weer aan het werk

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Zijn jullie al weer aan het werk? En hoe vinden jullie dat?
Deze week ben ik weer begonnen met werk na mijn verlof. En ik moet zeggen het viel me ontzettend tegen allemaal. Ten eerste vond ik het ontzettend vermoeidend om me de hele dag goed te concentreren, ook omdat mijn mannetje nog niet doorslaapt 's nachts. Maar ik voelde me ook erg onrustig en schuldig de hele dag, ook omdat het op de creche nog niet helemaal lekker loopt. En het voelde allemaal erg onbelangrijk wat ik aan het doen was op het werk.... Gaat dit gevoel weer weg, is het gewoon kwestie van wennen???
groetjes Antina

Hoi Antina,

Wat vervelend dat het je zo tegen valt. Ik vind het juist heerlijk om weer te werken. Bij onze oudste zoon ben ik een half jaar thuis geweest en was er toen echt weer aan toe om te gaan werken. En nu had ik er ook weer echt zin in.

Maar wat wel veel verschil maakt met jou situatie is dat het bij mij bij de opvang vanaf dag 1 super loopt. Bij Tijs ging het meteen vanaf de eerste dag super goed en met Stef gaat het nu al even goed. Ze gaan 2 dagen naar opa en oma en 1 dag naar het KDV. En ik zie Tijs nu ook echt volop genieten. Hij gaat echt met veel plezier naar opa en oma en ook naar het KDV. 's Avonds vertelt hij altijd super enthousiast wat hij allemaal gedaan heeft die dag (Tijs is 2 jaar en 4 maanden). Stef eet en slaapt minstens net zo goed als thuis, op het KDV zelfs wat meer dan thuis. Hij moppert er ook weinig en lacht veel.

Wel duurde het een half jaar voor ik voor mijn gevoel goed de balans had gevonden tussen werk en thuis.  Dat heeft gewoon even zijn tijd nodig. Er is voor jou ook veel veranderd! En dat heeft de tijd nodig om aan te wennen, geef dat ook de tijd. En dan komt het echt allemaal goed en ga je er alleen maar van genieten, mits je natuurlijk je werk leuk vindt en je met plezier gaat werken.

Groetjes,
Susan

ik ben 2 weken weer aan het werk en ik vond de eerste week ook superheftig. Ik moet er bij zeggen dat ik heel blij ben dat Raaf nog niet naar de creche gaat. Tenminste blij... ik heb gewoon nog geen plek op een creche... dus hij gaat nu nog 3 dagen naar mijn ouders en daar heeft ie het zo naar zijn zin. Zij houden ook super rekening met zijn fysiotherapie dingetjes (vanwege zijn voorkeurshouding). Maar toch vond ik het lastig. En vermoeiend inderdaad. Ook Raaf sliep nog niet door, maar ging dat toen in ene wel doen... midden in de week van mijn eerste werkweek. Waardoor ik weer volledig van slag was, en slechter sliep, haha...

Ik zou eigenlijk willen dat ie altijd naar mijn ouders zou kunnen, maar dat wil ik ook weer niet. Ik vind het te grote belasting voor mijn ouders, dus ik hoop snel plek te krijgen op een creche. Dan gaat bij mij het grote schuldgevoel komen denk ik...

Ik moet morgen weer beginnen en heb er maar 1 gevoel bij; BAH!!!
Ik vind 3 maanden verlof na de bevalling veel te kort; in die tijd kun je je kind nog niet dusdanig in een ritme krijgen dat je zelf weer voldoende uitgerust en aangesterkt bent om weer aan 't werk te gaan. Ik tenminste niet; Mika z'n ritme wisselt nogal. Dan slaapt ie weer een paar nachten helemaal door en dan ineens komt ie 's nachts weer.
En dan heb ik het nog niet eens over moeders die borstvoeding geven, met alle mogelijke ellende van kolven-op-het-werk e.d. erbij. Of uiteindelijk je kindje maar vroegtijdig aan de fles helpen, omdat het teveel is om die borstvoeding te blijven geven. Die 3 mnd verlof stroken dus ook helemaal niet met het advies van minimaal 6 mnd borstvoeding!

Anyway, ik heb er absoluut geen zin in. Tuurlijk zal het snel weer wennen, maar leuk en ontspannen is anders!

Sterkte aan iedereen die ook e.d.d. weer aan de slag moet!

