We zijn er bijna uit: maar wat is nu mooier? Mike of Yelle

Ik moet nog 6 weken, maar over een jongensnaam zijn we het nogsteeds niet helemaal eens. Ik vind Mike een heel stoere naam! Als we een zoon krijgen, hadden we eerst in gedachten:

Mattyn - Mike => we noemen hem dan Mike (Mattyn doopnaam)

En toen begon ik gisteren te twijfelen.................. of toch een hele andere naam!

Nu vind ik Maikel heel mooi, maar mijn man vind dat vreselijk. Dus Mike was een mooi alternatief. Maar vind ik het Engelse Mike mooier dan Maik op zijn Nederlands?!

Nu had ik nog weer wat op papier gezet, en daar stond Jelle ook tussen. JA zij mijn man, dat vind ik een leuke naam! Ja? o... uhhhhm wat moeilijk is dit!! We dachten, dan doen we het zo:

roepnaam: Jelle (of Yelle) en als doopnaam Mike.

Jelle - Maik (roepnaam Maik)
Yelle - Mike (roepnaam mike)

Of toch Jelle/Yelle als roepnaam???

Wat vinden jullie????????????

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Of moeten we het bij Mattyn - Mike houden.
We hebben trouwens nog een zoon, zijn naam is: Sem

Liefs supermams

Hallo!!..
wat vervelend dat jullie er maar niet uit komen. wij hadden echt binnen no time de namen :)   ik zelf persoonlijk vind Mike mooier...   lekker kort stoer..

maaaaar je moet uiteindelijk doen wat je zelf mooiste vind he !!!

groetjes suuz   vandaag 36 week

Ik vind Jelle dan weer leuker!

Hou niet zo van Engelse namen. Maar ik denk dat neimand je advies kan geven! Het is zo persoonlijk!

Ik snap alleen Maik niet? Het is toch gewoon een enegelse naam (hoe je het ook schrijft?)

Kom toevallig even voorbij waaien,.. maar...

Ik vind Jelle helemaal super!!

Maar je moet doen  wat het beste bij je past en wat goed voelt. Je heb nog een paar weekjes. Ook wij hebben een tijdje zitten  schommelen tussen twee favo  meisjesnamen (jongensnaam zijn we uit) en werd er gek van! Maar hoe je het ook went of keert, op een of andere manier blijft tóch een en dezelfde naam 't meest kriebelen. Laat het dus even bezinken en je merkt vanzelf of mike in je hoofd blijft zitten of niet..

En wat de schrijfwijze betreft vind ik maik weer leuker.

Maar ehm,.. wat dacht je van Maika? Hoorde ik laatst en vond ik ook wel apart! Maar ken ook iemand met een zoontje Jell.. Ook héél gaaf! Wie weet vind je het wel iets!

Ik ben benieuwd naar je reactie hahaha..

Succes!

Esmé mv Kay en ???

(31 wk zwanger)

hahahaha... bedankt voor jullie reacties!!!

Snel ook! Heb gister pas dit onderwerp geopend en al drie reacties! Super...

Maar uhhhm nou jullie maken het me nog moeilijker hoor hahahah, Maika klinkt ook leuk inderdaad, en Jell vond ik ook wel grappig, was ik ook al tegen gekomen. Maar zou je dan niet allemaal van die gemene pest naampjes krijgen als...

Jell trek is aan de bel, tja je hebt ook snelle Jelle,  
Op de naam Mike kun je niet zo veel verzinnen...  toch?

Ik denk toch dat mijn voorkeur stiekem uit blijft gaan, naar Mike... en over wat ik bedoelde met Maik... je spreekt het gewoon hetzelfde uit natuurlijk, maar alleen het SCHRIJVEN, is dan Mike of Maik mooier. Ach het maakt misschien ook niet  zo heel veel uit.  We zagen gisteravond twee keer een Jelle voorbij komen (volwassen mannen, haha.. maar  toch wel een naam die je vaker hoort volgensmij)  maar de  er zat dus ook  één bij, en die naam schreven ze met de griekse Y,  vond het zelf wel super leuk eigenlijk, weer wat anders. Dus ik dacht zelf, tot nu toe....

Yelle - Mike (we noemen hem dan Mike)

hahahahah....... nou als er nog meer mensen zijn met reacties,  kom maar op!

Ik hoor het  graag!
Tot nu toe bedankt voor jullie reacties hoor, super!

Liefs supermams  

Tja, lastig hoor. Namen is zoiets persoonlijks.

Bij ons heeft Jelle ook heel lang bovenaan het lijstje gestaan. Ik vind het dus een erg leuke naam!

Ik vind Sem en Jelle (of Yelle) ook erg leuk klinken samen hoor! Vind op de een of andere manier namen met verschillend aantal lettergrepen leuker bij elkaar passen.

Succes met kiezen!

Laat je wel even weten wat het uiteindelijk is geworden?

Qua schrijfwijze zou ik zelf altijd de meest voor de hand liggende schrijfwijze kiezen.
Dan hoeft een kind later niet altijd zijn naam te spellen!

Bovendien vind ik dus dat je anders vaak een beetje gezochte schrijfwijzes krijgt (zoals Maik).

Maar ook dat is weer ieder voor zich.

Oke...

Dat is eigenlijk wel waar ja, het is niet leuk, dat je je naam altijd moet spellen, omdat het anders toch verkeerd geschreven word. Goh blijft lastig hoor.

Yelle
Jelle
Mike
Maik

wahhhhh wat gaat het worden. We zullen het er nog is grondig over hebben hier!
hahaha

Liefs supermams

Terug
Bovenaan