We mogen niet mee met het wen uurtje kdv van mijn dochter van 2

Gewoon proberen. Je kindje weet niet beter. Jij maakt er een veel groter ding van dan je kindje. Ik werk op een kinderdagverblijf en ouders mogen niet naar binnen nu. Maar dat maakt niks uit hoor. Of je nu afscheid neemt buiten op het plein of binnen op de groep, er moet toch afscheid genomen worden! Dat is binnen waarschijnlijk net zoveel drama als buiten.
Ja, er wordt wel eens gehuild door een kindje, maar dat is eigenlijk altijd direct weer over. En als je je kindje binnen brengt, huilt ze waarschijnlijk óók.

Eerlijk gezegd denk ik dat het misschien wel nooit gaat veranderen en dat ouders nooit meer naar binnen mogen, want voor de rust op de groep is het zoveel fijner dat ouders buiten blijven. Ik vind het prima zo.

Kinderen wennen altijd alleen, ik moet er niet aan denken dat ouders erbij blijven. Vreselijk. Dat is een stukje loslaten en vertrouwen hebben in de opvang. Wil/kun je dat niet? Hou je kindje dan alsjeblieft lekker thuis!
 
Ik denk dat het voor jezelf erger is dan voor je dochter. Ze zal het misschien in het begin spannend vinden en moeten huilen, maar zoals meestal met kinderen het geval is, zodat mamma of pappa uit zicht is dan is het goed en wordt er lekker gespeeld. Het belangrijkste is dat de leidster haar goed kan begeleiden, even knuffelen, afleiden en op haar gemak stellen. Om te wennen is ook maar een korte tijd. Je bent er zo weer om haar te halen en als het echt niet gaat bellen ze wel eerder. Dit zijn de eerste dingen om te leren loslaten. Moeilijk he. Komt wel goed mamma, vertrouw er maar op dat jouw meisje dat ook uiteindelijk kan. Het kinderdagverblijf heeft dit vaker meegemaakt ook. 
 
Ik zou t gewoon doen. Het is vast even 5 min huilen, maar daarna wordt er vast heerlijk gespeeld met alle nieuwe kids en speelgoed! En als t na 30 min nog huilen is, spreek je gewoon af dat je wordt gebeld?
 
Terug
Bovenaan