Weeguurtje

smootylama nee dat klopt.. maar het is voor me eigen gevoel..

de eerste maand ben ik na me kraamtijd elke week gegaan puur van wegge zijn slechte start en hij snel moe was en aan de borst in slaap viel..
en nu ga ik 1x tussen de 2 controle in..

en ik wil aan de arts nog wat dingen overleggen.. Ethan is namelijk door zijn trek erg onrustig in het begin van het aanleggen is het echt een driftig ventje en hij verslikt zich dan erg vaak merk gevolg veel lucht binnen krijgen en hij komt altijd al moeilijk van zijn boertje af

@dromertje; aha dan kan ik me indenken dat je een extra check prettig vind ja.
hihi, ik had ook zo'n T-rex aan de borst. pascal kwam hoofdschuddend en grommend op mijn tepel af. zo ongeduldig en driftig. en nu met de fles doet ie het nog. zielig is dat als ze niet goed kunnen boeren. dat kan ze zo dwars zitten, en dat doet pijn. :(

Hoi,
Ik ga nooit naar een weeguurtje, heb ik met de jongens ook nooit gedaan en let alleen op plasluiers, wel heb ik altijd de weegschaal van mn moeder geleend(nu toevallig 1gekregen van mn broer) en daar ga ik eens in de 2wk ofzo ff opstaan met de kleine, is natuurlijk niet nauwkeurig maar ik kan dan zien dat de lijn stijgt.
van de week bij babymasage de kleine even gewogen 4900gr, dus super goed ;-)

ps dromertje/smooty, over poepluiers gesproken, als je volledige bv geeft kan een kindje minder ontlasting krijgen vanaf 6-8wk, mijn zoontjes poepte maar eens in de 10-14dagen, ik wist dat niet bij de eerste en dacht dat hij verstopt zat, de ha wist dat ook niet dus kreeg ik een poepmiddel, maar daar kreeg hij krampen van omdat er niks in de darmen zat!!
dus dan weten jullie dat alvast.. sommige kindjes blijven wel gewoon poepen, maar het kan dus ;-))

Nee ik ga nooit eigenlijk. Ook ik geef bv maar zie aan Connor dat hij het goed doet. Hij krijgt al een onderkinnetje en de 'elastiekjes' rond zijn armpjes en beentjes. Verder slaapt hij goed en is een vrolijk mannetje. Kortom: het gaat goed. Geen behoefte aan het cb, kom er zo min mogelijk. als ik vermoed da het niet goed gaat ben ik eerder geneigd om naar de ha te gaan of zelf een weegschaal te huren om het in de gaten te houden.
Connor is wel ook erg driftig als ie NU wil eten, en boeren vind ie uberhaupt moeilijk.......

Liefz Esz

Hier wordt ongegeneerd geboert en windjes gelaten (heeft ie niet van mij overigens ;-))
Poepluiers zijn er ongeveer 4 per dag en plas is elke keer na de voeding, dus elke 3 a 4 uur.
Zit dus wel snor lijkt me. Vooral die poepluiers zijn een enorm succes..... Lang leve de borstvoeding!

Ik ben er nog niet naar toe geweest. Is op zo'n raar tijdstip en maar een half uur hier. Ik zie zo ook wel dat ons kereltje goed groeit. Maar geef ook flesvoeding. Hier ook zo'n gulzig ventje. Ben al over op andere spenen en meng de normale voeding met voeding voor hongerige baby's. Nu is hij tevreden, maar zodra het tijd is wordt hij driftig en als de fles in zicht is, speelt hij goudvisje. Hapt alle kanten op. Tjerk heeft 1 poepluier op een dag en elke voeding een natte luier. Dus dat zit wel goed. Lucht afvoeren is geen probleem, boeren doet ie niet moeilijk over en over darmgasjes maar niet te spreken. Wordt er zelfs wakker van.

@Ingrid bevalt het Tim nu beter met de voeding voor hongerige baby's?

Terug
Bovenaan