we krijgen een dracula!!

ik opende van de week al een topic over de dunne poepluiers van boas.ik dacht dat het van de groente kwam,omdat hij na de groente zo dun poepte en smorgens normaal.hij had/heeft ook wat verhoging en is erg jengelig(voor zijn doen).hij is met vlagen wel vrolijk,maar er zat toch wat dwars.vanmorgen ontdekte ik eindelijk wat:hoektandjes boven!!ik dacht al langer dat hij misschien tandjes kreeg en staarde me blind op de snijtandjes.maar daar was niks te zien.vanmorgen dacht ik te zien dat zn bovenlipje iets "dik" was en ja hoor:een dikke bult met wit puntje.en aan de andere kant ook.
dus we krijgen een klein vampiertje.hopelijk komen de snijtanden ook snel,anders is t geen gezicht haha.
groetjes kari

Hee Kari,
Dat zal inderdaad een gek gezicht zijn alleen twee hoektandjes hihihi kleine dracula!
Vervelend he dat die kleintjes er zo'n last van hebben. Bij Evi nog niks in aantocht.
Dat zal ook niet lang meer duren denk ik.
Maar hopen dat ze snel doorkomen (en nog een paar meer).

groetjes Sonja

Het zijn waarschijnlijk de buitenste snijtandjes. Een baby krijgt namelijk eerst snijtandjes, dan kiezen en als laatste de hoektandjes. Natuurlijk zijn er uitzonderingen ......
Maar over het algemeen klopt de volgorde van snijtandjes, kiezen en hoektandjes wel. Alleen de ene baby krijgt eerst de buitenste snijtandjes, de ander juist weer de eerste snijtandjes boven of juist onder enz. In het boekje van het CB staat als het goed is ook beschreven hoe de volgorde is.

Het lijken waarschijnlijk hoektandjes, omdat ze voor je gevoel zo ver naar de zijkanten staan, de tandjes. Dat komt omdat de kaak nog blijft groeien voordat er gewisseld gaat worden. En er dan voldoende ruimte blijft.

En het klopt van de pijnlijke bobbel ........ zodra het tandje door is, dan is de pijn een stuk minder. Je kan eventueel chamodent (volgens mij heette het zo)  van VSM op de bobbel doen. Werkt verzachtend.

Groeten, mam van Laura en Ruben

Terug
Bovenaan