Weeer jullie advies nodig! Wel of niet 1200 km rijden met baby van 4,5 maand

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Het vakantievraagstuk is nog niet opgelost hoor! Enerzijds willen we niet weg want tja   Jens is nog zo jong maar anderszijds denken we mss wel te moeilijk en moeten we gewoon gaan aangezien we   er echt aan toe   zijn.

Dankzij Chimene hebben we een optie op een leuk bungalowpark in Frankrijk. Wij zijn er erg enthousiast over. We hebben een optie op de 1e 2 weken van juni zodat het er niet afschuwelijk heet is. Het is goed ingericht op kleine kinderen dus dat zien we allemaal wel zitten. Er is echter 1 maar... Het is 1200 km rijden. Chimene deed dit in 1 dag maar ik weet niet of wij dit redden aangezien we regelmatig moeten stoppen met een kind van 2 en 4,5 maand.

Wat zegt jullie moedergevoel over een kind van 4,5 maand een lange dag in de auto? Is het onverantwoord of doe ik gewoon te moeilijk... Hij zal voornamelijk slapen vermoed ik. (ik denk dat Mette er meer moeite mee heeft).

Wie heeft hier ervaring mee of een gevoel over?

gr.Ing

Hoi hoi,

Begrijp heel goed dat je hier over twijfelt, eerlijk gezegd vind ik het een heel eind!
Maar volgens mij zijn er ook weer genoeg mensen die het wel weer doen!

Wat je zegt de kleinste zal veel slapen en tja gewoon lekker in 2 dagen doen hoor!!!
alvast een leuk hotel zoeken met zwembad, dan kun je daar ook ff rustig bijkomen en je 2 kids ook!
Als je het echt leuk vindt, dan is dit misschien wel de moeite waard.

Succes met je beslissing.

gr. Ilone

Hoi Ing,

wat leukdat je een optie hebt, het zal je best bevallen (hoop ik).
Ik zou als ik jullie was gewoon kijken hoe het gaat onderweg en vantevoren even een paar leuke hotels opzoeken voor onderweg. Vanaf parijs kan je nu helemaal tot onder toulouse op de tol rijden en het is daar super rustig en rijdt erg relaxed.
Maar je weet nooit hoe het gaat met de kids onderweg en als je het zat bent duik je een hotel in ( er zijn er genoeg).
Ik zal zo even de externe harde schijf van boven pakken voor wat meer foto's van het huisje van binnen.

groetjes chimene

Ik ben heel benieuwd naar de foto's! Weet jij wat het verschil was tussen Espace en Espace de luxe? Jij vertelde dat er veel babies waren.  Waren dit nederlandse babies die dus ook een eind gereisd hebben...?

gr.Ing

De mensen die we daar hebben ontmoet (en die we nog regelmatig zien) waren met de 3 kids van 4, 2 en 6 maanden. Ik weet niet wat ze op de heenweg hebben gedaan maar terug zijn ze via die vrienden met die camping gegaan. Toen zijn ze daar nog een paar dagen gebleven.
Van de andere mensen weet ik eigenlijk ook niet hoe ze het gedaan hebben. Maar als je er tegenop ziet boek je lekker een hotel voor onderweg. Is natuurlijk altijd wel lekker ontspannen. Wij rijden het liever in 1 keer omdat het met 3kinderen weer zo onhandig is om een kamer te boeken. Maar vorig jaar naar frejus hebben we tot onder lyon gereden en daar in een campanile hotel overnacht. Moesten alleen wel 2 kamers boeken anders zou het niet passen. Terug zijn we wel in 1 keer doorgesjeest.

groetjes chimene

Hai,

Vorig jaar zijn we naar Toscane geweest en Mette was toen 1 jaar. Omdat dit 1600 km rijden was hebben we dit in 2 dagen gedaan. Echter voor Mette was dit niks. De eerste nacht in een vreemd bed is altijd een drama. Slapen ho maar dus ook wij hebben amper geslapen die nacht en stapten alsnog moe de auto in op dag 2. We hebben daarom voorkeur voor in 1 x doorknallen. Bv 's ochtends om 04.00 gaan rijden zodat de kids  nog lekker even slapen en wij al een eind zijn. Het hangt van de drukte onderweg af denk ik hoe de reis verloopt. Vorig jaar stonden we mega in de file maar als ik jou zo hoor is dit een beter traject.

Ik vind de prijs echt meevallen trouwens! Er zit ook nog 15% korting op omdat we in het   voorseizoen gaan en dan 14 nachten. Lekker hoor!

gr.Ing

Nou, daar heb ik wel een antwoord op: ik zou het niet doen!

Naar aanleiding van jullie verhalen over het mooiste park van Frankrijk, zijn wij ook gaan kijken.... Wat een mooi park, maar wat nog mooier is:

Je kunt vanaf Brussel naar Carcassonne vliegen ( ligt 60km van het mooiste park) met Ryanair en dat kostte ons met zn 3-en 128 euro retour voor 3 personen!!

Ik zou dan daar gewoon een auto huren, dan ben je voordelig uit en heb je toch een auto om dingen te ondernemen!!

Wij zitten er zelf ook over te denken om daar nu in juni heen te gaan, vooral vanwege de prijzen en de omgeving, wij willen alleen wel weten wat voor weer het dan daar is.

Nou, hopelijk heb je hier wat aan gehad!!

Groetjes Martine

das ook een optie. Daar hebben wij toen ook naar gekeken maar de periode die wij toen wilden gaan was het erg duur. Ik weet van mensen die toen ook   op het park waren dat ze ook met het vliegtuig zijn gekomen en een auto hebben gehuurd.

Wij hebben dat ook een keer naar spanje gedaan, vliegen op barcelona met iberia en daar een mercedes A gehuurd voor 2 weken en toen waren we nog goedkoper uit dan als we met de auto zouden gaan.Trouwens dat hebben we afgelopen meivakantie ook naar frejus gedaan maar dat wa meer uit nood omdat ik net aan mijn rug geopereerd was en nog niet zo lang in de auto mocht zitten.

Carcasonne (kasteel)  is trouwens heel leukom een dagje naartoe te gaan.

Het weer in mei was toen we in 2003 gingen lekker, denk zo rond de 22 graden niet super warm maar wel korte broeken weer en je kon ook zwemmen.
De laatste 2 weken van juni waren in 2006 erg warm, vandaar de lekkere bruine kids op de eerdere foto's maar ja niets is zeker he.
Mijn ouders zitten in portugalvoor het mooie weer maar zaten een week of 3 geleden ook in de sneeuw!!

Ja de prijs is super he in het voorseizoen maar in het hoofdseizoen betaal je geloof ik 165 euro per nacht en dan is het wel prijzig. En de oudste kids willen nu ook een iets spannender zwembad maar voor de kleintjes is het ideaal,lekker rustig.

groetjes chimene

Terug
Bovenaan