Jacoline.

Hallo dames!

Ik heb de luxe dat ik pas weer in april werk! Ik werk van april t/m oktober (afgelopen seizoen tot augustus) Gelukkig want ik weet nog heel goed hoe het bijna 4jaar geleden was bij m'n oudste, hij is in feb. geboren en in mei moest ik weer aan de slag, ik vond t heel moeilijk, ik miste hem. Ik ben wel doorgegaan met bv.(1 jaar)  kolven dus! Was echt niet altijd simpel... m'n 2de is in nov. geboren dus had ik wat meer tijd met hem. En nu met de 3de nog meer tijd. Mijn werk is leuk, maar mijn kids nog leuker! Eerlijk gezegd is m'n werk ontspanning bijna. Als je hotelreceptioniste (hoe vol we ook zitten) in een 5* vergelijkt met kleine kids thuis dan begrijp je misschien dat   werken voor mij 'uitrusten' is. De kids gaan in de zomer (vanaf anderhalf jaar) naar de kdv in de tijd dat ik werk.
groetjes,Priscilla

Heey

Ik vond het ontzettend tegenvallen en nog steeds eigenlijk wel.
Ben nu een maand weer aan t werk.
Komt vooral omdat Celeno in de tussentijd ziek is geweest en verkouden en nu lijken er al een tijd tanden aan te komen.
Dit doet het slapen geen goed.
En als je dan zón gebroken nacht hebt is het niet fijn om weer vrolijk om half 6 op te staan om te gaan werken.
(wat een gezeur he haha ).

Ik werk in de kinderopvang en vind dat nu best lastig met zelf een baby.
Echt geweldig werk, maar nu is t wel erg hetzelfde als thuis.
Hoop snel naar de peutergroep te kunnen, dat zou een hoop schelen.

Nou het is wel een erg lang en negatief verhaal geworden geloof ik.
Maar het is aan de andere kant ook weer erg leuk om mijn collega's weer te zien.

xx

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het werken nog niet zo fijn vindt...
OP zich vind ik het wel weer leuk om alle collega's te zien enzo en een beetje afleiding is ook wel fijn maar toch zit het me helemaal niet lekker dat ik weer werk. Vorige week donderdag was het namelijk niet zo goed gegaan op KDV. Mijn kleine mannetje had heel erg weinig gedronken, en geslapen en was daar dus de hele dag jengelig en huilerig. Toen ik hem 's middags ophaalde was 1 van de leidsters bezig met de fles (waarvan hij maar 40ml had gedronken) In overleg neem ik hem even over om te kijken of hij daar wel wil drinken als ik het geef... Nou jullie raden het al, in 1x die hele fles leeg! Pfff kon wel janken, wat een gedoe allemaal zeg.
Nou vandaag is hij weer naar het KDV, ben erg benieuwd hoe het gaat.
Sorry voor het geklaag, maar het lucht wel op !

En Jacoline, hoe is jouw eerste dag gegaan?

Groetjes Antina

Hoi!

Tja, mijn eerste werkdagen gaan wel goed. Voordeel is dat mijn man thuis is bij de kleintjes (zit in de WW), dus over de opvang hoef ik me geen zorgen te maken.
En 't werk pak je ook snel weer op; na 230 emails doorgenomen te hebben ben ik weer helemaal bijgepraat... Maar 't is wel vermoeiend, zeker omdat Mika de laatste tijd toch 's nachts weer komt voor een fles (vreetzakkie!).
Ik zei gisteren al tegen m'n man; als het vrijdag is ben ik helemaal kapot! Gebroken nachten, vroeg opstaan en dan de hele dag werken. Als ik thuiskom word ik meteen weer besprongen door m'n 2-jarige dochter en het huishouden enzo.

Al met al blijf ik bij m'n overtuiging dat 3 mdn verlof na een bevalling gewoon te kort zijn. Daarom heb ik vandaag ook al weer wat vrije dagen gevraagd voor de komende maanden; prioriteiten stellen! Op m'n maitje met de data waarop ik vrij wil reageerde m'n leidinggevende met: "Ben je al terug? Hahaha.", omdat ik nog maar 3 dagen aan 't werk ben. Hij kon er de humor wel van inzien en maakte geen bezwaar gelukkig!

Anyway, 't valt niet mee, maar er is geen keus.

Terug
Bovenaan