We hebben een leuke naam maar dat vind mijn schoonmoeder niet.....

Hoi,

Quinty is er nog...al hadden we een paar weken geleden echt het idee dat ze dat weekend dood zou gaan. Ze wilde niet meer opstaan( je moest haar echt op haar poten zetten en nog viel ze dan vaak weer neer), was erg ziek met veel spugen en niet willen eten en drinken, terwijl ze "normaal" gesproken rond de 6 liter op een dag drinkt (door haar nierfalen). Dus we wilden dat weekend afwachten en als het dan nog niet voorbij was en ze niet beter was geworden wilden we dan toch de dierenarts haar een handje laten helpen. Wat denk je....knapt ze op zondagmiddag ineens weer op en lijkt het nu wel iets beter te gaan dan voorheen. raar beest, maar erg lief!!

Klinkt me erg bekend in de oren, beetje misselijk en heeeel erg moe, misschien toch geen probleem wat betreft de meisjesnaam??? Haha!!

Wij zijn trouwens ook wel een beetje uit de naam denk ik. Toch zitten we nog steeds te denken over namen, maar komen we (vooral ik) steeds uit op die naam, dus dat zal het dan wel worden. Verder voel ik me erg goed, al begin ik de laatste dagen wel te merken dat ik de laatste 3 maanden in ga en ben ik af en  toe niet vooruit te branden.

Misschien volgende week vrijdagochtend afspreken? Dan hebben we ook die 3d echo gehad, kunnen we nog even foto's van onze ukken gaan kijken.

Liefs, Paula

Hi Paula,

Effe snelle reactie voor ik naar huis toe ga maar ik kan die dag niet.
Mijn schoonzusje trouwt. Leuk he.
We bellen wel even voor een andere datum oke.

Kus

Hoi, ik zou gewoon voor die naam gaan. Lijkt me wel handig als je man dan aan zijn moeder laat weten dat hij die naam echt graag wil en dat jullie er dus wel gewoon voor gaan...
Ik moet zeggen: wij kiezen samen een naam, ga toch echt niet luisteren naar wat anderen er over te zeggen hebben: het was al lastig genoeg, :)
Als het nou zo was dat je die ouders van dat overleden meisje erg goed kende, dan had ik hen wel even gevraagd: Goh, zou je dat OK vinden, of moeten we dat maar niet doen?

Enneh, da's echt bijgeloof idd, als je denkt dat een kindje vanwege de naam dan misschien iets zou overkomen... Er zijn vast volwassenen genoeg te bedenken met die betreffende naam?

Hi Suzi,

Wat ik zou doen is kijken naar wat  jij en je man graag willen.
Uit eindelijk zijn jullie de ouders en is het dus jullie keus.
Ik zou me niet laten leiden door nare dingen die toevallig zijn gebeurd met dezelfde naam.
Zo heb ik een zwarte kat en heb tot nu toe een redelijk gelukkig leven.
Kies een naam waar jij je goed bij voelt, je schoonmoeder zal het echt wel accepteren.
En zeker als jullie nieuwe spruit in haar armen ligt!
Succes met jullie naam keuze!
groetjes ilse

Hai!

Kun je de naam niet op een anndere manier schrijven??
Bijv. Danique ipv Daniek??
Misschien dat het voor je schoonmoeder en jullie dan toch een ander gevoel geeft??
Ik ben wel geneigd te zeggen dat het in eerste plaats gewoon jullie kindje en jullie keus blijft....

Als dit voor jullie DE naam is.... dan zou ik er gewoon voor gaan.
Als het nou om een kindje van goede vrienden ging dan zou ik er om die reden vanaf zien, zij zouden dan ook regelmatig met jullie kindje met diezelfde naam als hun overleden kindje geconfronteerd worden.... maar nu?! Jullie kennen ze amper en jullie vinden dit gewoon een hele mooie naam....

Toen ik pas bevallen was van de jongste bleken wij dezelfde naam gekozen te hebben als kennissen van mijn ouders voor hun overleden kindje. Dit wisten wij verder helemaal niet en mijn ouders hebben het hier verder nooit moeilijk mee gehad. Dit was hun kleinkind en die heette zo en die naam hoort nu zo bij hem.
Overigens vond ik het zelf dan wel weer moeilijk toen ik die kennis eenmaal had ik die vrouw tegenkwam. Tja zij informeerde naar de baby en de naam etc en dan ga je niet liegen, maar dat vond ik wel even lastig.... en zij ook dat merkte ik wel...

Maar zoals ik al zei: als dit voor jullie DE naam is.... gewoon voor gaan! (eventueel een iets andere schrijfwijze als dat kan zou idd misschien nog wel een optie zijn die je kan overwegen)

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan