we weten het niet meer

Onze dochter is nu 5 maand en een week oud, eerst sliep ze lekker en was ze vrolijk. Nu sinds een paar weken is het meer mopperen vooral als ze moet slapen. Na de laatse fles gaat het goed, ze slaapt dan gelukkig de hele nacht door.
Maar overdag is het een drama!!! Alles is maar even leuk, in de box in de wipstoel, op schoot. Ze is er dan flauw van en begint te mopperen.
Ze slaapt maar heel even als ze een uurtje slaapt zijn we al blij. Ze wordt snel wakker en begint dan te jengelen en dan proberen we de fop maar weer, dan slaapt ze weer even en is dan weer wakker en wil dan echt niet meer in bed liggen.
Maar het probleem is dat ze wel moe is. Maar echt niet gaat slapen.
Nu zijn we bij de osteopaat geweest en die zei dat alles goed zat bij d'r maar dat ze onrust in zich heeft. Ze is heel actief met de armen en benen.
Hij heeft haar behandelt maar merken geen verschil en het is nu bijna 4 weken geleden.
Toen ben ik naar een homeopaat gegaan en het verhaal uitgelegt, hij gaf me toen druppels van bach mee, rescue remedy, maar daar zijn we nu ook 1,5 week mee bezig maar merken ook hier geen verschil.
Nu weet ik wel dat het tijd nodig heeft om te werken maar we weten gewoon niet meer wat we moeten doen. Het is erg frustrerend dat ik haar als moeder niet kan helpen. Het doet me pijn dat ze niet lekker kan slapen.
Een heel verhaal maar misschien dat iemand nog een idee heeft wat we kunnen proberen.
groetjes

Hoi,

Sorry geen tips. Myrthe heeft hier ook weleens last van, maar dus niet iedere dag.
Is het misschien te licht in haar kamertje overdag? Want daar had de baby van een vriendin van me erg veel last van.

Myrthe (zie topic slaapritme) wil niet slapen als we visite hebben, ze vind het veelste gezellig ook al is ze doodmoe. We leggen haar altijd op bed als in dr ogen wrijft, zeurt of gaapt maar ze wil dan echt niet gaan slapen. Ze blijft echt krijsen totdat ze weer mee naar beneden mag, dan kan ze weer (met moeie rode ogen) lachen.

Misschien helpt het om haar een tijdje te laten huilen, dus zichzelf in slaap te laten huilen? Bij Myrthe werkt dit doorgaans wel (behalve als we dus visite hebben )
Verder weet ik het ook niet.
Ik wens je wel heel veel sterkte.

Liefs Reneke

Als ze zich wakker mept met haar armen is zo'n bakerzak misschien een idee. Dat is een slaapzak waar de armen ook in gaan, zodat ze de armen wel kan bewegen maar niet in haar gezicht slaan.

mischien zijn het gewoon de regeldagen.
nathalia is dan ook erg zeurderig.
wacht het gewoon even af. kan me voorstellen dat je er gek van wordt ( ik wel in ieder geval)
bij nathalia was het na 2 weken over, maar ken ook een meisje die soms echt een hele maand aan het jengelen enz is.

succes.

groetjes, do

Hai moppieanne,

Hier nog zo eentje! Mijn dochter van 5,5 maand wil ook neit slapen.. hier zelfs de nachten niet meer door, terwijl ze dat wel al heel lang deed. Ik wordt er best wanhopig van overdag krijg ik haar met moeite intotaal 2uurtjes in slaap maar vaak een kort slaapje van een half uur niet langer! Kan me niet voorstellen dat het goed is voor zoon kleintje, wel zijn er tabletjes van vsm voor onrust en "beter"laten slapen misschien dat je die zou kunnen proberen. Dan zul je ze wel moeten stampen en met een beetje water moeten geven, ikzelf heb ze nog niet gekocht maar ga het deze week wel proberen het is homeopatisch dus niet schadelijk. En ben je al begonnen met fruit en groentehapjes? Misschien dat ze daardoor ook wat rustiger wordt? Soms heb ik het idee dat mijn dochter nog honger heeft, kan ook nogal snel aangezien dat ze haar flesjes bijna nooit leegdrinkt , het is in iedergeval het proberen waard! Succes en laat je ons weten als je iets gevonden hebt wat helpt? wie weet wel de gouden tip hahaXxxx

Hoi,

Wij hadden het ook met onze zoon. Vanaf ongeveer 5a6 mnd ging hij ook slecht slapen. 's avonds duurde het uren (2a3) en overdag alleen als ik met hem op de arm liep, of na lang wandelen in de kinderwagen. Ik werd er gek van.

Ook wij zijn bij een osteopaat geweest, en bij mijn zoon was het zo:
Door een snelle bevalling (hij is binnen 4 uur vanaf de eerste wee geboren, en in twee minuten ingedaald en door het geboortekanaal gegaan!) was het gedeelte van zijn hersenen dat voor rust in het lichaam moet zorgen niet geactiveerd. Door massage van hoofd en stuitje heeft hij dat deel ook geactiveerd, en al na de eerste behandeling sliep hij stukken beter.

Ik was best sceptisch, en mijn man helemaal, maar hoe vaag de verklaring (zie boven) ook is, wat hij heeft gedaan heeft wel gewerkt.

Ik zou toch nog eens bij een osteopaat langs gaan, maar dan misschien wel bij een andere. Mijn osteopaat zei: Als je voor zo'n kleintje een afspraak maakt, dan moet je binnen een week terecht kunnen. Zo niet, dan moet je naar een andere gaan, want dan is het geen goeie.

Als je in de buurt van delft/rotterdam woont moet je anders maar eens mailen (ikbenschatje@yahoo.com), dan geef ik je de naam van onze man.

Succes, Liesje

vervelend he..

wij hebben ook hier er de laatste week steeds vaker last van... en wat voel je je dan radeloos/machteloos als mama!!!.

hij wordt steeds actiever en slaapt minder (5 maanden)
in zijn bedje heeft hij nu een slaapzakje,zodat hij de dekens niet meer kan aftrappen
(een inbakerzak mag toch niet meer na 4 maanden?)
en een vast slaapritueeltje
overdag,veel knuffen,dansen en weer proberen hem te slapen leggen,als hij huilt enkel even een aai om te laten zien dat je hem wel hoort en niet alleen laat.
het gaat hier weer iets beter
probeer ook niet teveel interesanten dingen om haar heen te hebben,dit prikkelt teveel en leid af...het is ook allemaal zooooooo interessant!

Ook  lijkt het dat mijn ventje meer aandacht van mij nodig heeft,en meneer is rustig als ik hem draag enz
een draagdoek doet hier wonderen.

succes!

Hoi,

Ik merk toch dat alle babies hier van de topic er last krijgen rond de 5 a 6 maanden. Zou het niet ook iets te maken hebben met het bekende sprongetje?
Myrthe slaapt dan ook slecht. Hier is het ook weer raak hoor. Gister in totaal maar 2 uur geslapen overdag! Vaak slaapt ze 4 a 5 uur. En krijsen hoor als ze in dr bed ligt.
Ik blijf het iedere keer proberen en na 3 kwartier van  laten huilen, speen er weer in doen, laten huilen, weer troosten enz haal ik haar eruit en probeer het na een uurtje weer.
Ook hier helpt de draagdoek heel goed.
Moet ook zeggen dat dr eerste tandje in aantocht is en dat is natuurlijk ook niet fijn voor haar.

FF volhouden!

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan