Weeen of vruchtwaterverlies?

A

Anoniem

Guest
Een vraagje aan vrouwen die al eerder bevallen zijn..........
Verliezen de meeste vrouwen eerst vruchtwater, of beginnen nou eerst de weeen?
Hoe begon de bevalling bij jullie?
Gr kiki
39+1

He hoi,

In de meeste gevallen begint de bevalling met weeen. Bij mij dus niet. Met 37 weken, ik stond onder de douche, zijn de vliezen gebroken. Er kwam echt een plens met water uit (alsof je aan het plassen bent, maar je kunt het niet ophouden). Omdat de baby nog niet ingedaald was, moest ik meteen plat gaan liggen. Anders kan de navelstreng zakken en dan komt de baby in de problemen. Daarna kwam de vk meteen en mocht ik weer lopen (de baby was ingedaald). Na 24 uur moest ik naar het ziekenhuis en daarna is de bevalling spontaan begonnen. Binnen 6 uur was mijn zoontje geboren. Na 48 uur wordt de bevalling ingeleid. Ik geloof dat de kans dat de bevalling met het breken van de vliezen begint maar een paar procent is en meestal op het moment  dat je heel relaxt bent (dus vaak thuis). Dat  vond ik  wel een geruststellende gedachte.

Gr Trea

hoi hoi
weet je dat het heel vershillend kan zijn.
ik heb nu 5 bevallingen meegemaakt en ze begonnen eigenlijk allemaal anders alleende laatste twee niet.
bij de eerste begon het inderdaad met weeen,bij de tweede met het verliezen van de slijmprop,bij de derde is het vruchtwater gekapt,bij de vierde en vijfde begon het met weeen die dan na een tijdje weer stopten om vervolgens na 2uur eindelijk dor te zetten.
het zal mij benieuwen hoe deze bevalling begint.
zie er in ieder geval wel verschrikkelijk tegen op,maar gelukkig heb ik nog een paar weken.
liefs sil

Bij mijn zoontje ben ik begonnen met weeen. Pas na een hele lange tijd weeen, braken pas mijn vliezen.

Nu heb ik ook heel de dag al weeen (bevalling begonnen of valse start) en zijn mijn vliezen ook nog niet gebroken.

Liefs, Marielle

Ik begon met water verlies, pas een halve dag later begonnen de ween.
Ben benieuwd hoe het nu zou gaan....... Ik hoop wel dat het zich op tijd meld want ik moet richting het ziekenhuis en ik moet mijn ouders inlichten dat ze onze dochter moeten komen halen...... En als het midden in de nacht is is het niet zo prettig voor mijn ouders en onze dochter, dus een kleine vroege melding vooraf zou prettig zijn haha..

Monique

Bij mij is het begonnen met weeen, de vk heeft de vliezen pas gebroken toen ik ongeveer 8 cm  ontsluiting had.

Gr Christa

Bij mij begon het met vruchtwaterverlies bleek achteraf.  Ik had  het gevoel dat ik incontinent werd, het waren echt maar een paar druppeltjes die ik verloor, absoluut geen plens vocht. Daarop de vk gebeld en zij wist het ook niet zeker. Tijdens de nacht een maandverband gedragen om het evt. vruchtwater op te vangen en de volgende ochtend kon de vk nog steeds niet met zekerheid stellen dat het vruchtwater was. 's middags naar het ziekenhuis en daar waren ze er wel zeker van dat de vriezen gebroken waren. Ondertussen dus al ruim 1,5 dag verder, dus ik moest me de volgende ochtend melden op het ziekenhuis.

Uiteindelijk zijn de weeën om kwart voor 8 's avonds begonnen direct met persweeën, om kwart over 8 zijn de vliezen gebroken en om half 9 (dus  3 kwartier nadat alles begonnen was) was onze dochter er al.

Ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat!

Groetjes Ifke

Hallo,

Ik ben bij de 1e eerst vruchtwater verloren. Hele plens ineens. Was geen twijfel over. Dit gebeurde om 8 uur en om 11 uur begonnen langzaamaan de weeën te komen.

groetjes Empe

Terug
Bovenaan