wedstrijdje freefighting bij verschonen!

Hoi,

Ik schoot gelijk in de lach, daar leek het luier verschonen en verkleden inderdaad flink op. Voor mij heeft het volgende geholpen. Mijn meisje van 11 maanden leg ik tegenwoordig op ons grote bed tussen 2 hoofdkussens in (strak er tegenaan terwijl zij op haar rug ligt) en met een boekje of  afstandsbediening, rekenmachine, tandenborstel etc (iets interessants) zodat ze zich kan concentreren op dat speeltje. Daar gaat ze op dat moment helemaal in op. Eerder ging ze haar energie juist gebruiken om te draaien en weg te kruipen en nog een keer in haar luier te plonsen (hmm) en mij uit te lachen, echt.
Ook helpt het als ik haar bij me op schoot zet met een grote spiegel ervoor. Dan gaan we kiekeboe spelen met kleertjes die over haar hoofd gaan maar gewoon om zichzelf te zien is meestal al geweldig.
Ik vond het te gevaarlijk worden op de commode maar wil er wel weer naar toe maar voorlopig gaat dit goed zo. Hopelijk heb je wat aan, succes.
 
Ja, ik vind het ook gevaarlijk worden op de comode! Het is de laatste dagen nl. soms nog erger!
Krijsen soms! En net wat je zegt: soms wil dat wel afleiden met iets, maar soms ook helemaal niet!
 
Hallo allemaal,

Gelukkig zeg. Ik ben niet de enige die hier problemen mee heeft. Ik ben soms een half uur bezig om onze dochter een schone broek te geven. Ze is nu 10,5 maand oud. Ik word er soms knetter gek van. Ook bij mij zit soms alles ander de poep. En zij maar lachen. Om de haverklap draait ze d'r eigen om en gaat ze gauw staan. Mijn man kan d'r nog wel de baas zijn, maar ik kan dit echt niet. Vanochtend werd ik zo kwaad dat ik d'r in de blote kont op de grond heb gezet en ben weg gelopen. Ja, dat vond ze dus niet leuk. Gillen was het toen. Ik ben toen weer terug gegaan en toen bleef ze wel liggen. Maar ja het is natuurlijk niet de bedoeling zo. Een speeltje geven helpt niet, want al geef ik d'r tien speeltjes ze blijft niet liggen. Ik hoop dat het gauw overgaat deze fase, want dit schiet niet op zo. Weten jullie nog iets anders wat ik kan proberen????
 
Wij hebben deze fase met mijn zoon van inmiddeld drie ook doorgemaakt toen hij 12mnd tot+- 2 jaar. Gillen, bijten, alles onder de poep... Hij buiten zinnen, ik buiten zinnen. Het enige dat echt geholpen heeft, is hem (met poepbips en al) even apart zetten (op de gang) of  een klein beetje koud water in het gezicht gooien. Schrale troost is dat het ook weer over gaat.  
 
Hoi meiden

Wat ik sinds een tijdje doe: Mijn zoontje wil alleen nog maar op zijn buik liggen, dus ik laat hem tijdens het aan en uit kleden ook op zijn buik op de commode. Ik kan hem best aankleden als hij op zijn buik ligt, en hij is ook tevreden. Alleen de luier om en af moet natuurlijk andersom, maar verder ligt hij de hele tijd op zijn buik! Dat werkt hier goed, Hopelijk blijft dat zo.....

Groetejs
Caroline
 
Ellen is daar ook een feeks in. Ik heb zo weinig mogelijk op de commode
staan wat af kan leiden, en ik verschoon haar gewoon staand.



wat dan erg practisch is: Luierbroekjes. Geen gekloot met die
plakstrips, gewoon bij poep zijkanten losscheuren, hand in het kruis
doen en met de luier overtollig poep van de billen vegen. LUIER
WEGLEGGEN want je kent die grijpgrage handjes.



Paar billedoekjes, en instappen in een nieuwe luier.



Ook een handigheidje wat ik heb is de romper omhoog doen met 1
drukknoopje over de schouder dichtdrukken zodat het er niet in de weg
hangt.



Maar meestal als mijn man thuis is verschonen we haar samen

 
Wauw, wat een reacties!

We zijn intussen tijd aan het experimenteren geslagen.
Plasluiers...ben overgestapt op die luierbroekjes en dat gaat super. Hij kan al een beetje stevig staan (10mnd) en hij hoeft niet meer te liggen.
En doordat hij alleen met poep nog maar ligt, is het ietsje makkelijker geworden om hem af te leiden. Dan geef ik hem eerst vast de nieuwe luier in zijn handen en als ik de nieuwe luier nodig heb geef ik hem de pak luier doekjes in zijn handen. Het is verschonen in een razend tempo, maar hij blijft wat beter liggen MITS HET NIET TE LANG DUURT.

groetjes van michelle
 
Terug
Bovenaan