Week 30 en maart ipv april..

Had dit al op het april forum gepost, maar daar is het weer dodelijk stil dus ik kom ook maar even naar het gezellige maart-forum! :)

Vanmorgen weer bij de gynaecoloog geweest en de kleine dame heeft weer een ok-stempeltje gekregen. So far so good!

M'n zwangerschap verloopt tot nu toe normaal, nou ja voor zover je van normaal kan spreken met een vleesboom van 13 cm omvang bovenop je baarmoeder... en verder heb ik antistoffen tegen de ziekte van Graves (te snelle schildklier) in m'n bloed... Heb zelf sinds 2006 geen schildklier meer..

M'n buik is zo scheef als ik weet niet wat... want dat ding neemt best veel ruimte in en ons kleine meisje ligt nu met haar hoofdje naar beneden en haar billen in m'n rechterzij (links is er geen plek...) ben erg benieuwd hoe ver m'n buikspieren uit kunnen rekken want ik zit nu af en toe al klem..

Gyn ging al wel helemaal los over de bevalling/ pijnbestrijding etc omdat hij bij mij een vroeggeboorte verwacht in verband met die vleesboom.... dus grote kans dat ik toch een maart-mama word...

Bevalling gaat wel een feestje (sarcasme-sarcasme) worden want er is zelfs een kinderarts bij aanwezig ivm die antistoffen... Ach ja, ik merk het allemaal wel!

Anyway, we wachten af wat er allemaal gaat gebeuren... sta al maanden op 2-wekelijkse controle en over 2 weken de eerste CTG, hoop dat het hartje dan niet al te snel klopt (ivm mogelijke schildklierafwijking...)

Hoe werkt zo'n CTG? Tis allemaal nieuw voor me...

Verder hoor je me niet klagen! :) Tot nu toe 7 kg aangekomen, alles doet het nog, en op m'n rug en de moeheid na weinig kwaaltjes.... Ik knijp even in m'n vingers...

Op naar de volgende 2 weken...

Groetjes,
Bab (30+2)

Hoi,

Knap hoe je hier mee om kan gaan!!Het is toch heel wat!!En spannend allemaal!!
En dat er zoveel mensen aanwezig zijn tijdens de bevalling,ach,dat heb je op dat moment niet eens door..Komt allemaal goed!Je word goed in de gaten gehouden,en dat is het belangrijkste!!

Groetjes Elma,35 wkn en 1 dag

hallo bab,

een CTG..daar krijg je 2 banden over je buik heen gespannen..1te meet de hartslag van de baby en de ander de harde buiken.ook kunnen ze meestal daaruit opmerken of het kindje nog genoeg beweegd.
heb het in mijn vorige zwangerschap3x per dag 45 min vanaf week 36 gehad.
niks engs aan..alleen best saai op gegeven moment. vraag wat te lezen of neem zelf wat mee! zo krijg je de tijd om ;-)

heeel veel succes er nog mee en hopelijk is alles goed straks!
Liefs Kim 35.4wkn

Bij een CTG krijg je een band om je heen om een soort apparaatje op z´n plaats te houden die de hartregistratie doet. Het lijkt gewoon op het hartje luisteren bij de VK maar dan minimaal 30 minuten.
Dit was in ieder geval bij mij zo of anders kan weet ik niet. Wel spannend allemaal maar wel fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden.
Groetjes Peet

Tis wel heel raar om het verdere verloop van m'n zwangerschap niet te weten door die stomme vleesboom.... actieplan is echt kijken per 2 weken hoe ik er zelf aan toe ben.... dus elke 2 weken extra is mooi meegenomen... maar alles zit al wel klem! En is best pijnlijk zo'n ding.... Volgende doel is 32 weken...

Ow dat is spannend zeg... en een vlees boom poeh, dat is niet niks! Ik wens je heel veel succes en sterkte in je verdere zwangerschap tot nu toe doe je t dus netjes....
Spannend wanneer de kleine dan zal komen.... Je wordt iig goed in de gaten gehouden dat is wel fijn!

Groetjes Joyce

Heeey,

Heel (héél) toevallig ken ik iemand met exact hetzelfde verhaal!! Ook een groeiende vleesboom én een meisje ;)
Zij is nu 33 weken en kreeg te horen dat het lichaam de vleesboom spontaan aan het afstoten is! Er wordt met 35 weken gekeken of ze misschien tóch natuurlijk mag bevallen!!!

Er ís dus nog hoop!!!

Mocht je dit geluk niet hebben, dan komt het vast allemaal ook wel goed!!! Ik vind idd dat je er supernuchter over vertelt! Succes meid!!

Terug
Bovenaan