We mogen niet mee met het wen uurtje kdv van mijn dochter van 2

<p>Hoi allemaal, </p><p>We zitten met een dilemma. Onze dochter is net 2 geworden. Ze hoeft niet naar een kdv want we werken om en om 3 dagen en 1 dag naar oma. Dus we hebben zeeën van tijd met haar gehad wat heerlijk was. We vonden 2 jaar ook een goede leeftijd om naar het kdv te gaan. (2 ochtenden in de week) Ze begint in de speeltuin of park ook echt interesse te krijgen in andere kindjes. De belangrijkste reden om te wachten was om mijn moeder. Die krijgt op moederdag haar 2e vaccinatie. Vandaag contact gehad met het kdv. Wij als ouders mogen komen kennis maken maar dan wel buiten en mijn  dochter mag een uurtje naar binnen. Nu begrijp ik het wel. Vanwege corona. Maar now way dat mijn dochter naar binnen durft zonder ons. Die kroop huilend haast in me toen mijn schoonzus op bezoek kwam na 3 maanden niet gezien te hebben. Wat denken jullie? Wachten tot wij als ouders een uurtje mee naar binnen mogen of haar verleiden om met èèn van de leidsters naar binnen gaan. Ik heb er een hard hoofd in. Iemand dit principe ook meegemaakt? En wat heb je gedaan? Twijfel zo.. </p><p>Ik hoor het graag!</p><p>Groetjes, Susanne </p>
 
Jullie kunnen het proberen, toch? En als het nou echt niet lukt, of het voelt niet goed zou je haar alsnog mee naar huis kunnen nemen.De leidsters weten er vast goed mee om te gaan.

Wij brachten onze dochter vorige week voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Hier mochten wij ook niet mee naar binnen. Van te voren had ik ook verwacht dat ze hierdoor erg overstuur zou raken, maar ze was binnen en zag ons niet eens meer. Ik had het er veel moeilijker mee dan zij.

Succes ermee!
 
Ik zou het proberen. Mijn neefje is normaal gesproken ook eenkennig.. en ja die huilde ook toen hij “achtergelaten” werd maar een half uur later kregen ze foto’s dat hij lekker aan het spelen was.. (hij is 1,5).. misschien valt het wel mee.. mijn ervaring bij mijn eigen zoontje is ook dat ze bellen mocht het echt niet gaan.. als ze niet lekker zijn, veel verdriet etc.

Succes! ☺️
 
Wij mochten ook niet mee. Het ging super goed! Onze dochter was 6 maanden toen ze voor het eerst ging en thuis was het in slaap vallen een grote strijd. Ik heb de leidsters lachend succes gewenst. Nog voor we thuis waren (de toenmalige opvang zat ik onze woonwijk) kregen we bericht dat ze sliep haha! Ik heb er nooit over nagedacht om überhaupt mee naar binnen te gaan. Dat kan ook niet als je dochter straks die ochtenden gaat. Jullie moeten allebei even door de zure appel heen. Hoe onrustiger jij bent, hoe onrustiger je kind is. Ze is 2 dus je kunt op het moment zelf prima uitleggen wat er gaat gebeuren
 
Wat vervelend ik zou dan wachten wij mochten mee binnen beide ouders mochten mee rondleiding en aa.s vrijdag kennis making gesprek gehele familie mag mee en we mogen heb binnen gewoon afzetten als dit niet kon wachten ik gewoon
 
Ons zoontje wou nergens anders heen als mama en soms papa. Altijd was bij bij me. Tot dat hij 2 werd en na psz mocht. Vond dit best eng omdat hij nooit alleen ergens heen wou ook niet opa en oma. Bij psz was het totaal anders hij ging mee en spelen alsof hij er al jaren kwam en later op basisschool ook. En nu is hij 8 en wil hij sinds dec alleen na opa en oma
 
Ik zou het gewoon een kans geven. Ook als je wel mee naar binnen zou mogen vij het brengen zou er een moment van afscheid komen. Hoe meer ontspannen jij er als moeder in staat hoe meer je dochtertje dat ook over zal nemen. Als het echt niet gaat bellen ze je. Maar in de meeste gevallen zijn ook de kindjes die even moeten huilen bij het afscheid al heel snel getroost en aan het spelen.
 
Terug
Bovenaan