar meer ook niet.
En van dat andere kindje zou ik het niet eens weten.
Ik had ook al voorgesteld aan mijn man om met haar te gaan praten.
Ook al houden we uiteraard de naam liever geheim.
Ik denk dat we het haar maar gewoon moeten vragen voor die tijd.
Zelf denk ik dat je daar alleen in het begin aan denkt en dat je daarna die naam alleen nog maar assoseert( of hoe je het ook schrijft) met ons kindje.
Maar wie weet krijgen we wel een zoon en dan is het probleempje ook opgelost.
Het is trouwens van mijn schoonma idd bijgeloof.

Liefs

Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen!
Het is vaak erg lastig een naam uit je hoofd te krijgen als je er eentje helemaal super vind!!
En jullie kindje is dan natuurlijk niet de vervangster van die andere kindjes!!!

He Suus,

Het is misschien lastig voor je schoonmoeder, maar uiteindelijk zal ze de naam toch gaan koppelen aan jullie kind en niet meer zo aan de overleden kindjes.

Het is misschien wat anders, maar onze buren hebben hun dochter dezelfde naam gegeven als onze hond Quinty. Als klap op de vuurpijl hadden ze op het geboortekaartje een foto van hun hond met een speen in zijn mond en daaronder dus de naam Quinty. Ik heb toen erg gelachen, maar we hebben allebei niet het idee dat we meteen aan mijn hond denken als we haar naam noemen.

En ja, wie weet krijgen jullie een zoon, zo'n gevoel heb ik zomaar wel bij jullie, misschien koppel ik dat dan weer aan mezelf???

Hoe is het trouwens verder? Gaat alles goed, geen misselijkheid e.d.? Het schiet al lekker op, bijna uit de "gevaren-zone". Hier ook alles goed en de kleine heeft inmiddels zijn favoriete positie, in stuit, met zijn rug aan mijn rechterzij en met zijn voeten lekker op en tegen mijn blaas....mag haast wel aan de Tena lady, haha!! Ik ben al lekker aan het aftellen, nog 8 weken werken en dan verlof. Volgende week nog een pretecho, leuk wel weer.

Ik spreek je!!

Liefs, Paula

Hi Paula,

Ik moest wel erg lachen om je verhaal hoor.
Ik ken namelijk ook een hond die dezelfde naam hefet als onze jongens naam haha
Even een serieuze vraag hoe is het eigenlijk met je hond afgelopen??
Voor de rest gaat alles goed hier.
Begin eindelijk een beetje misselijk te worden maar niet erg.
Toch geeft het een goed gevoel dat alles goed is.
Wel verschrikkelijk moe.
En hoe gaat het met jou??
Ja schiet zeker op. Maar dat kan je van onze date niet zeggen haha
Moeten nog steeds even datum prikken.
Hoe gaat het met je meiden???
Zijn ze er al klaar voor om straks een man erbij te krijgen ??

Kus

Terug
Bovenaan